Permalänk

dricka kyl i datorn

nu ska jag bygga en kyl
i min dator fins det inte någon som har gort det

Visa signatur

LoK

Permalänk
Medlem

Re: dricka kyl i datorn

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skull reek
nu ska jag bygga en kyl
i min dator fins det inte någon som har gort det

Jo jag har byggt en kyl i din dator.

Permalänk
Medlem

Ursäkta men jag tycker faktiskt att tråden är lite underlig. Inte minst rubriken.

Hur som helst, hur hade du tänkt att göra nu då? Har du någon ritning av något slag eller vill du att någon av oss ska komma hem och bygga den åt dig? Förresten så är det inte så vanligt med kylskåp i datorer om du undrade.

Visa signatur

Lever pastej?

Permalänk
Medlem

"Okej"
Hursomhelst så har jag ställt in min dator i kylskåpet, kan stolt säga "Matförvar utanför datorn" Thumbs UP!

Visa signatur

** Intel Core 2 Duo @ 3Ghz ** 4Gb DDR2 @ 800Mhz ** Geforce 8800GTX 768mb **

Permalänk
Medlem

Vem orkar sitta & kritisera hans svenska?
Lycka till med projektet

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Medlem

Måste nog säga att detta är en av de underligaste trådarna som jag sett på ett tag...förstår inte riktigt anledningen till att slänga upp den...men men...Jag måste väl antagligen vara lika dum som svarar i den?

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

Blir nog bättre när om du har den utanför chassit, annars behöver du ett lite större chassi.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk

jag har varit på dh med min nini kyl och den e ju inte så poppis där så nu har jag slaktat min mini kyl, och ska bygga in det i mitt chassi.Jag
har en koppar låda som jag har isolerat sen har jag fäst kyl agrigatet på den och det blir kallt men jag har inte fått in den i datorn än men den blir nog klar i helgen men om det är någon som har lite bilder på en inbyggd kyl så skulle jag vilja se dom

Visa signatur

LoK

Permalänk

eftersom att denna tråd verkar helt sakna mening (förutom se på det jag inte har gjort ännu) så börjar man fundera på hur seriös trådskaparen är..

t.ex. varjegång någon medlem på detta forum ska göra något så ska det lägga upp en tråd om det:

Topic: Nu ska jag sätta i min ADDA 120mm
Trådinnehåll:Nu ska jag sätta i min ADDA 120mm bak i datorn som jag köpte innan.

Alltså, inte för att vara för "nedlåtande" men det måste vara en väldigt liten grabb som på något sätt trodde att han skulle få infortmation om hur man bygger in en kyl i datorn genom att skriva raden:
"nu ska jag bygga en kyl i min dator fins det inte någon som har gort det"
hade låtit lite bättre med en riktig idé med lite kött på benen samt ett frågetecken på frågan så man förstår vad skaparen i sig vill ha fram.

Men iallafall. Du kan ju prova att använda sökfuntionen, om du inte är "analfapät" så finns den ganska långt upp i denna ruta..

eftersom att jag är så glad idag så tog jag till och med fram en hyfsat bra länk som du kan titta lite på för idéer.. räcker inte det så sök lite mer och PM:a personer som byggt..

"THE ALMIGHTY LÄNK!!!"

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk

sluta klaga på hans svenska nu, han kanske har ig vem vet.
lycka till!

Permalänk

jag ska fixa lite bilder när den e klar

ps jag e dyslektiker så sluta tracka mig

Visa signatur

LoK

Permalänk

vad har det med saken att göra..
det jag undrade över va trådens innebörd i första hand, vad va din poäng med att säga tt du ska göra något..
strunt samma, lycka till emd fortsatt projekt

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av räven1337
sluta klaga på hans svenska nu, han kanske har ig vem vet.
lycka till!

1"IG" finns det inte nått som heter ...
2 jag har "inget betyg" i svenska och skriver typ bäst i klassen ( eller inte ) men jag fick inget betyg för att jag satt på swec ist för att skriva en deckare ...

Lycka till med bygget ... GL HF

*Edit* ändrat "skrev" till "Skriva"

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

ser fram emot det, tror jag

Permalänk

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=105...
så ser det ut den e klar nu men det e lite tröga snubbar här

Visa signatur

LoK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skull reek
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=105...
så ser det ut den e klar nu men det e lite tröga snubbar här

riktigt snyggt!

fattade inte att du hade byggt redan så jag blev positivt överraskad

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
1"IG" finns det inte nått som heter ...
2 jag har "inget betyg" i svenska och skriver typ bäst i klassen ( eller inte ) men jag fick inget betyg för att jag satt på swec ist för att skrev en deckare ...

