Fable The Lost Chapter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
tomma graven?

Den där det står nånting om att den graven är tom och är till för en hjälte som förtjänar att ligga där.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
tomma graven?

Ute på "bakgården" så finns det 4 stora gravar. Läs på alla gravarna tills du hittar den tomma, då börjar en scen och du får svärdet...

Permalänk
Medlem

Eller så kollar man på gravarna så ser man snabbt att 1 är tom.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag spela igenom spelet på runt 35 timmar, gjorde dock allt som gick och fick alla silver key / maxade alla skills

Lite för lätt för erfarna RPG fans ...
Men j*vligt skoj!

Visa signatur

Fable ..
Oj så skoj

Permalänk
Medlem

Hur får man brudarna egentligen? Jag har gett dom saker och gjort en massa emos så dom blir kåta och får ett stort hjärta över sig men inget händer ju? Måste man ge dom en ring eller? Eller finns det nåt annat sätt?
Och bordellen är stängd när jag kommer dit. Måste man göra nåt för att öppna den?
Har även köpt ett hus och drog med en brud dit men inget hände? Det är som vanligt jävla brudar.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Hur får man brudarna egentligen? Jag har gett dom saker och gjort en massa emos så dom blir kåta och får ett stort hjärta över sig men inget händer ju? Måste man ge dom en ring eller? Eller finns det nåt annat sätt?
Och bordellen är stängd när jag kommer dit. Måste man göra nåt för att öppna den?
Har även köpt ett hus och drog med en brud dit men inget hände? Det är som vanligt jävla brudar.

Du måste ge dom en Wedding Ring och så måste du äga ett hus som dom kan bo i. Bordellen öppnas sen har jag för mig.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk

vart får man spaden då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillanisse
vart får man spaden då?

Köp eller hitta den. Det första alternativet är nog lättast.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk

men vart ska man köpa den då? jag hittar inte skiten nånstans...

Permalänk
Medlem

i oakvale

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Jag har problem med ljudet.. när dom snackar så surrar det som tusan.. Bakgrunden också..
Vad ska jag göra??
Om någon skulle vara snäll kan dom skicka över Ljud-mappen till mej.. PLEASE!!

Permalänk
Medlem

Gick ju väldigt fort att varva.
När man har köpt Solus Gr8sword så är det ingen vits att byta
-
Om ni har för lite pengar: (bör iaf ha 30k för att det ska gå någorlunda fort)

Gå till en affär. Köp _alla_ healing/will potions. Välj "Buy Maximum". Du bör ha minst 200 healthdrycker sammanlagt nu. Din "GUILE" skill bör vara minst 3.

Eftersom affären inte har några potions kvar så betalar han bra för dem. När du rensat hans förråd så är det dags att tjäna pengar: Sälja ALLA dina health/willl drycker (Sell all MÅSTE du välja).
-
Nu har han drycker i överflöd och i princip ger bort dem. Köp alla (Buy maximum), sälj alla (Sell all) upprepa detta tills du är nöjd. Min guile skill var på 5, jag hade kring 30k och affären var i Bowerstone North. Efter ca 5 minuter hade jag 1 000 00. Ha så kul!

Visa signatur

Sam: "Give me some intelligence."
Guard: "I don't have any intelligence."
Sam: "He, he, you just called yourself stupid."

Permalänk
Medlem

Vars köper man Solus Greatsword ?!

Har inte sett nåt som är mycket bättre än Tears of Avo.. Hittade ett annat vapen som gjorde 30mer i skada men är mycket bättre med ett light sword än nåt tungt greatsword

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Vars köper man Solus Greatsword ?!

Har inte sett nåt som är mycket bättre än Tears of Avo.. Hittade ett annat vapen som gjorde 30mer i skada men är mycket bättre med ett light sword än nåt tungt greatsword

Bowerstone North, du köper den för en liten slant i shoppen. Värdelöst att man ska köpa det bästa svärdet i spelet när pengasystemet är buggat uppåt väggarna...

