Pro Evolution Soccer 6

Permalänk
Medlem

Pro Evolution Soccer 6

Hörde rykten om att Winning Eleven 10 skulle släppas tidigare med tanke på VM. Släpps det då även europaversionen "Pro Evolution Soccer 6". Tidigare. Någon som vet release datum på Winning Eleven 10 och Pro Evolution Soccer 6?

Visa signatur

Lian-Li PC7 Miditower Scandinavian Edition SILVER ATX | Cooltek 600W Modular ATX 2.2 | MSI K8N NEO4-FI nForce4 Ultra | AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Manchester" 90nm 3800+ 2.0GHz | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb 400Mhz CL2 | Western Digital Caviar 250Gb 7200rpm 16Mb SATA2 | NEC ND-3550 Dual-Layer DVD | PowerColor Radeon X1900XT 512Mb DR3 TV-out DUAL DVI VIVO RETAIL PCI Express |

Permalänk

Tror winning eleven 10 släpps idag i Asien, till ps2.

Andra versioner har jag tyvärr inte hört något om Förutom att det finns en 360-version på gamespot, tror det var där jag såg en iaf.

EDIT: release i europa har iaf ryktats om oktober tidigare. Vet dock inte om det fortfarande gäller.

Permalänk

Kommer PES 6 ha fler licenser? För t ex England och Tyskland. Och varför tog dom bort att man kunde ansluta till lan som fanns på 4:an Hoppas de fixar så att man kan det igen.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Winning Eleven 10

Winning Eleven 10 har precis släppts till PS2. Men jag undrar om det ska släppas till PC inom en snarare framtid?

Visa signatur

Lian-Li PC7 Miditower Scandinavian Edition SILVER ATX | Cooltek 600W Modular ATX 2.2 | MSI K8N NEO4-FI nForce4 Ultra | AMD Athlon64 X2 Dual-Core "Manchester" 90nm 3800+ 2.0GHz | Corsair TWINX2048-3200C2 2x1024Mb 400Mhz CL2 | Western Digital Caviar 250Gb 7200rpm 16Mb SATA2 | NEC ND-3550 Dual-Layer DVD | PowerColor Radeon X1900XT 512Mb DR3 TV-out DUAL DVI VIVO RETAIL PCI Express |

Permalänk

PES är nog lagt till hästen (EDIT: eller hösten) skulle jag tro.

Iochmed att det blir en stor release för PES6, till både PS2, Xbox, PC samt Xbox 360. Tror dock att 360-versionen släps efter versionen till Xbox, PS2 samt PC.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

PES kommer till E3 i år för första gången. Förmodligen är PES6 såpass klart pga. att WE10 släpptes förra veckan, men release innan VM är nog inte realistiskt.
Ingen officiell releasedatum än vad jag har sett. Oktober är en bra gissning.

Permalänk

Är WE10 samma sak som PES6? Det är väl namnet på spelet i Japan och USA va?
Finns det att importera med engelskt språk någonstans?

Permalänk
Medlem

WE10 och PES6 är samma spel ja, det heter bara Winning Eleven i Japan och Pro Evolution Soccer i USA/Europa.

Permalänk

Det finns nog vissa små små skillnader mellan PES och WE. Men i grund och botten skall det vara samma spel (PES och WE är samma spel med olika namn till två olika marknader, i stort sett). Vet ej om de små skillnaderna beror på tweakning från Konami eller om de beror på anpassning till PAL-formatet.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk

Tja det sägs att det ska vara några små buggfixar och dylikt i spelen som släppts senare. Men jag lirade WE9 innan jag köpte PES5, och ska jag vara ärlig så märkte jag ingen direkt skillnad.

Permalänk

Jag väntar till 360 versionen av PES6 iaf, känns som man får mest ut av det då man kan spela på Live.
Till 360 borde det ju iaf vara 720p och AA stöd. Men kan man förvänta sig mer grafiska uppdateringar?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

Alltså, spelet har släppts i Japan. Men inte i USA va? om ja, kan man importera spelet någonstans?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Alltså, spelet har släppts i Japan. Men inte i USA va? om ja, kan man importera spelet någonstans?

Spelet är släppt i Japan ja.

I USA brukar de få Winning Eleven International ca ett år (eller om det är ett halvår) efter att WE dykt upp i Japan. Dyker sannolikt upp efter PES6 med andra ord, om de släpper en amerikansk version över huvud taget.