Lycka till med bygget ... GL HF

Så du menar det finns inget betyg som heter "IG (icke godkänd)" ?
Själv går jag EC2 just nu och har fått hem IG varning i Svenska B men läraren kan ju inte veta vad hon surrar om helt klart!

Fick även IG i styrteknik men det måste väl ha blivit nått fel..

ELLER så finns det ett betyg som är just IG.

OT: Lycka till

Visa signatur

[CPU] P4 2.8 @ 3.1 ghz [Minne] 512ddr [MOBO] P4P800-E Deluxe [G-Kort] Geforce FX 5200 [HDD] HDD 2st 120 gb, 1st 200 gb.

Permalänk
Medlem

skällv så fick man IG i svenska A och sträck i svenska B men det ska man tydligen inte heller kunna få enligt många... jag kan inte svenska tydligen

hoppas det kommer funka bra för övrigt

Visa signatur

Ledare för Nova Krepusko, ett svenskt guild för AoC

Permalänk

när jag va i skolan så fick man 1 2 3 4 5 - jag hadde bara -

Visa signatur

LoK

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
1"IG" finns det inte nått som heter ...
2 jag har "inget betyg" i svenska och skriver typ bäst i klassen ( eller inte ) men jag fick inget betyg för att jag satt på swec ist för att skrev en deckare ...

Lycka till med bygget ... GL HF

1. Jag vet inte vilken skola du går i, men där jag går har vi ett betyg som heter "IG" eller "Icke godkänd". Det innebär att man har deltagit i en kurs men inte klarat den. Inget betyg får man om man inte har deltagit.

2. Då vill jag inte se den sämsta...

OnT: Snyggt bygge! Det blev ju riktigt bra.

Permalänk

tack nu e det slut snackat om betyg tycker jag för nu ska jag ta mig en kall öl ur min dator

Visa signatur

LoK

Permalänk
Medlem

Jag bryr mig inte, den här killen slaktar svenskan!

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

Skön idé med kylen i datorn:)
Och för att reda ut betygsnacket här så är det så att i grundskolan, alltså de år man får betyg där, så existerar inte betyget IG. Däremot får man inget betyg i det ämnet vilket ändå är IG för oss andra. I gymnasiet och över så är IG ett betyg som alla andra, alltså har man suttit med på lektionerna och gjort lite arbeten, men man når ändå inte upp till G eller högre. Ett streck i betyget får man om man varken är med på lektionerna eller gör något överhuvudtaget, man har inte gått kursen helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FestiiZ
Så du menar det finns inget betyg som heter "IG (icke godkänd)" ?
Själv går jag EC2 just nu och har fått hem IG varning i Svenska B men läraren kan ju inte veta vad hon surrar om helt klart!

Fick även IG i styrteknik men det måste väl ha blivit nått fel..

ELLER så finns det ett betyg som är just IG.

OT: Lycka till

IG finns bara på gymnasiet. På grundskolan så behöver man bara inte få något betyg, egentligen ingen skillnad mot IG men tydligen stor skillnad för politiker :S

Snyggt gjort, btw

Permalänk
Medlem

Lite väl mycket betyg-snack här nu. Kylen i fråga var jävligt het(!)?

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

när jag gick i grundskolan för många herrans år sen (4), så kunde man få ig...räknades som noll poäng...precis samma sak som ett streck alltså...men på gymnasiet svider ju ig lite mer

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Avstängd

Förlåt mig för att jag direkt kastar mig in i off-topic, men det verkligen darrar och dryper om svenskan i denna tråd. Språket är så ruttet att denna tråd kommer att börja krypa omkring själv, om inte någon snäll moderator hinner slå ihjäl den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skull reek
nu ska jag bygga en kyl
i min dator fins det inte någon som har gort det

Tja, varför kikar du inte efter? Om du ändå ska dricka "kyl" (måste vara en ny läsk) innuti datorn, så passa på och kolla om någon av en händelse har byggt en kyl i den.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skull reek
jag ska fixa lite bilder när den e klar

ps jag e dyslektiker så sluta tracka mig

Det är naturligtvis beklagligt, men finns det verkligen en ett-till-ett-korrelation mellan dyslexi och att inte kunna basal meningsbyggnad på sweclockers? Det finns många som har svårt med läsförståelsen, men som ändå rent intellektuellt vet att meningar börjar med stor bokstav, och att man korrekturläser det man själv skrivit. Jag är inte speciellt begåvad heller på den fronten, utan läser i medioker takt. Detta hindrar mig emellertid inte att "tänk-tryck-tala".

Vi ser fram emot bilderna!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
1"IG" finns det inte nått som heter ...
2 jag har "inget betyg" i svenska och skriver typ bäst i klassen ( eller inte ) men jag fick inget betyg för att jag satt på swec ist för att skrev en deckare ...