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

SPOILER!

har ni fått pimphatten då? ;P läcker sak. finns bakom bordellen efter 10 omgångar där inne så sjukt fult.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
SPOILER!

har ni fått pimphatten då? ;P läcker sak. finns bakom bordellen efter 10 omgångar där inne så sjukt fult.

fortsatt SPOILER:

jag körde med pimphatten hela vägen tills jag fick archons kompletta rustning. finns ju ingen hatt som ser så ond ut som pimpen=)

är det bara jag eller är magic totalt nerfat? maxad lightening gör vadå, typ 40 i skada? med tear of avo och berzerk gjorde jag 900+ per slag som inte gick att blocka. jack-draken blev löjligt lätt=/

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

haha. dude. magi är inte värt det mot EN motståndare. maxad fireball gjorde typ 400 för mig och dränerade halva min will bar. man måste ladda upp skiten och det var drygt, så jag speccade om till aoe och grindade odöda.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

enflame skadar 400
Vart finns den där bordellen? har 3 fruar nu
Finns det någon expansion så man kan fortsätta efter draken? har dödat honom 4 gånger nu en gång med pilbåge, 2 med avo tear och en med sulus

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko
fortsatt SPOILER:

jag körde med pimphatten hela vägen tills jag fick archons kompletta rustning. finns ju ingen hatt som ser så ond ut som pimpen=)

är det bara jag eller är magic totalt nerfat? maxad lightening gör vadå, typ 40 i skada? med tear of avo och berzerk gjorde jag 900+ per slag som inte gick att blocka. jack-draken blev löjligt lätt=/

Håller med om berserk! Man slaktar som en galning med berserk.. .Man är snabb som ett tok och har inga problem med nåt monster lr boss i hela spelet

*SPOILER*

Jag blev jäkligt besviken över hur lätt DrakJack var. Var simplare än bina i början ^^

Fast jag älskade Demon helmet som säger åt mig att döda alla som jag möter : D

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
Håller med om berserk! Man slaktar som en galning med berserk.. .Man är snabb som ett tok och har inga problem med nåt monster lr boss i hela spelet

*SPOILER*

Jag blev jäkligt besviken över hur lätt DrakJack var. Var simplare än bina i början ^^

Fast jag älskade Demon helmet som säger åt mig att döda alla som jag möter : D

Oj vad mycket saker jag har missat :(, vart hittar man alla dessa saker?

Visa signatur

-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Nu har jag skaffat en fru. När får man sätta på na?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Nu har jag skaffat en fru. När får man sätta på na?

Det är lätt, ge henna gåvor, flirta som fan och till slut frågar hon om ni ska lägga er i sängen

Visa signatur

-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Oj vad mycket saker jag har missat :(, vart hittar man alla dessa saker?

Den hjälmen hittar man utanför porten till Draken. Riktigt roliga saker den säger

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

När man klarat Draken, kan man fortsätta spela då? Jag kom till sluttexterna, och sen kan jag bara ladda tidigare saves.

Förlåt om jag drar upp en väldigt gammal tråd

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!
...And justice for all!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trek
När man klarat Draken, kan man fortsätta spela då? Jag kom till sluttexterna, och sen kan jag bara ladda tidigare saves.

Förlåt om jag drar upp en väldigt gammal tråd

Döda draken - släng bort eller ta på dej masken - vänta i drygt 5-6 minuter på att texten ska försvinna (a.k.a. klicka ingenting) = voilá!

Permalänk
Medlem

Solus Greatsword är det bästa svärdet i spelet. Det är bara lite slöare än Avo's Tear (som för övrigt är ganska kasst jämfört med många andra vapen) och gör 98 mer skada. Dessutom kan man augamenta det med en sharperning augementation, vilket gör att den gör typ 10% mer skada. Kommer inte ihåg hur mycket det blev totalt, men det borde väl vara runt 347? Väldigt mycket iallafall.

The Bereaver, som man får i Necropolis av att ge bort alla sina silverkeys är bäst light sword. Mycket bättre än Avo's Tear eller Sword of Aeons (som har samma stats båda två). Dock inte lika bra som Solus.