World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Hoho nu så har man skrivit sista tentan i skolan, dags att börja med wow

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Jo det blir en hel del PUG-Onyxia nu för tiden, inte så många guilder kvar som gör henne, likaså med MC. Oftast är det en grupp av människor från top guilderna (full T2+) som startar upp PUG-raiden, en full Wrath tank med Thunderfury underlättar en hel del.

Så enormt typiskt att jag rollade på en av europas bästa servrar (enligt vad jag förstått, Magtheridon)

Helt omöjligt att hitta ett bra guild som faktiskt kör dom instanserna... Jag springer runt i Silithus mestadelen av tiden och farmar essence of air... hur spännande är det...

Har skrapat ihop 7/8 Shadowcraft delar, bara chest som saknas... Men ska jag vara ärlig är jag ju ganska mycket mer sugen på Nightslayer eller Bloodfang men det är ju inget som kommer hända någonsin känns det som

Någon som vet när man kan flytta sin char för en kostnad?

Tänkte man kanske kunde flytta sin char till en annan server, komma med i ett guild där, skaffa sig tier2, flytta tillbaks till Magtheridon till alla polarna där.

Permalänk
Medlem

Haha det är ju osså ett roligt sätt att planera Mr.E =).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Jag har prövat reinstallera hela spelet, samt köra totalt UTAN addons.. Vilket var samma sak.. Jag kan inte fatta det =/ Vill bara få löst de så man kan lira fritt igen. Funkade helt laggfritt förr så =/

Om det stämmer att du bara har 512 i ramminne så tycker jag det är lika bra du försöker skaffa minimum 1024Mb gärna 2048Mb, kommer garanterat att hjälpa. Vet inte om ditt problem kan bero på att ramminnet fylls upp i tätbefolkade ställen som SW och sen inte töms riktigt när du lämnar det.

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Har ett fett problem som jag stör mig enormt på.. Eftersom det gäller WoW tar jag det här och startar ingen ny tråd om det..

För ett tag sedan (ca 2 veckor sedan) hände det något i min lilla plåtburk.. Jag kan längre inte spela WoW helt flyt som innan..

Innan detta inträffade hade jag 15-25 fps... (40-55 fps) i vissa instancer/hus..

Jag har det fortfarande, MEN.. Ibland när jag slåss emot mobbs/duel/PvP vad som helst, kan jag få fryslagg i mellan 5-20 sekunder, fett jobbigt, allt stannar bara upp och man hör hur datorn riktigt tänker järnet..

Så här vart det INTE innan, jag tänkte "jag formaterar" (hade tänkt det innan ändå).. Så.. Jag formaterade, det funkade bra (trodde jag), efter 2-3 timmar började det IGEN.. Det händer oftast i Stormwind (eftersom det är mycket folk, ja) MEN varför när jag möter mobbs etc? Inget värme problem, säker på det, har satt i 2 fläktar till nu så det är de inte.. Jag vet att jag har lite ram minne, men jag tror inte det är de heller..

Jag sänkte nämligen upplösningen till 800x600, och LOW på allting som existerar, min versync är också av i mitt grafikkort.

Datorn står i sign, hoppas någon kan hjälpa mig, ni som har lagg, vet hur jobbigt det är, särskilt i battles

Jag skulle tipsa dig om att skaffa lite mer minne.
Hade liknade problem själv, gick och köpte minne så jag fick 1GB.
Nu känns det som jag har en helt ny burk.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guffyp
Haha det är ju osså ett roligt sätt att planera Mr.E =).

Njae, kanske inte riktigt... Kom precis på att börjar man lira på ett annat realm, så bör man ju träffa nytt folk där man börjar lira med

Men det är så enormt trist att bara springa runt... På typ 3-4 dagar har jag farmat ihop 10x Essence of Air och lite annat smått å gott (Essence of Air e rätt nice, ligger på typ 10g på mag)

Men jag vill köra instanser.. Jag vill börja samla tier1 setet liksom...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Så enormt typiskt att jag rollade på en av europas bästa servrar (enligt vad jag förstått, Magtheridon)

Helt omöjligt att hitta ett bra guild som faktiskt kör dom instanserna... Jag springer runt i Silithus mestadelen av tiden och farmar essence of air... hur spännande är det...

Har skrapat ihop 7/8 Shadowcraft delar, bara chest som saknas... Men ska jag vara ärlig är jag ju ganska mycket mer sugen på Nightslayer eller Bloodfang men det är ju inget som kommer hända någonsin känns det som

Någon som vet när man kan flytta sin char för en kostnad?

Tänkte man kanske kunde flytta sin char till en annan server, komma med i ett guild där, skaffa sig tier2, flytta tillbaks till Magtheridon till alla polarna där.

kan tänka mig att du har två olika alternativ, för det är lika svårt att ett bra guild hur som helst på alla servers.
första alternativet är att börja pvpa. Skaffa dig något hyffsat vapen, säg The Lobotomizer och därför efter köra AB / WSG så länge du orkar. på rank 13 har får ju rätt nice gear, sen blir det lättare att hitta en guild. du kommer inte in i en av de bättre i Shadowcraft.
alternativ två är att gå med i en sämre guild, som kanske bara dödat några bossar i molten core, hjälpa dem och samla på dig lite nightslayer. när du fått en massa gear och guilden klarar sig bra utan dig kan du ju byta, eller så har det gått så bra att ni själva är inne i bwl och du vill stanna i guilden.
för att direkt komma med i ett av de bästa guilderna och få ger utan att ha jobbat för det kommer aldrig att hända.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av javaa
kan tänka mig att du har två olika alternativ, för det är lika svårt att ett bra guild hur som helst på alla servers.
första alternativet är att börja pvpa. Skaffa dig något hyffsat vapen, säg The Lobotomizer och därför efter köra AB / WSG så länge du orkar. på rank 13 har får ju rätt nice gear, sen blir det lättare att hitta en guild. du kommer inte in i en av de bättre i Shadowcraft.
alternativ två är att gå med i en sämre guild, som kanske bara dödat några bossar i molten core, hjälpa dem och samla på dig lite nightslayer. när du fått en massa gear och guilden klarar sig bra utan dig kan du ju byta, eller så har det gått så bra att ni själva är inne i bwl och du vill stanna i guilden.
för att direkt komma med i ett av de bästa guilderna och få ger utan att ha jobbat för det kommer aldrig att hända.

Nej alltså, jag siktar ju inte på att komma in i Ad Noctum liksom, jag VILL komma med i guild som precis ska börja köra MC t.ex...

Och PVP på Magtheridon... Njae... Bli exalted med Stormpike här lär ta några år skulle jag tro med tanke på den enorma vänte-tiden

Har haft tanken att skaffa mig en The Lobotomizer, men det känns så enormt långt bort liksom

Och jag har ett bra vapen, kör med Felstriker redan så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoyaz
Jag skulle tipsa dig om att skaffa lite mer minne.
Hade liknade problem själv, gick och köpte minne så jag fick 1GB.
Nu känns det som jag har en helt ny burk.

Antar att det får bli det, beställer 2gb ram om nån vecka så får jag hoppas på att det räcker, lurigt dock att det blivit så nu och att det inte var så förr, men som vi alla vet.. Datorerna är luriga mot oss människor ibland

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej alltså, jag siktar ju inte på att komma in i Ad Noctum liksom, jag VILL komma med i guild som precis ska börja köra MC t.ex...

Och PVP på Magtheridon... Njae... Bli exalted med Stormpike här lär ta några år skulle jag tro med tanke på den enorma vänte-tiden

Har haft tanken att skaffa mig en The Lobotomizer, men det känns så enormt långt bort liksom

Och jag har ett bra vapen, kör med Felstriker redan så

Vet inte hur det är på din server men på Draenor där jag lirar har många guilds typ Pickup MC Raider just för att den instancen inte känns så jätteintressant för dem längre. Medlemmar kommer ofta med sina alt och så fyller man ut gruppen med ett antal "pugs" eller vad man ska säga - hur loot distribueras är lite annorlunda men chans att få lite tier 1 armor finns för de flesta.

Det kanske är en väg att visa framfötterna samt att få lite bra gear och erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Vet inte hur det är på din server men på Draenor där jag lirar har många guilds typ Pickup MC Raider just för att den instancen inte känns så jätteintressant för dem längre. Medlemmar kommer ofta med sina alt och så fyller man ut gruppen med ett antal "pugs" eller vad man ska säga - hur loot distribueras är lite annorlunda men chans att få lite tier 1 armor finns för de flesta.

Det kanske är en väg att visa framfötterna samt att få lite bra gear och erfarenhet.

Enda PUG jag någonsin sett på alliance sidan är en till Onyxia som var härom dagen... Jag hängde utan att tveka på, men fick någon skum grej på mig som tog typ 3k hp ifrån mig så jag dog.. dom fick dock bara ner henne till ~50%...
Anledningen till att jag hängde på var ju simpel: Bloodfang Hood

Vet att det är PUG´s på Horde sidan som har gjort MC.. Tror dom har varit i BWL också faktiskt.

Permalänk
Medlem

Vet prisic hur det känns mr.E spelar själv på samma server som warrior.
Jag och ett par polare hadde ett guild ihop för ett tag sedan (Solve Lora Infernis) och började från grunden med att bygga upp gillet och efter ett tag så kunde vi äntligen börja köra MC.
Nu när vi lagt ner gillet är det hopplöst att hitta ett nytt "MC" gille som warrior, antar att det är precis samma sak med rogue (vet ju hur många warriors & rogues som sökte till "mitt" gille förut).
Så enda changsen att få börja köra MC på Magtheridon verkar vara att gå med ett nytt gille och hoppas att dom klarar att få ihop folk till att börja köra MC.

Permalänk
Medlem

Vilken stav till min shadow Priest lvl 32 (snart 33) en med +9 sta, +15 spirit eller en med +20 shadow damage?

Eller har ni något annat förslag man kan ha.. men då måste jag skaffa de först.. har dom två ovan redan

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Vet prisic hur det känns mr.E spelar själv på samma server som warrior.
Jag och ett par polare hadde ett guild ihop för ett tag sedan (Solve Lora Infernis) och började från grunden med att bygga upp gillet och efter ett tag så kunde vi äntligen börja köra MC.
Nu när vi lagt ner gillet är det hopplöst att hitta ett nytt "MC" gille som warrior, antar att det är precis samma sak med rogue (vet ju hur många warriors & rogues som sökte till "mitt" gille förut).
Så enda changsen att få börja köra MC på Magtheridon verkar vara att gå med ett nytt gille och hoppas att dom klarar att få ihop folk till att börja köra MC.

Det är exakt likadant som rogue...

Säkert alla småbarn som skaffar sig en rogue bara för att dom tycker det är häftigt... Jag tog rogue för att en polare som lirade långt innan man mig tyckte det passade mig... Nu älskar jag att spela som rogue, men funderar seriöst på att rerolla på en ny server när det kommer någon och levla snabbt så man kommer med i ett bra guild när dom ska börja köra instanserna.

Permalänk
Medlem

hur fungerar resists? jag har shadow protection vilket ger mig totalt 41 shadow resist inte mycke men ändå resistar jag nästan aldrig nå shadow?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

fixa tier 0,5 eller försök på nåt sätt få dig lite tier 1 som sagt, sen är det bara att ansöka till de gillen som kör.
Mitt gille tog ner twin emperors för ett par veckor sen och har nyligen rekryterat lite mer folk för att kunna lira en eller två raider till i veckan nu när naxxramas kommer utan att folk ska behöva lägga ner all sin fritid på raidandet, och de vi har plockat in har i flera fall inte haft mer än hälften tier 1.
Visserligen har roguesen som vi tagit in varit bra equippade.
Men ja, sök på, håll koll på ditt realm-forum på wow-europe.com så kommer du nog in i en hyfsad guild förr eller senare.

