Vad finns det för operativ system?

Permalänk
Medlem

Vad är det Ultimata operativsystemet för spel?? och som kan klara alla spel för det kan knappt linux ju...

Visa signatur

MOder kort (N1996) stöd för AGP 4x.

GeForce 6200 256mb AGP 8x

Permalänk
Medlem

Det heter så mycket som Windows. Det är det "Ultimata operativsystemet" när du ska spela.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

oki....

Visa signatur

MOder kort (N1996) stöd för AGP 4x.

GeForce 6200 256mb AGP 8x

Permalänk
Medlem

Re: Vad finns det för operativ system?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av USF-BH
Vad är det Ultimata operativsystemet för spel?? och som kan klara alla spel för det kan knappt linux ju...

Datorspel är en amerikansk marknad. Hela asien spelar playstation och nintendo.
För att spela amerikanska spel krävs amerikanska produkter. De flesta spelförtag i västvärlden idag ägs utav EA. EA gör bara DirectX-baserade spel. Spel gjorda för Windows. Så vill du spela spel gjorda för Windows krävs ganska naturligt en Windowsdator.

Köp en Mac och ett Playstation istället.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Vad finns det för operativ system?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Datorspel är en amerikansk marknad. Hela asien spelar playstation och nintendo.
För att spela amerikanska spel krävs amerikanska produkter. De flesta spelförtag i västvärlden idag ägs utav EA. EA gör bara DirectX-baserade spel. Spel gjorda för Windows. Så vill du spela spel gjorda för Windows krävs ganska naturligt en Windowsdator.

Mycket bra inlägg: skilj på datorspel och TV-spel. Vill man spela de där hjärndöda skjutarliren eller de där MMORPG-spelen så är det en PC med Windows som gäller. Vill man i stället spela bra spel så är det konsol som gäller, företrädelsevis en Playstation, möjligen en Gamecube. Vill du köpa en Xbox vill du egentligen spela PC-spel och då funkar en PC lika bra/bättre.

Själv äger jag en del konsoler och kör Linux där jag spelar de spel jag tycker är intressanta genom Wine, men som sagt, vill man kunna spela de senaste PC-spelen utan att riskera krångel med Wine så ska man köra Windows. Vill man göra mer med sin dator ska man köra något annat.

DISCLAIMER: Detta inlägg reflekterar min personliga åsikt och inte sanningen i stort. Det ska tas med glimten i ögat, osv (sprid ut så många sådana smileys som känns rimligt), om det inte redan var tydligt av de medvetet provocerande formuleringarna ovan. Jag "hatar" inte folk som köper Xbox, men för mig är det fel plattform. Alla får bilda sina egna åsikter gällande spelkvalitén för olika plattformar. Åsiktsfriheten regerar även här. Om det faktum att jag testat spelen för de olika konsolerna/PC och därefter bildat denna uppfattning gör mig till en "fanboy" i någons ögon så får det väl vara så . Få djur skadades under skrivandet av detta inlägg.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Re: Re: Re: Vad finns det för operativ system?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
Få djur skadades under skrivandet av detta inlägg.

Bara några stycken?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad finns det för operativ system?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde

Exakt. PC spel är igentligen rätt värdelöst. Man måste patcha o hålla på, dessutom så måste man uppgradera datorn varje år för den ska hänga med. Enda fördelden med PC är att man kan lira FPS spel och multiplayer spel över nätet bättre.

En konsoll med utrustning går på ca 5000kr, den fungerar i ca 5 år innan den blir gammal. Spelen blir snyggare på den efter tiden för att spelutvecklarna lägger ner stor möda på att optimera spelen. Titta bara på en sketen Xbox många nya spel till den är fortfarande rätt snygga och hårdvaran är ju en p3 733mhz, gforce3 special, 64mb ram riktigt usel hårdvara. En PC behöver minst dubbla prestandan för att visa lika snygg grafik!

Man har en stor TV o spela på, många har ju idag bra ljudanläggning till tv osv. INGEN hårdvara som krånglar!

Spel skall spelas på konsoll punt slut

Lite offtopic men jag var bara tvungen o skriva av mig lite

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad till spelforumet.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Exakt. PC spel är igentligen rätt värdelöst. Man måste patcha o hålla på, dessutom så måste man uppgradera datorn varje år för den ska hänga med. Enda fördelden med PC är att man kan lira FPS spel och multiplayer spel över nätet bättre.

