Dreamfall Norskt och Pretansiöst!?

Permalänk
Medlem

Dreamfall Norskt och Pretansiöst!?

Har väldigt svårt att ta ett norskt spel på allvar, ett Norgeskämt eller!?

http://www.aftenposten.no/nyheter/nett/spill/list/article1289...

Visa signatur

Mick

Permalänk
Sötast

Jaha.... någon anledning till att man inte skulle kunna ta ett norskt spel på allvar?:confused:

Permalänk
Medlem

Undrar det samma? Varför skulle man inte ta det seriöst?

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller.. Varför skulle man inte ta det seriöst?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Ett spel av Funcom. Köp aldrig ett spel av dem. Jag har aldrig varit med om sämre support och buggigare spel. AO är urexemplet där de bannar folk för att rapportera buggar.

Permalänk
Medlem

Re: Dreamfall Norskt och Pretansiöst!?

Citat:

Drømmefall" blir for selvhøytidelig og pretensiøst.

och det förra spelet (Den längsta resan) dubbades i Sverige av Regina Lund. (nu snackar vi pretantiöst!)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Jag fattar heller inte varför man inte skulle kunna ta detta spelet seriöst.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Varför ska man ta ett finskt actionspel med bullet time och serietidningssekvenser på allvar?

Permalänk
Medlem

Nu var ju det hela ett skämt, trodde kanske att det skulle förstås då det var en liten blink med i slutet av meningen, men skämt och speciellt Norgeskämt kanske inte förstås så bra
Norrmän är väl inte helt oävna då det gäller att bråka lite med Sverige heller.

Visa signatur

Mick

Permalänk
Medlem

Fråga, Vad är Dreamfall för gener? dvs fps rpg osv osv...
letat på deras sida, kan inte hitta något riktigt svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Fråga, Vad är Dreamfall för gener? dvs fps rpg osv osv...
letat på deras sida, kan inte hitta något riktigt svar

Rollspel

http://www.webhallen.com/prod.php?id=29232

Permalänk
Medlem

Det är väl fortsättningen på The Longest Journey, så det är väl mer äventyr än RPG?

The Longest Journey var ju för övrigt ett jäkligt bra spel, så det finns all anledning att ta det seriöst!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Det är väl fortsättningen på The Longest Journey, så det är väl mer äventyr än RPG?

The Longest Journey var ju för övrigt ett jäkligt bra spel, så det finns all anledning att ta det seriöst!

Skulle du rekommendera mig att skaffa Dreamfall?

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra det. Om du spelat första.

Fan va jag älskade det spelet. Att det va på svenska gjorde det bara ännu bättre.

Ska köpa detta spel också, självklart dubbat till svenska.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Skulle du rekommendera mig att skaffa Dreamfall?

Om du gillar äventyrsspel i allmänhet skulle jag definitivt göra det.
(Nu bara förutsätter jag att det är av samma klass som The Longest Journey var.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Om du gillar äventyrsspel i allmänhet skulle jag definitivt göra det.
(Nu bara förutsätter jag att det är av samma klass som The Longest Journey var.)

Ok. Jag brukar gilla äventyrsspel. Blir nog till att skaffa detta när det kommer till Sverige.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Docksider
Ett spel av Funcom. Köp aldrig ett spel av dem. Jag har aldrig varit med om sämre support och buggigare spel. AO är urexemplet där de bannar folk för att rapportera buggar.

Då har du inte lirat AO vidare länge, och att dom bannar folk för att rapportera buggar är skitsnack, lirat i 3-4 år och har då aldrig hört nått om det. Buggigt är det inte längre heller, även om det var ett av de värsta releaserna inom MMORPG.

Tillbaks till topic:

Är det en direkt fortsättning till första? Detta ser väldigt trevligt ut men blev aldrig så att jag lirade ettan.

Och till dig som sa att det är rollspel, alltid fått för mig att Den längsta resan är Äventyr?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Vad gäller Funcom: Jag tycker att det verkar mer relevant hur de klarat av spel inom samma genre tidigare, dvs mer relevant att jämföra med The Longest Journey än med AO.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Noxxer
Jag skulle göra det. Om du spelat första.

Fan va jag älskade det spelet. Att det va på svenska gjorde det bara ännu bättre.

Ska köpa detta spel också, självklart dubbat till svenska.

Ska versionen som säljs i Sverige vara på svenska? I så fall, kan någon rekomendera en internetbutik där jag kan köpa en version av spelet med engelsk tal.

Permalänk
Medlem

Det här spelet är tyvärr inte ett äventyrsspel i den klassiska bemärkelsen som sin föregångare, utan mer något slags actionäventyr som uppenbarligen har gjorts till konsoller i första hand... mycket tråkigt då ettan var så pass bra.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk

"Måste" man ha spelet "The Longest Journey" för att "hänga med" i spelet?
Verka ganska spännande detta spel, men jag har inte kört de första (?) "The Longest Journey".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
"Måste" man ha spelet "The Longest Journey" för att "hänga med" i spelet?
Verka ganska spännande detta spel, men jag har inte kört de första (?) "The Longest Journey".

http://www.webhallen.com/prod.php?id=7713 kanske?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Hehe billigt var det, men svara inte riktigt på fråga om man "behöver" spela 1:an för att förstå va denna uppföljare handlar om. Dock så bli frakten dyrare än priset så får väl leta upp den i min lokala spelaffär istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Hehe billigt var det, men svara inte riktigt på fråga om man "behöver" spela 1:an för att förstå va denna uppföljare handlar om. Dock så bli frakten dyrare än priset så får väl leta upp den i min lokala spelaffär istället.

Jag har helt enkelt inte koll på hur det står till på den punkten. (Ville mest poängtera att 1:an går att få tag på för en billig penning.)

Och ja, självklart kan det löna sig att köpa det i någon lokal spelaffär. (Om du bott i Stockholm hade ju Webhallen kunnat räknas som en lokal spelaffär.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Testpilot

Man måste inte ha spelat det första spelet för att fatta uppföljaren. Iallafall säger GameSpot det i sin videorecension: http://www.gamespot.com/pc/adventure/longestjourney2wt/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Entusiast

Om ni som jag spelar Anarchy Online kanske ni känner igen en viss robot nära mitten av video intervjun rätt rolig eh 'easter egg' om man kan kalla det så.

Men köper nog det här spelet, samtidigt som ettan vilket jag inte lirat.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag har varit sugen på att köpa 1an länge. Får nog ta och införskaffa det och 2an då jag älskar den typen av spel. (så som 1an)

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Tycker det ser riktigt bra ut, skulle nog lätt kunna skaffa mig det.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Är rösterna bra gjorda i den svenska versionen av the longest journey?

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Offtopic: Firefox vill att jag ska installera en plugin för den först bilden/animation på den sidan men känner inte igen vilken plugin det är. Nån som vet?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|