edit:
mcz: Mer resist ger dig större chans att resista skada av den typen. De flesta typer av skada kan man resista 0%,25%,50%,75%,100% utav, detta gäller inte debuffs och frostskada som är binära (antingen tar du full skada eller resistar helt). >100 resist så resistar du en del, >200 resistar du mkt >300 resistar du sjukt bra. Tanks på vissa bossar skall ligga >250.

wowwiki är en bra källa till information.
http://www.wowwiki.com/Formulas:Magical_resistance
http://www.worldofwarcraft.com/info/basics/resistances.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
fixa tier 0,5 eller försök på nåt sätt få dig lite tier 1 som sagt, sen är det bara att ansöka till de gillen som kör.
Mitt gille tog ner twin emperors för ett par veckor sen och har nyligen rekryterat lite mer folk för att kunna lira en eller två raider till i veckan nu när naxxramas kommer utan att folk ska behöva lägga ner all sin fritid på raidandet, och de vi har plockat in har i flera fall inte haft mer än hälften tier 1.
Visserligen har roguesen som vi tagit in varit bra equippade.
Men ja, sök på, håll koll på ditt realm-forum på wow-europe.com så kommer du nog in i en hyfsad guild förr eller senare.

Enligt vad jag har hört, så är tier 0,5 inte värt varken pengarna eller tiden man måste lägga ner på det... Fast iofs, hjälper det att komma in i ett halvdant guild som iaf gör några raids så kanske det är värt det...

Det går ju åt en hel jävla del pengar, men jag verkar ha enormt lätt för att fixa pengar...
På 12 dagar playtime @ lvl60 har jag nog säkerligen gjort slut på över 1200G, och då har jag INTE räknat med mitt mount faktiskt... Och bara det är 800G, alltså över 2000G

Jag köpte http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=21303 igår för 150G, det var väl ett rätt bra pris va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
hur fungerar resists? jag har shadow protection vilket ger mig totalt 41 shadow resist inte mycke men ändå resistar jag nästan aldrig nå shadow?

http://www.worldofwarcraft.com/info/basics/resistances.html
Inte samma sak med frost dock. Det är en binary spell eller vad det kallas, så antingen träffar den för fullt eller så resistas allt.

Hmmf, såg inte sl0ws edit..

Permalänk
Medlem
Citat:

Enligt vad jag har hört, så är tier 0,5 inte värt varken pengarna eller tiden man måste lägga ner på det... Fast iofs, hjälper det att komma in i ett halvdant guild som iaf gör några raids så kanske det är värt det...

Det går ju åt en hel jävla del pengar, men jag verkar ha enormt lätt för att fixa pengar...
På 12 dagar playtime @ lvl60 har jag nog säkerligen gjort slut på över 1200G, och då har jag INTE räknat med mitt mount faktiskt... Och bara det är 800G, alltså över 2000G

Jag köpte http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=21303 igår för 150G, det var väl ett rätt bra pris va?

Som du säger så är tier 0,5 inte värt det om man är med i ett gille som köttar raidinstanserna. En del skaffar det till alten.
Men att ha fixat tier 0,5 kräver tid och faktiskt skill, vilket är två saker som man tittar efter då man rekryterar :). Dessutom är tier 0,5 ganska mycket bättre än shadowcraft.

Bra med pengar :), själv har jag inte spenderat pengar på så mycket mer än pots, mount och repaircosts (vilket lätt blir en del ändå )
Vet inte vad böckerna är värda riktigt, jag plockade upp dom från aq20.

Permalänk
Medlem
Citat:

Som du säger så är tier 0,5 inte värt det om man är med i ett gille som köttar raidinstanserna. En del skaffar det till alten.
Men att ha fixat tier 0,5 kräver tid och faktiskt skill, vilket är två saker som man tittar efter då man rekryterar :). Dessutom är tier 0,5 ganska mycket bättre än shadowcraft.

Bra med pengar :), själv har jag inte spenderat pengar på så mycket mer än pots, mount och repaircosts (vilket lätt blir en del ändå )
Vet inte vad böckerna är värda riktigt, jag plockade upp dom från aq20.