Lycka till med bygget ... GL HF

Tja, om man tror att "i stället för att skrev" är i närheten av svenska, så kanske betyget är fattningsbart.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FestiiZ
Så du menar det finns inget betyg som heter "IG (icke godkänd)" ?
Själv går jag EC2 just nu och har fått hem IG varning i Svenska B men läraren kan ju inte veta vad hon surrar om helt klart!

Fick även IG i styrteknik men det måste väl ha blivit nått fel..

ELLER så finns det ett betyg som är just IG.
OT: Lycka till

Det märks.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcoon
skällv så fick man IG i svenska A och sträck i svenska B men det ska man tydligen inte heller kunna få enligt många... jag kan inte svenska tydligen

hoppas det kommer funka bra för övrigt

Korrekt, du kan inte svenska.

För att inte göra sig missförstådd: "Flestafningar" är inte mycket att orda över. Ingen människa vet hur alla ord i hennes språk stavas. Flera alternativ finns ofta (tänk tje-, che-, ske-ljud) och sist och slutligen är det någon form av majoritetsprincip som styr. "Sär skrivningar" är dock något helt annat. Detta är regeln helt utan undantag. I svenskan leder särskrivningar till syftningsfel. Ibland med "feltolerans", dvs tolkningen är ändå näst intill entydig, men ibland är det faktiskt helt oavgörbart. Finns det, vidare, något språk här i världen som begangnar sig av ABC-alfabetet där en mening inte börjar med stor bokstav och avslutas med ett tecken så som punkt eller frågetecken? Jag känner inte till något (många språk har tvärt om versaler mitt i en mening för att indikera saker som substantiv (tyska) eller "jag" (engelska)).

Så, snälla, sluta förklara för varandra - den ena värre än den andra - hur dåliga ni är. Ja, faktiskt antyder ju diskussionen kring betygets namn på att det helt enkelt inte finns ord för denna frånvarande språkkänsla. Skärpning! Är man så gammal att man får/kan öppna en dator själv, ja då kan man tamigfan också bilda en mening - i synnerhet som den kan läsas av tiotusentals personer.

Till ämnet, om det nu finns något sådant bland alla omeningar och ostavelser. Om jag förstår saken rätt (och det är inte lätt), så ska ett stycke minikyl byggas in i en dator. Enligt tidigare länk har det redan gjorts. Tämligen opraktiskt. Om man ska lalla runt på LAN, så vill man väl för det första ha en lätt dator? Vill man ha en kyl, så tar man med den också. Huvudsaken är att man kan släpa på den ena, utan att befatta sig med den andra. En kyl är en värmepump. Detta innebär att värme pumpas från kallt utrymme till varmt dito. Av naturliga skäl skapar därför en kyl värme - närmare bestämt mer värme än kyla i effekt räknat (det går utmärkt att räkna med kyla som ett enegislag - endast teckenen är ombytta). De flesta anstränger sig för att få en tyst och sval dator, andra ska tydligen generera så mycket värme som möjligt på en så liten volym som möjligt.

Mitt förslag, som inte är lika "häftigt" som en "datordriven" kyl, är att helt sonika bygga in ett utrymme i datorn där man kan förvara kylen under transport. När kylen ska användas plockar man fram den. Nästan lika praktiskt. Mycket mer flexibelt, och vettigt. Om så önskas kan ju även en utomstående kyl ta sin ström från datorns nätagg. Det enda som behövs är två små tåtar med kabel.

Med reservation för felstavningar!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Text

Tack ska du ha, jag var rädd där ett tag, men du lyckades med bedriften att bevisa att det finns hopp om framtiden!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
[B]Text/B]

Tackar MBY!

Jag tycker det är många på Sweclockers som har dyslexi om man jämför med våran klass.
Vi är 27 stycken i våran klass och endast en av alla 27 (!) elever har dyslexi.

Ni som här på forumet säger att ni har dyslexi, har ni fått den diagnosen, eller skyller ni på det för att ni inte har hängt med på lektionerna?

Och ni som verkligen har problem med att läsa och skriva, stå på er!
Det man är lite sämre på tar man igen på något annat.

Ontopic: Blev ju en fin kyl, jag undrar bara hur effektiv den är?
Tänkte när det är plexi där fram, du kanske ska byta ut plexit mot en platta i metall och isolera lite?
Blir kanske inte lika snyggt, men mer effektivt blir det i alla fall.

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

men nu få det väll för fan vara nog pratat om dyslexi och betyg...det är väll ett DATOR forum inte nåt jefla skol forum.

jädra snyggt det blev med kylen...vad har du för temps iden?? och hur lång tid tar det och kyla ner en 33cl dricka?

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W