Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patbos
Hmm, men är dell 630m DDR2?

Trodde det va ddr1 på den?

Kollade precis på dells hemsida. Det ska vara ddr2 i 630m.

Visa signatur

Laptop; Dell Inspiron 630m: Pentium M 750 1.86GHz | 512mb ram | 60gb hdd | 14,1" wxga TrueLife

Permalänk
Medlem

Aha, dåså!

Nu vet jag allt jag behöver veta, har läst det jag ville läsa!

Ska i nästa vecka beställa en monster 630m

Längtar!

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patbos
Aha, dåså!

Nu vet jag allt jag behöver veta, har läst det jag ville läsa!

Ska i nästa vecka beställa en monster 630m

Längtar!

630M är väl inget monster direkt
Snarare en standarddator ..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

haha, nej... men "monster" i 630m benämning

Jag ska ha den till musikproduktion, så grafikkort är sak samma, ljudkortet sak samma (kopplar in en mycket bättre via firewire)... jag vill ha en liten förpackning, en snabb centrino, mycket ram och en 7200rpm hårddisk med mycket batteritid!

Så i min värld är en 630m ett monster
För jag har inte hittat någon annan laptop under 15.4 med alla de specarna i samma burk

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem

Ni som har en 630M upplever ni den som tjock och klumpig eller är den ganska liten och smidig?
Jag vill isåfall ha en 630M med truelifeskärm (är det bra ljusstyrka i dem?) och bluetooth och 80GB hd.. Detta blir med studentrabatt i runda slängar 10900:-.. med frakt. Ganska bra pris.. Men som sagt, jag undrar hur tjock ni tycker denna är.. Är den på nåt sätt "klumpig"?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Ni som har en 630M upplever ni den som tjock och klumpig eller är den ganska liten och smidig?
Jag vill isåfall ha en 630M med truelifeskärm (är det bra ljusstyrka i dem?) och bluetooth och 80GB hd.. Detta blir med studentrabatt i runda slängar 10900:-.. med frakt. Ganska bra pris.. Men som sagt, jag undrar hur tjock ni tycker denna är.. Är den på nåt sätt "klumpig"?

Jag upplever den inte som klumpig, men det är ju inte heller nån ultraportabel dator. Ska du bära runt på den hela dagarna borde du kanske kolla på något annat. Är du däremot ute efter ett lite smidigare alternativ till en 15 tummare är en 630m helt rätt.

Skärmen är kanske inte riktigt så ljusstark som man kunde önska. Jag kör nästan alltid på högsta ljusstyrka, då tycker jag att den är precis lagom. Det verkar inte påverka batteritiden speciellt mycket.

Ska försöka lägga upp lite bilder senare under dagen.

Visa signatur

Laptop; Dell Inspiron 630m: Pentium M 750 1.86GHz | 512mb ram | 60gb hdd | 14,1" wxga TrueLife

Permalänk
Medlem

-=fredrik=- ||||| Vilken studentrabatt utnyttjar du??

Visa signatur

Coolermaster Centurion, 2800+ AMD, 1024 mb minne (2x 512 mb ddr dualchannel), Seagate SATA 160 GB, HIS Excalibur 128 MB Radeon 9800 PRO

Permalänk
Medlem

5% studentrabatt kanske?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Här kommer lite bilder. Skärmen gör sig inte så bra när man fotar den, men hoppas att det kan hjälpa er lite iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

schyssta bilder JvS, men frågan är om skärmens storlek räcker eller man får köra på en I6000 ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millow
schyssta bilder JvS, men frågan är om skärmens storlek räcker eller man får köra på en I6000 ändå

Om man tycker att större skärm och bättre upplösning är viktigare än storlek och vikt så är det nog bättre att ta en i6000 med wsxga-skärm.
Har tänkt länge för att komma fram till den slutsatsen...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha helt klart...har nog bestämt mig, en högre upplösning behövs för mitt jobb så det får det bli

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Betällde den 630m i Onsdags, den kom idag, mycket bra leveranstid på dom.

// Tom

Permalänk
Medlem

Beställde min igår (onsdag)... får se när den dyker upp

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk
Medlem

Ni som har beställt får gärna ta bilder ni med! vill se (:

Visa signatur

Stationär = GA-P31-DS3L | e2160 @ 3,08 w. stock | 2gb xms2 pc6400 | 8600GT SilentFX | 2tb sata2 | Nsk4480 | LG 22"
Netbook = Acer Aspire One A110 on Win XP
Telefon = Apple iPhone 3Gs 16gb

Permalänk

Tjo på er Sweclockare!
Jag bygger på tråden.

Har några frågor då jag också ska beställa en 630m hade jag tänkt.
Ska mest ha den som hemmadator.

-Är det enkelt att byta:
Ram-minne
Prolle
i Dells burkar?`

Nån som vet var jag hittar BRA RAM-minne billigare än Dell till den?

Har mest haft HP tidigare och de är ju väldans lättmekade.

Är det en bra burk för hemmabruka annars?
Ha det bra!
/Johan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ram byter du lätt på 630m. Lucka undertill!

Prollen är väl lite bökigare tror jag... eller ja, inte bökigare än någon annan laptop... de flesta ser ju ganska lika ut innuti... så det är nog mer hur händig man är!

Visa signatur

Mjölk är livet!

Permalänk

hur stor är 9 cell batteriet?alltså sticker den ut mycke?de e så att jag har beställt med 9cell batteri mn är lite osäker..om det är någon som har bild så får ni gärna lägga upp...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600
DDR5 32gb ram
Thermaltake 700w
WD SN770 SSD 1TB M2.2280
Asus Tuf B650 plus wifi

Permalänk
Medlem

vad tycks om den konfigurationen. hade tänkt köpa till den här 1 gb stickan från komplett http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310511 eller den här från jme KingMax SODimm DDR2 1GB 533MHz/PC4200 200 pins till bärbara datorer 1099 kr(blir samma pris med frakten inräknat på komplett och hämta ut den direkt i butik på jme) vilken är bäst? något annat förslag?

här är specen på resten av datorn vad tycks? något som behövs ändras? ska använda den i skolarbetet med saker som skrivningar surfning programmering lite photoshop

Processor Intel® Pentium® M Processor 750 (1.86 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)

Minne 256MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x256) (sen kommer ju 1 gb sticka till)

Hårddisk 60GB (5.400rpm) Hard Drive

Optiska enheter 8X DVD+/-RW with Software (No Media)

Trådlöst Nätverk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI trådlöst LAN-kort

Primärt batteri 9 Cell 80WHr Primary Battery

Bildskärmar 14.1 inch WXGA (1280x800) LCD Panel True Life

allt detta hamnar på en kostnad av med extra minnet inräknat samt frakt 8400 kr. prisvärt? finns det något bättre alternativ i den prisklassen ungefär?

Permalänk
Medlem

Tänk på att det måste vara samma storlek på minnena för att de ska gå i dual channel! Jag tror att det räcker, men det kanske måste vara sammal CL osv också? Nån expert?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB