Vad tycker in om dessa temps för vattenkylning?

Permalänk
Medlem

Hehe, det är det inte heller, men det är ju alltid lika kul att påpeka saker bara för sakens skull Annars kan man ju såklart bygga en bong också som borde ta ner tempsen 3-4 grader under rumstemperatur om den är välbyggd. Men det kanske inte heller är vanlig vattenkylning hhm men när man tänker efter, ett slutet bongsystem som återanvänder sitt eget vatten måste ju ändå kunna klassas som ett "vanligt" vattenkylningsystem. Bara radiatorn man bytt ut mot en annan sorts "radiator."

Permalänk
Medlem

3DMARK05 = 9285p hehe

Visa signatur

Säger bara kinc äger=)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noldor
Hehe, det är det inte heller, men det är ju alltid lika kul att påpeka saker bara för sakens skull Annars kan man ju såklart bygga en bong också som borde ta ner tempsen 3-4 grader under rumstemperatur om den är välbyggd. Men det kanske inte heller är vanlig vattenkylning hhm men när man tänker efter, ett slutet bongsystem som återanvänder sitt eget vatten måste ju ändå kunna klassas som ett "vanligt" vattenkylningsystem. Bara radiatorn man bytt ut mot en annan sorts "radiator."

Ett bong-system kan ju inte vara slutet egentligen. Vattnet som avdunstar måste ju ta vägen någonstans. Iofs kanske man kan låta vattnet kondensera på "innerväggarna" eller liknande men då skulle de båda effekterna nästan ta ut varandra skulle jag tro.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Re: Re: re

Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj

Du har möjligtvis inte ett asus a8n-e? då visas inte tempen så bra i alla program, bara everest ultimate 2006 som går (2005an går inte, inte home heller.. visar runt 20-28grader där) sen runt 35-40 i eu06 och bios:P [/B]

är det samma med a8n32 sli deluxen, tror mitt m-b visar åt pipan för mkt.?

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Temperna kastar ju åt h*lvete helatiden på alla moderkort. På vissa minde på vissa mer.

Visa signatur

A64@2.5@7700CU | 2*1GB Twinmos DC | MSI K8N Neo2 Plat. | MX518 | VX724

Permalänk

Oj mitt inlägg tog visst skruv! Läste nyss på lite enkel fysik och förstod att jag blandat ihop det. Sorry!

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.