Nästa GTA Spel till PC!

Permalänk
Medlem

Nästa GTA Spel till PC!

Det senast som släpptes till PC var ju San Andreas. Men det var ett bra tag sedan och de måste ju redan börjat jobba på nästa spel i denna underbara serie. Någon som har hört om när det ska släppas och om det finns någon site där man kan läsa om detta får ni gärna länka!

Visa signatur

Lian-Li PC7 Miditower Scandinavian Edition SILVER ATX | Cooltek 600W Modular ATX 2.2 | MSI K8N NEO4-FI nForce4 Ultra | AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Manchester" 90nm 3800+ 2.0GHz | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb 400Mhz CL2 | Western Digital Caviar 250Gb 7200rpm 16Mb SATA2 | NEC ND-3550 Dual-Layer DVD | PowerColor Radeon X1900XT 512Mb DR3 TV-out DUAL DVI VIVO RETAIL PCI Express |

Permalänk
Medlem

http://www.gta4.net/

har hört att de ska utveckla det för PS3 eftersom den är kraftful
och de licenserade utvekling verktig skd fron sony om detta är sant kan jag inte strycka tiden får visa...

Permalänk

Gta liberty citys ska ju komma till ps2

Visa signatur

Min dator är antik! AMD athlon processor 899mhz, ATI Radeon 9000 AGP 128MB, 512 mb minne och en fantastisk hårdisk på 28 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muskelchockk
Gta liberty citys ska ju komma till ps2

Men nu undrade inte trådskaparen om kommande GTA till PS2, utan till PC

Visa signatur

Läser nån verkligen det här?

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halligalli
Men nu undrade inte trådskaparen om kommande GTA till PS2, utan till PC

Men GTA till PC brukar ju komma efter PlayStationversionen så det är ju inte alltför liten risk att spelet kommer till PC sen också.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

~ Game Title: Grand Theft Auto 4
~ Release Date: October 2006/2007
~ Developed by: Rockstar North
~ Produced by: Rockstar Games

Sam Houser stated that GTA San Andreas was to mark the end of the GTA3 trilogy, which suggests that the next release will be called GTA4.

The domains GrandTheftAuto4.com and GTA4.com were registered by Sam Houser, president of Rockstar Games.

Grand Theft Auto 4 is being developed for the Playstation 3, a 'next generation' system. Sam Houser was quoted praising the new Playstation 3 system on May 17th, when the console was unveiled:

"Each time SCEI launches a console, the video games business moves to the next level. With PlayStation 3 it looks as if it might be time for interactive entertainment to become, finally, the world's dominant artistic medium."
-- Sam Houser, President, Rockstar Games

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men GTA till PC brukar ju komma efter PlayStationversionen så det är ju inte alltför liten risk att spelet kommer till PC sen också.

Från början kom ettan och tvåan på pc för att helt övergå till Playstation iom del 3 så visst är det så än så länge men vem vet kanske återgår serien till pc igen där den hör hemma:).

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Sony kommer säkert betala ganska stora pengar till Rockstar för att få klart ett GTA 4 till släppet av Playstation 3, precis den typen av spel som kan sälja en hel konsoll, t.ex. Halo till xbox 1 osv.

Permalänk
Medlem

Ja, det är nog så Sneo, men hoppas inte det, GTA ska ju spelas på PC för att få ut det mesta av spelet, måste ju ha mus när man lirar dessa typer av spel! Så hoppas de släpper till PC samtidigt eller innan!

Visa signatur

Lian-Li PC7 Miditower Scandinavian Edition SILVER ATX | Cooltek 600W Modular ATX 2.2 | MSI K8N NEO4-FI nForce4 Ultra | AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Manchester" 90nm 3800+ 2.0GHz | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb 400Mhz CL2 | Western Digital Caviar 250Gb 7200rpm 16Mb SATA2 | NEC ND-3550 Dual-Layer DVD | PowerColor Radeon X1900XT 512Mb DR3 TV-out DUAL DVI VIVO RETAIL PCI Express |

Permalänk

Både GTA och "spel" kommer till PC, det är nog rätt.

Vad tror ni om onlinemöjligheterna? Kommer GTA4 bli GTA:Online? Eller får det bara utökad onlinemöjlighet?
Jag tror nog på utökad onlinemöjlighet. Jag tror knappast att Rockstar hoppar över ett multiplayerläge, då det är vad VÄLDIGT många fans önskar. Full Co-Op hade varit jävligt roligt.

trosso - Mus behövs verkligen inte! Det mesta görs ju åkandes i en bil, jag tycker då att en handkontroll är skönare att köra med. Även om det är rätt att det blir lättare om man dessutom har tangentbord/mus att växla över till när det blir skottlossning.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

själv är man riktigt fan av GTA-serien kan inte få nog, ser fram emot liberty city stories när det kommer till PS2 och GTA4 vågarm an inte ens hoppas på vad det blir, läst att MS försöker få spelet till XB360 också.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Random-person > Det är väl kanske en smaksak. Men just spel där man skjuter (och siktet är fritt som i gta tycker jag personligen att det är viktigt med mus, men jag lirar inte så mycket med kontroll annars heller, så det är väl vad man är van vid, lirar bara sportspel som Pro Evolution Soccer serien med kontroll, där är kontroll ett måste enligt mig. Men alla är olika!

Visa signatur

Permalänk

GTA var ju först och främst en PC franchise, sen behövde Sony ett ess för sin nya PS2 så de skrev kontrakt med Rockstar för att i första hand utveckla för PS2. Resultatet blev taskig framerate och inget mer multiplayer.

Permalänk
Medlem

Man kan annvända mus och tangentbord till ps3an också förmodligen.

Vet inte hur jag ställer mig till detta. Verkar sälja bättre på konsoll iaf eftersom dom fortsätter med att släppa spelen på konsoller ist för PC.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Testpilot

Man kan ju koppla in mus och tangentbord till PS2:an en det betyder ju inte att spelen går att spela med dom. Kan alla spel till PC köras med joystick bara för att man kan koppla in en?

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Man kan ju koppla in mus och tangentbord till PS2:an en det betyder ju inte att spelen går att spela med dom. Kan alla spel till PC köras med joystick bara för att man kan koppla in en?

Men den här gången så kommer man kunna att spela vissa spel med mus och tgb på PS3. Ett exempel är Unreal Tournament 2007.

http://www.theinquirer.net/?article=25858

Det finns en gammal intervju också någonstans då Epic själva nämner att man kommer kunna spela med mus/tgb ifall någon kan hitta den...

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Testpilot

Jag skrev inte att inga spel kommer att kunna använda mus och tangentbord

Visa signatur