Permalänk
Medlem

några frågor om vatten kylning

hej jag funderar på att köpa vatten kylning.

1. vill veta vad som är ett bra pris på en vatten kylning

2. hur får man platts i datorn med ´vatten kylning , min dator är smockad med dator delar =(.

3. tips på bra vatten kylning.

4. vill veta hur det är med kondens och annan fukt som kan bildas??

//Felix

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem

2: En pump brukar man alltid kunna ställa någon stanns i burken.
Om du verkligen har fullproppat så kan du sätta radiatorn utanför burken, finns att köpa såna som ska vara där.
Annars så kanske du får plats i toppen på din burk.

4: kondens kommer du ej få med vattenkylning, bara om du använder dig av peltier eller kompressor eller liknande som tar ner temp under rumstemp.

Permalänk
Avstängd

ett bra pris=du får vad du betalar för,men det beror sig på hur mycket av datorn du ska kyla,vill du kyla cpu så kanske det kan bli runt 1300kr men om du ska ha till NB o grafikkort också kan det bli runt 2k.

2. man ser till o ha plats! då kan man sedan trycka in vattenkylning,själv tycker jag fulltower är ett måste för vattenkylning men det går med liten burk med.

köp ionget skit till systemet heller,vettig pump är ett måste! det är bättre o köra high end luftkylning istellet för billig skräpvattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
ett bra pris=du får vad du betalar för,men det beror sig på hur mycket av datorn du ska kyla,vill du kyla cpu så kanske det kan bli runt 1300kr men om du ska ha till NB o grafikkort också kan det bli runt 2k.

2. man ser till o ha plats! då kan man sedan trycka in vattenkylning,själv tycker jag fulltower är ett måste för vattenkylning men det går med liten burk med.

köp ionget skit till systemet heller,vettig pump är ett måste! det är bättre o köra high end luftkylning istellet för billig skräpvattenkylning.

länkar??

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.