En konsoll med utrustning går på ca 5000kr, den fungerar i ca 5 år innan den blir gammal. Spelen blir snyggare på den efter tiden för att spelutvecklarna lägger ner stor möda på att optimera spelen. Titta bara på en sketen Xbox många nya spel till den är fortfarande rätt snygga och hårdvaran är ju en p3 733mhz, gforce3 special, 64mb ram riktigt usel hårdvara. En PC behöver minst dubbla prestandan för att visa lika snygg grafik!

Man har en stor TV o spela på, många har ju idag bra ljudanläggning till tv osv. INGEN hårdvara som krånglar!

Patchar är ju ändå inte direkt en nackdel, tvärtom. Titta på Oblivion, Xbox lirarna får spela med buggarna utan hopp om förbättring. PC lirarna kan iaf förvänta sig en patch förr eller senare.

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Windows XP för tillfället skulle jag tro.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Windows XP för tillfället skulle jag tro.

Pro varianten är mest optimeringsbar för spel, om man orkar tweaka det vill säga.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Vad finns det för operativ system?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunke
Patchar är ju ändå inte direkt en nackdel, tvärtom. Titta på Oblivion, Xbox lirarna får spela med buggarna utan hopp om förbättring. PC lirarna kan iaf förvänta sig en patch förr eller senare.

word

Visa signatur

#komsi - where teh galenskap is

Permalänk

Varför kan inte xbox360spel bli patchade?
Tycker det händer hela tiden nämligen.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Citat:

x360-versionen kommer också bli patchad

Permalänk
Medlem

Citat:

Har inte stött på någon bugg när jag har spelat på 360..
Mycket mer buggar på PC....

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Vad finns det för operativ system?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VeoRinr
Har inte stött på någon bugg när jag har spelat på 360..
Mycket mer buggar på PC....

Jag har vart med om flertalet buggar, speciellt när det gäller tidsbaserade quests och när man byter område. Har flera gånger hänt att spelet totallåst sig när man flyttar sig ifrån ett rum till ett annat.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis

Jag kan garanterar att spelutvecklare lägger ner minst lika stor eller större möda på att optimera spelen. Man måste komma ihåg en sak i allt detta, en konsol är det lättare att göra spel till eftersom utvecklaren vet om precis vilken hårdvara alla som spelar spelet har. Då det gäller pc är det mycket värre eftersom det finns mängder med kombinationer.

Spel ska spelas på det format som erbjuder bäst spelkänsla Imho.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Man måste komma ihåg en sak i allt detta, en konsol är det lättare att göra spel till eftersom utvecklaren vet om precis vilken hårdvara alla som spelar spelet har. Då det gäller pc är det mycket värre eftersom det finns mängder med kombinationer.

Det stämmer säkert med tiden, men om jag inte minns fel var det skitsvårt för utvecklarna att skapa spel till PS2:an när den var ny.

Personligen favoriserar jag ingendera. Vissa spel spelas på boxen andra på datorn. Om ett spel släpps till både xbox och PC väljer jag då oftast xboxversionen, men det är mest för att kunna få bättre grafik än vad min dator klarar av. Skulle exempelvis hellre köra obivion på en xbox-360, än på min dator med 25-29 frames/sek, inget gräs och noll i view-distance.

//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk

Re: Vad finns det för operativ system?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _boriz
Det stämmer säkert med tiden, men om jag inte minns fel var det skitsvårt för utvecklarna att skapa spel till PS2:an när den var ny.

Personligen favoriserar jag ingendera. Vissa spel spelas på boxen andra på datorn. Om ett spel släpps till både xbox och PC väljer jag då oftast xboxversionen, men det är mest för att kunna få bättre grafik än vad min dator klarar av. Skulle exempelvis hellre köra obivion på en xbox-360, än på min dator med 25-29 frames/sek, inget gräs och noll i view-distance.

//_boriz

Tror inte CorranHorn menar att det är enklare på det sättet men att man slipper alla tusentals konfigurationer som PC har.
AMD +Nvidia + creative kan ge helt andra buggar ihop än vad INTEL + ATI + inbyggt ljudkort från INTEL ger.
Med PS2 har man en enda hårdvara i princip som man kan optimera för.
Visst med PS2 så fick man optimera i assembler men iallafall man behövde inte buggtesta lika mycket som man behöver för PC-spel.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if