vilkett spel är svårast att tröttna på?

Permalänk
Medlem

Super Mario Bros.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Oblivion är rätt beroendeframkallande.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alving
Oblivion är rätt beroendeframkallande.

tröttnade efter 2h på det..
grottorna ser faen lika dana ut.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_

What he said..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Borgen
What he said..

What they said...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tarkan
Elasto mania, tror inte att det går!

jo när man klarat alla banorna, blir det grymt tråkigt. grymt kul spel annars

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av androxe
jo när man klarat alla banorna, blir det grymt tråkigt. grymt kul spel annars

Det viktiga är inte att klara banorna, utan att klara dem fort.

Permalänk
Medlem

Va f*n det är nästan 11 sidor med inlägg och ingen så mycket ens nämner Chris Sawyers Tycoon spel. Spel som Transport Tycoon DX, Locomotion eller OpenTTD(uppdatered TTD).
Spelade orginalet för över 10 år sen och har fortfarande den installerad visserligen som OpenTTD.
Andra långlivade spel är Civ serien (gillar bäst 2 och 4) och Tetris.
Den FPS som jag spelat mest är Far Cry även om de FPSn blir aldrig lika långlivande som strategi eller Pussel.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d, 32gb GSkill 6000 Mhz CL30, RX 7900XT, 2TB Nvme

Permalänk
Hedersmedlem

Tja några gamla slitvargar:

Panzer General
Diablo II
Morrowind
Master of Magic
WarCraft II

Man tröttnade nog mindre på gamla spel helt enkelt...

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

UT2001 är otroligt!

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

lunarstorm...

Visa signatur

Gaming: 9800X3D, 32Gb 6000MHz, RTX4080S
Desktop: 4750G, 32Gb 3200MHz, A300 DeskMini Hotrod
På huvudet: ZMF Auteur & Verité closed, Feliks Echo 2, Topping E30

Permalänk
Medlem

Close combat IV

Permalänk

Cs source har lirat det lite mer än ett år!

Permalänk

Starcraft.
Går absolut inte att tröttna på. Har spelat det sen det kom ut. Kommer lillbrorsan å säger: "Ska vi ta en match på SC?" Det kan jag inte säga nej till
Förutom det så e det nog nåt gammalt rpg- lir där man kan sitta i 3-4 timmar bara för att levla "en gång till..."

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk

Tekken.

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_

Lider du av koncentrationssvårigheter? Att säga att man tröttnar på Oblivion efter två timmar med motiveringen "alla grottor ser likadana ut" tyder ju på att man inte har varit på så många andra platser i spelet, jag har lagt ned ca 200 timmar nu och jag upptäcker nya platser och annorlunda miljöer fortfarande.

Känns lite som om du bestämt dig på förhand att inte gilla spelet av dina tidigare posts att döma... Men vafan, alla har inte samma smak, vissa gillar att nöta på spel som Metroid Prime (som verkar vara ett av dina favoritspel), jag nöjde mig med att spela igenom det och konstatera att det var ett hyfsat mediokert FPS-lir som jag aldrig skulle spela igen efter att ha spelat igenom det en gång.

Du verkar ha lite svårt att bestämma dig: Du har postat vid fyra olika tillfällen i den här tråden och nämt fyra olika spel: Glömsk eller bara ombytlig?;)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate 1 & 2 alla klasser spelas nästan olika + att man kan spela som ond eller god och med olika companions.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

C&C Red Alert. jag har försökt tröttna på det men det går inte.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Men Elasto Mania skaffar man nya banor till när orginalen är slut.

StarCraft är väldigt svårt oxå. Kan bli lite jobbigt efter några matcher men efter en liten paus är de bara att lira igen.

Håller oxå med Raptor_ZyX om RPG á lá Old School. Gärna till Sega Master System eller Super Nintendo. T.ex. Miracle Warriors och Y's serien. Bästa Ys är självklart "Y's: The Vanished Omens". Sitter å lyssnar på musiken ifrån det. Så mästerligt gjort! Ryser när jag hör den. Behövs bara ett ord. NOSTALGI!