Tror inte det finns någon info om detta för tillfället, alla är fortfarande ganska osäkra på hur det skall bli med PES6 som skall släppas till alla format på jorden känns det som.

EDIT: www.play-asia.com verkar vara huvudkällan för de som importerar Japanska WE10.

Visa signatur

Permalänk

Om man importerar den Japanska verisionen, kan man lira utan japanska tecken i menyerna då?

Permalänk
Medlem

Mer detaljerad info om Pro Evolution Soccer 6 kommer dyka upp under E3-mässan som hålls om nåra dar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Om man importerar den Japanska verisionen, kan man lira utan japanska tecken i menyerna då?

Det finns en patch som översätter mer eller mindre allt till engelska.
Men då får du rippa spelet så det blir en .isofil.

Applicera patchen och sedan bränna .iso-filen på ett dvd-media.

Mer info bör finnas på forumet hos pesfan.com

Visa signatur

,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Mer detaljerad info om Pro Evolution Soccer 6 kommer dyka upp under E3-mässan som hålls om nåra dar..

Längtar...

Iochförsig tror jag inte att PES6 kommer skilja sig så mycket från WE10 till PS2. Men då skulle de väl knappast dyka upp på E3, eftersom WE10 redan är släppt och "old news" so to speak.

Hoppas de släpper lite mera info om saker man inte visste någon om ännu.

Visa signatur

Permalänk

Hoppas att 360 versionen är ordentligt uppgraderad på grafiken, borde få veta mer om det på E3.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Hoppas att 360 versionen är ordentligt uppgraderad på grafiken, borde få veta mer om det på E3.

Japp, det vore intressant.
Inte för att jag har någon 360, men om det är så att den versionen sticker ut lite så kan man förvänta sig att också PC-versionen kan komma att göra det.
Skall man dock se krasst på det hela så är det väl att återigen förvänta sig en närmast rak portning av PS2-versionen.

Sebass snackade ju i vintras om några spännande saker som skulle dyka upp i den här versionen, som tex. fler-spelar-lägen online (5vs5), online ML osv. Annars är det mest tweaks att förvänta sig.

Permalänk
Medlem

När är E3?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

börjar onsdag håller på tilll fredag.. men sony har presskonferens idag och microsoft & nintendo imorgon

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Hedersmedlem

Detta spel måste ju vara i det närmaste fulländat nu, då de i stort sett bara byggt vidare på grunden från PES3 de senaste installationerna och gjort det jäkligt bra: fixat buggar och lagt till små funktioner utan att kasta konceptet över ända.

Kan knappt vänta och se vad de har lyckats förbättra denna gången. Antagligen den spelserie som snott mest tid av mig de senaste fem-sex åren.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat någon info om PES 6 nu efter E3 mässan. Jag har kollat runt och letat. Men inte hittat något om det. Presenterade inte Konami spelet? Verkar ju riktigt konstigt i sånna fall. Någon som kan länka om ni hittat något. Anntingen från PES6 eller från WE10. Har inte sett en trailer eller gameplay film ens från WE10, och det har ju redan släppts. Måste ju finnas!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eventually, it had to happen. Not even Konami is silly enough to brand its award-winning soccer title Winning Eleven 11 -- just sounds funny. So, in an attempt to merge the North American Winning Eleven brand with the European Pro Evolution brand, Konami proudly unveiled Winning Eleven: Pro Evolution Soccer 2007. Despite the longest name of a sports game around, the early build of the new WE title played very well this week at E3 on a Playstation 2. We were eager to see the 360 version of the game but it didn't make an appearance. Still, we got some details for you.

Konami has procured licenses for 20 more teams this year, including the full roster of Argentina and, finally, the Netherlands. While WE9 was the first title in the franchise to go online, WE2007 will offer online play on all platforms, including handhelds and Xbox 360. The title also offers a new International Challenge mode that Konami says is a grand tournament featuring the world's best international teams. Sound familiar?

http://xbox360.ign.com/articles/708/708441p1.html

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Medlem

Vet ngn vilka licenser som kommer ingå i PES6 om de e ungefär samma som 5 eller mera?

Jag brände mitt Pes5 till PS2 med Wemerica pathen och de va kanonbra!
Alla lag och alla övergångar

Edit: så stod de ovanför mej haha
verkligen vaken asså

Visa signatur

Rock On!