Förstår bara inte riktigt hur man ska lyckas med Baron 45Min t.ex...
Eller Lord Valthalak i UBRS

Permalänk
Medlem
Citat:

Förstår bara inte riktigt hur man ska lyckas med Baron 45Min t.ex...
Eller Lord Valthalak i UBRS

Har inte så stor erfarenhet av tier 0,5 questsen.
Men baronen på 45 minuter gjorde vi "av en slump", då var det jag (rogue), warrior (gille-alt), warlock(gille-alt), shaman, och tjejen med sin grön:ish gearade hunter.
Nyckeln om man inte har en grupp med bra gear är väl att ha bra dps.
en healer, priest helst då, warlock och mage för aoe, antiwipe och healthstones, warrior såklart (plocka fram tvåhandarn om prästan klarar att heala), och råg för singeldps är exempel på en bra grupp.
Viktigt är nån som aoear, nån som tankar och nån som healar, sen dps.
Plocka dom grupper som behövs och rensa zigs, plocka holy water och använd vid lämpligt tillfälle i slutet.

Tar vi i lite klarar vi det nog på 25-30 minuter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
ehm, skojar du eller? du fick en citering med en länk som funkar utmärkt på föra sidan. om du är för lat för att kolla efter nya citat är nog inte wow något som du är så intreserad av

Om du nu skulle få för dig att läsa detta finns länken här:
http://teaser.wow-europe.com/

För det första: Såg den inte.
För det andra: Den funkar inte.

EDIT: Knäckt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius

Den funkar finfint, så sluta klaga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius

Länken fungerar utmärkt..

Knäckt..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller har utbudet av mogna spelare minskat kraftigt sen WoW launch? Alla i min gamla guild har i princip slutat nästan alla sköna spelare +20. Hittat ny guild men verkar endast vara ledningen som är mogna och +18...

Lösning? Dör wow för de lite äldre och börjar wow bli ett nytt cs-fjortisträsk? =/

Visa signatur

Opteron 165 (291x9 = 2620MHz), DFI LanParty UT Ultra-D, G-Skill PC4000(9/10, 3-4-3-8), PC X1800XT512Mb(Stock) Lian Li PC73-SLB, Tagan 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Är det bara jag eller har utbudet av mogna spelare minskat kraftigt sen WoW launch? Alla i min gamla guild har i princip slutat nästan alla sköna spelare +20. Hittat ny guild men verkar endast vara ledningen som är mogna och +18...

Lösning? Dör wow för de lite äldre och börjar wow bli ett nytt cs-fjortisträsk? =/

WoW kommer inte dö för dom äldre, vissa är omognare än andra och så kommer det alltid vara.. Att det kommer vara som i CS då många slår sönder tangentbord utav agrition, dit kommer vi nog inte genom WoW..

Många kanske tar uppehåll nu över sommaren för dom ska tända grillen och umgås med vänner...

Själv spelar jag på Defias Brotherhood, RPPVP.. Där.. enligt vad jag märkt efter 1 månads spel så är det välldigt moget folk än så länge.. Nog att man träffat på någon ninja lootare men iaf

WoW kommer tillbaka, synd att inte vi swec'are inte lirar tillsammans i en guild, det var ju på tal längre tillbaka i tråden.. Hade varit skönt om det kunde bli så Men man får väll bara drömma om det

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Citat:

nu vet jag itne vad du är intreserad av i wow. men letar du moget folk letar du efter ett "seriöst" guild på en rp server. jag tror den yngsta spelaren vi har i guildet är 17 och då är där ändå ca 30-40 aktiva spelare

Permalänk
Citat:

Säkert alla småbarn som skaffar sig en rogue

Och du utgör ett bra exempel på detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dör wow för de lite äldre och börjar wow bli ett nytt cs-fjortisträsk? =/

Tyvärr är det så.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

wowwiki är en bra källa till information.

mja, jo...kan inte hålla med om bra...men helt ok. Folk kan ju skriva vad dem vill och tycker där ju

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Nån som vet ordningen på vilka saker som upgraders från Valor till Heroism?

Alltså vad kommer efter bracers osv:>