Dock Quake 3 ligger ganska högt upp på listan. De ska ju va Freeze For All Mod.

För övrigt så går det att få tag i musiken till gamla SMS spel här:
http://www.smspower.org/music/vgm/index.shtml

Och plugin for att kunna lyssna på det i Winamp:
http://www.smspower.org/music/tools/in_vgm034.zip
Lägg bara in in_vgm.dll i Plugin mappen i Winamp mappen.

Visa signatur

~~|Hearing the music is just like seeing the colors of trance, and feeling the power of acid|~~

Permalänk

ja ... såklart WoW av de nyare spelen... efter 2,5 år håller det än....

andra spel jag gärna installerar om och har lika roligt med är Diablo originalet, Quake/qw, HOMM 3.... har funderat på diablo 2 oxå... men eftersom jag inte installerat det igen så kan det nog inte räknas hit än...

Visa signatur

bomärke

Permalänk
Medlem

Pro Evolution Soccer serien. Att lira med och mot polarna! Går inte att tröttna!

Visa signatur

Lian-Li PC7 Miditower Scandinavian Edition SILVER ATX | Cooltek 600W Modular ATX 2.2 | MSI K8N NEO4-FI nForce4 Ultra | AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Manchester" 90nm 3800+ 2.0GHz | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb 400Mhz CL2 | Western Digital Caviar 250Gb 7200rpm 16Mb SATA2 | NEC ND-3550 Dual-Layer DVD | PowerColor Radeon X1900XT 512Mb DR3 TV-out DUAL DVI VIVO RETAIL PCI Express |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pzo
Va f*n det är nästan 11 sidor med inlägg och ingen så mycket ens nämner Chris Sawyers Tycoon spel. Spel som Transport Tycoon DX, Locomotion eller OpenTTD(uppdatered TTD).
Spelade orginalet för över 10 år sen och har fortfarande den installerad visserligen som OpenTTD.
Andra långlivade spel är Civ serien (gillar bäst 2 och 4) och Tetris.
Den FPS som jag spelat mest är Far Cry även om de FPSn blir aldrig lika långlivande som strategi eller Pussel.

Det kan bero på en ganska naturlig orsak. Det finns många som inte tycker de spelen är roliga;)

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk

World of Warcraft...................
Elasto Mania
Diablo 2

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ | 2GB RAM | Gainward 7800GT | Maxtor Diamondmax 200GB | Seagate Barracuda 320GB | Western Digital 80GB
Core 2 Duo E6420 | Abit F-I90HD | 2GB RAM | Antec NSK2400 | Seagate Barracuda 320GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 75190255508
Det kan bero på en ganska naturlig orsak. Det finns många som inte tycker de spelen är roliga;)

Tycker de är väldigt roliga, men de hör inte till de som är svårast att tröttna på.

Visa signatur

~~|Hearing the music is just like seeing the colors of trance, and feeling the power of acid|~~

Permalänk

Metal slug och tetris

Permalänk
Medlem

Ultima Online.

Visa signatur

:)

Permalänk

Adrenaline Gamer helt klart.. finns inget underbarare, standard Half-Life funkar också i nödfall.

Permalänk
Medlem

Gillar man multiplayer spel så spelar man dem längst tror jag. Jag brukar tröttna rätt fort om det inte finns någon story.

Jag tror att Neverwinter Nights har stannat längst på min hårddisk än så länge...

Men hallå... Måste man sitta med samma spel länge eller? Jag spelar igenom ett par spel i veckan och sen lägger jag dem på hyllan med det trevliga (eller otrevliga) minnet i behåll.

Permalänk
Medlem

Unreal tournament......Ofcourse

Visa signatur

Danne

Permalänk
Medlem

Diablo 2
Super Mario 3