Permalänk

För Premier League så har de licensierat Arsenal samt Man United (som ersätter Chelsea from PES5). Jag orkar inte bry mig om licenser dock. Så länge gameplayet är nice och man får rejält med njurning av att sätta baljor från 30 meter så är jag helnöjd. Det dyker alltid upp lite patcher och option files med korrigeringar för namn, lag osv. Bara vara lite tålmodig i början.

Dessutom tror jag att PS2-spelare och PC-spelare skall kunna spela mot varandra online. Online-läget ska dessutom vara förbättrat för att få bort allt lagg som ofta infinner sig i WE9/PES5 online.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är det verkligen inte långt kvar!
PS2 och XBOX 360-versionen släpps 27/10 (26/10) och övriga plattformar en vecka senare.

Det här känns som en ganska trovärdig recension och där får man även lite mer info om lag mm:
http://level7.nu/texter/read.php?id=112357
Man blir minst sagt sugen.

Ni som är intresserade av att spela (ja, när det väl är dags ) i mer organiserad form online kan besöka PES-Ligan och anmäla sitt intresse.
Vi hade tänkt att starta upp PC-ligan (om det går och fungerar väl att spela PC vs PS2 så kanske det blir en PC/PS2-liga) några veckor efter PES6 släpps.
Vi hade också tänkt att starta upp en XBOX 360-sektion.

http://www.pesligan.net/
#pesligan @ Quakenet

Permalänk

Jag har sett fram emot PES6 länge nu.

Dock så insisterar jag att alla som tänkt köpa X360-versionen tänker igenom köpet både en och två gånger.

360-versionen är rejält amputerad jämfört med de andra plattformarna (PC, PS2).

Saker som inte finns med:

-EDIT-mode (Endast ändring av vissa spelarparametrar. Inga möjligheter att ändra formationer, emblem, logos, uniformer, spelar/stadium-namn, skor, transfers etc etc.)

-Endast 8 stadiums

-Ingen spara repris-funktion (WTF!).

-Master League har enligt rapporter inga möjligheter för uniforms-ändring heller, vilket kan betyda att man inte kan skapa sig ett eget Master League-lag med egenkomponerad uniform och egenvalda spelare, utan man kan vara tvungen att välja ett existerande lag som man sedan inte kan personifiera genom byte av dräkt eller liknande.

Gameplay-motorn i 360-versionen samt PS2/PC-versionen är i grunden samma, och rapporter säger att de känns lika. 360 har fått några förfinade animationer, bl.a vid skott, samt grafisk upputsning.

Så om ni är grafiknördar som spelar matcher på skoj så kan 360-versionen vara för er. Men om ni gillar att spara repriser för kompilationer, ändra namn på stadiums och spelare samt hålla er uppdaterade på transfermarknaden, så kommer nog 360-versionen vara lagom kul.

Förstår inte vad utvecklarna håller på med ärligt talat. Även FIFA 07 till 360 har blivit nedhackat som tidigare rapporterat, inte bara med antalet lag, utan de har även tagit bort skillstick-systemet som möjliggjorde användningen av olika finter med höger analogspak, till exempel kroppsfinter samt vissa specialfinter som t.ex Ronaldinhos Elastico/Flip Flap-fint och andra saker som i mitt tycke gjorde FIFA 07 till PC åtminstone inte fullt så sugigt som det hade varit.

Verkar som man får ge Next-Gen-titlarna ytterligare ett år innan de ens får in grundläggande funktioner som Spara Repriser och liknande. Surt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Seabass även har sagt att pes-spelen inte passar 360-dosorna. Därför dom försöker göra en ny dosa som ska passa spelet. Det går inte att spela fullt ut med kontrollerna, det kan folk som spelat på gamla xbox intyga. Super cancel och andra saker där man behöver L2 och R2 fungerar värdelöst.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=147127

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Det finns de som påstår att det inte går att spela PES med tangentbordet, men jag kan åka på storstryk av killar som får för sig att lira med tangentbord. Har för mig en grabb som kallar sig ge4ce på pesfan.com enbart lirar på tangenbord (kolla in hans filmer, han har helt galen skills).
Vet en hel hög som tycker XBOX 360-dosan funkar alldeles utmärkt till PES5. Kommer dock ihåg Seabass uttalande.

Har läst på flera håll att XBOX 360-versionen har en något mer arkadaktig känsla, det går något snabbare bla, medan PS2 (och förmodligen PC) ger en mer verklighetstrogen känsla.