Dreamfall Norskt och Pretansiöst!?

Permalänk

Det är väl Windows Media Player man behöver skulle jag tro.

Permalänk

Jag har inte spelat ettan och det behövs inte. Spelet är bitvis tråkigt och bitvis genialt. Jag är inte riktigt klart med det än men än så länge värt att spela. Det sämsta är dock kontrollerna och kameran som är väldigt konsollaktiga. Mer ett äventyrsspel än ett rollspel.

Notera även att den europeiska versionen kommer ha Starforce till skillnad från den amerikanska versionen.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | 2GB RAM | Gainward 7800GT | Maxtor Diamondmax 200GB | Seagate Barracuda 320GB | Western Digital 80GB
Core 2 Duo E6420 | Abit F-I90HD | 2GB RAM | Antec NSK2400 | Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Testpilot

Kan man jämföra speltypen med spelet Fahrenheit? eller är det helt olika spel?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Kan man jämföra speltypen med spelet Fahrenheit? eller är det helt olika spel?

Nja, man växlar mellan olika karaktärer likt Fahrenheit (dock mestadels huvudkaraktären) och det handlar väl mest om att klicka på rätt saker för att lösa problemen.

Recension:
http://pc.gamespy.com/pc/dreamfall/702029p2.html

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | 2GB RAM | Gainward 7800GT | Maxtor Diamondmax 200GB | Seagate Barracuda 320GB | Western Digital 80GB
Core 2 Duo E6420 | Abit F-I90HD | 2GB RAM | Antec NSK2400 | Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan köpa den Amerikanska versionen av spelet?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torvaldur
Nja, man växlar mellan olika karaktärer likt Fahrenheit (dock mestadels huvudkaraktären) och det handlar väl mest om att klicka på rätt saker för att lösa problemen.

Recension:
http://pc.gamespy.com/pc/dreamfall/702029p2.html

Ok, har läst några olika recensioner men tycker det är lite svårt att få reda på hur det är mer än att det är lite äventyr.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Blev jäkligt sugen på båda spelen nu. Har inte hört talas om att de är norska i grunden. Jag har sökt på ebay, tradera och blocket, men inte hittat nånting. Nån som vet vart man kan få tag på en svenskt/norskt exemplar av "Den längsta resan" med orginalförpackning?

Permalänk

(Liten spoiler kanske? lika bra att varna...)

Någon som har mött den äckliga gubben i det skumma hotelet ibörjan av spelet?

"Vaa faaan?!"

Permalänk
Medlem

Är det någon som med säkerhet kan svara på om den svenska versionen har svenskt tal enbart?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det här verkar ju svinbra. Äntligen ett bra äventyrsspel. Kom ihåg att köpa spelet så att det kommer mer äventyrsspel.

Gamespy review ger det 5/5
http://pc.gamespy.com/pc/dreamfall/702029p1.html

/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Blev jäkligt sugen på båda spelen nu. Har inte hört talas om att de är norska i grunden. Jag har sökt på ebay, tradera och blocket, men inte hittat nånting. Nån som vet vart man kan få tag på en svenskt/norskt exemplar av "Den långa resan" med orginalförpackning?

Det heter Den längsta resan på svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Det heter Den längsta resan på svenska.

Ojdå! Ändrat nu. Måste vart trött igår kväll