Permalänk
Medlem

Skojar du? hahaha... CPU load på typ konstant 70-80% nu! :/... Måste göra allt mycket effektivare... Skitbra att så många vill hjälpa till! Inte förrän i ett skarpt test får man ju reda på sånt här!

Dumt att jag har servern på min workstation också hahaha...

Jag ska släppa en v3.6 snart som buffrar typ 50 sidor eller nåt sånt innan den lägger in dom i databasen istället... Förmodligen alot better och snabbare!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjeppe
MixDisk... Undrar varför det inte funkade för dig då... :/... hmm... Fick du något felmeddelande?

Det kan ha och göra med mapprättigheterna, jag får nog fixa en separat mapp med fulla rättigheter.

Permalänk
Medlem

Nästa version jag släpper kommer att heta v4.0 för det blir typ en helt ny spindel som inte alls fungerar på samma sätt som den förra! Så bli inte förvånade när det står v4.0 och inte v3.6!

Min dator hängde sig nyss - så era spindlar kanske stannade... Måste få till mitt system stabilare om jag ska kunna fortsätta det här projektet!

Skulle behöva en monsterserver hahaha!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Ähh va sjutton, jag ville också vad med så jag starta en nyss

Visa signatur

"Sleep is one of those funny things about being a human being" - Marshall Brain
"Mike broke the hubble, Mike broke the hubble" - Mystery Science Theater 3000
"Det finns inget som kan kallas skrot!" säger Mulle Meck, "bara gamla saker som går att använda på nya sätt. Rulla ut och rulla på."

Permalänk
Testpilot

Kör jag med

Har inte haft några problem med att jag måste starta om den, ibland så laddar den bara rätt länge men den har inte stannat helt nån gång.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Nästa version jag släpper kommer att heta v4.0 för det blir typ en helt ny spindel som inte alls fungerar på samma sätt som den förra! Så bli inte förvånade när det står v4.0 och inte v3.6!

Min dator hängde sig nyss - så era spindlar kanske stannade... Måste få till mitt system stabilare om jag ska kunna fortsätta det här projektet!

Skulle behöva en monsterserver hahaha!

Finns det ingen möjlighet att sprida ut belastningen? Eller ha några mirrors?

En riktigt bra ideé är det iaf. Lite snabbare server, en domän som är fyndig och lätt att komma ihåg så kan det verkligen bli något.

Permalänk
Medlem

Hjälper också till.

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

Ooooh... börjar bli mycket nu haha... måste få ut v4.0 så fort som möjligt!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Testpilot

Jag kan sluta, så att din dator inte brinner upp

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Ingen fara... fortsätt ni... v4 kommer snart!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Snart som i timmar, dagar, veckor, månader eller år?

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----

Permalänk
Medlem

Timmar...

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Uuuh! Det går ju fort det här!

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----

Permalänk
Medlem

Drog en sökning efter min egna domän, warpdrive.se var tydligen inlaggd, dock är jag osäker på om de här träffarna verkligen skulle visas som de gör:

6. www.warpdrive.dk The domain warpdrive.dk is hosted by B-one.net Updated: 20060528 - 23:16 7. www.warpdrive.dk The domain warpdrive.dk is hosted by B-one.net Updated: 20060528 - 23:16 8. www.warpdrive.dk The domain warpdrive.dk is hosted by B-one.net Updated: 20060528 - 23:16

Ska verkligen samma domän listas tre gånger på raken?

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Oj!... skumt.. har jag inte fått till - ska se över vad som kan ha hänt! Tack! Den får ju inte lägga till domäner som redan ligger i databasen! Och jag har för mig att jag har stoppat det... mycket konstigt!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Det här har jag i min lista över spindlade domäner:

ID: 66698 | warpdrive.co.uk | warpdrive.co.uk | Multi Search Results ID: 66697 | warpdrive.info | Info Domain Names ID: 66696 | warpdrive.info | Info Domain Names ID: 66695 | warpdrive.dk | The domain warpdrive.dk is hosted by B-one.net ID: 66694 | warpdrive.dk | The domain warpdrive.dk is hosted by B-one.net ID: 66693 | warpdrive.dk | The domain warpdrive.dk is hosted by B-one.net

Vi har även:

ID: 66705 | dev.dk | Det Elektroniske Varehus - Din online handelsportal ID: 66704 | dev.dk | Det Elektroniske Varehus - Din online handelsportal ID: 66703 | dev.dk | Det Elektroniske Varehus - Din online handelsportal ID: 66702 | dev.dk | Det Elektroniske Varehus - Din online handelsportal

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freakie

ID: 66698 | warpdrive.co.uk | warpdrive.co.uk | Multi Search Results ID: 66697 | warpdrive.info | Info Domain Names ID: 66696 | warpdrive.info | Info Domain Names ID: 66695 | warpdrive.dk | The domain warpdrive.dk is hosted by B-one.net ID: 66694 | warpdrive.dk | The domain warpdrive.dk is hosted by B-one.net ID: 66693 | warpdrive.dk | The domain warpdrive.dk is hosted by B-one.net

Jag har också en massa warpdrive på min lista...

Permalänk
Medlem
Citat:

Har jag också haft, går varje spindel igenom alla domäner?

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk
Medlem

Blev förmodligen så för att tre spindlar lyckades läsa in samma adress utan att hinna säga till dom andra att "jag tar den" så tre lade in den samtidigt... Ska fixa det i v4.

[edit]Nej, varje enskild spindel sätter en flagga på adressen den för tillfället läser in så att ingen annan spindel tar den också. Men nu är min server så seg så att den kanske inte hann sätta flaggan innan de andra spindlarna också hade valt den adressen.[/edit]

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Sirjeppe
Går det inte att göra så att du har listan uppdelad i domäner om 20-30st som en spindel kan hämta åt gången och spindla för att sedan återrapportera och hämta en ny lista?

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----

Permalänk
Medlem

Det är precis det jag håller på med nu! Har kodat om i princip hela spindeln

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

något som skulle vara riktigt onödigt men lite roligt hade varit om varge spindel hade fått ett eget id (eller att man får regga sin spindel om man vill) för att kunna se statestik över hur mycket man har spindlat och vem som leder...

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----

Permalänk
Medlem

Hehe... ja, fan!... Där sa du nåt!... Då skulle det ju bli mycket roligare att leka spindel! Får ta tag i det när jag fått igång v4. Tack!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Så slutar det med att alla börjar tävla med sina polare, sen får du handla fetingserver

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk
Medlem

Hahahahha! Japp... Å andra sidan kommer jag att ha världens fetaste sökmotor med BARA domännamn på min dator

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nonajme
Så slutar det med att alla börjar tävla med sina polare, sen får du handla fetingserver

Men tänk på alla domäner han får spindlade! ;D

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----

Permalänk
Medlem
Citat:

Hahahahha! Japp... Å andra sidan kommer jag att ha världens fetaste sökmotor med BARA domännamn på min dator

Sen köper Google upp din söksida och kommer och hämtar din dator

Citat:

Men tänk på alla domäner han får spindlade! ;D

Jo, lär ju bli ett par stycken
Hur många aktiva domäner finns det? Nån som har någon aning? Lär ju finnas lite att spindla

Visa signatur

// NonajmE

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte fattat vad vittsen med hela sidan är?

Vad ska man med en databas med mass domännan och dess <title> till?

Men fränt projekt i alla fall. Hadde det gått att hjälpa till utan php hadde jag nog gjort det.

Permalänk
Medlem

Jag kände bara att det skulle vara så skönt med en sökmotor som inte innehåller massa skitsidor (läs privata amatörsidor) med sökorden man letar efter. DomainDB är inte till för den som söker låttexter eller bittorrents utan för den som söker produkter/tjänster osv. Typ lite som Eniro fast för domännamn istället för företag/privatpersoner.

Är ju jättebra i skolan t.ex. om du söker efter ett speciellt ämne och vill ha seriösa träffar istället för Arne Bengtsson som råkat skriva orden "katolska kyrkan" på sin hemsida. På DomainDB får du bara relevanta domännamn! Jag tyckte att det fattades en sådan sökmotor, så jag gjorde en egen!

Frågor?

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

jeppe, på tal om katolska kyrkan, tog du det exemplet direkt ur luften eller såg du

ID: 66829 | katolska.com | Katolska Skolan av Notre Dame

innan?

Btw så testar jag hur det går med att köra flera spindlar simultant.

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----