Permalänk
Medlem

Hållare för pci-e grafikkort

Tjenare var trött och mekade i datorn så råkade jag böja av pluppen som gör att grafikkortet sitter fast i pci-e porten.

såhär såg det ut innan olyckan

såhär såg det ut efter olyckan

såhär ser delen ut som lossnade

Nu letar jag alltså efter någon som har ett kasserat moderkort och skulle kunna plocka loss delen och skicka till mig, jag betalar er för det känns inte så kul att ha ett grafikkort som glappar :\

Hoppas någon har en liknande del!

MVH / frasse

Permalänk
Medlem

Den delen är nog tyvärr inte så lätt att byta:(. bara så du vet...

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Superlim FTW! Det funkar ju som nödlösning om inte annat.

Permalänk

Superlim och silvertejp kan väl funka.

Har inte så stor erfarenhet av PCI-e kort, men APG behövde inte alltid den lösningen. De äldre moderkorten och grafikkorten hade ingen sådan spärr.
Så spänn bara fast skruven och tryck i kortet maximalt, så får du nog inga problem!

Permalänk
Medlem

Endel moderkort har inget såndär lås....
Edit* Har det där moderkortet stöd för Sli? I fall att du inte har 2grafikkort kan du ju bara ta andra sloten..

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk
Medlem

Blev precis sådär på mitt moderkort också, utan at jag använde våld alls, den bara sprack när jag skulle ta ut mitt kort. Helt omöjligt att få nytt på RMA antar jag, hur ska de veta att man inte misshandlat kortet?

Hursomhelst så sket jag bara i det. Trycker i kortet som vanligt och skruvar fast det med skruven i chassit bak. Sitter fint där, trots nära halvkilot passiv kylare hängandes.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0sci
Endel moderkort har inget såndär lås....
Edit* Har det där moderkortet stöd för Sli? I fall att du inte har 2grafikkort kan du ju bara ta andra sloten..

Brukar inte den nedre slotten bara vara X8?

Visa signatur

A64@2.5@7700CU | 2*1GB Twinmos DC | MSI K8N Neo2 Plat. | MX518 | VX724

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulan
Brukar inte den nedre slotten bara vara X8?

Är det inte bara det om det finns 2 grafikkort?

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Blev precis sådär på mitt moderkort också, utan at jag använde våld alls, den bara sprack när jag skulle ta ut mitt kort. Helt omöjligt att få nytt på RMA antar jag, hur ska de veta att man inte misshandlat kortet?

Hursomhelst så sket jag bara i det. Trycker i kortet som vanligt och skruvar fast det med skruven i chassit bak. Sitter fint där, trots nära halvkilot passiv kylare hängandes.

Jojo det funkar att köra utan den där, men jag är sån otrolig jävla perfektionist och såna här småsaker stör jag mig på enormt mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Jojo det funkar att köra utan den där, men jag är sån otrolig jävla perfektionist och såna här småsaker stör jag mig på enormt mycket http://tf.exz.nu/frasse/smileys/evil.gif

Ibland får man låta latheten övervinna perfektionsmänniskan inom en..

If it isn't broken, don't fix it. Fast nu är det ju trasigt.. men fungerar fint ändå!

Den där lilla piggen har ingen stabiliserande funktion ändå. Hindrar bara kortet från att åka ut ur slotten.. hur nu det skulle gå till när det är brutalt fastskruvat!

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Hjälpsam

Jupp den lilla pluppen störde mig såpassmycket när jag meckade av/på gfxkort att jag helt enkelt slet av den. Den är mer eller mindre onödig och är bökig som f-n när man skall ha av ett storg gfxkort och det är trångt.

Ang SLI moderkort och lanes på slottar.

I single mode så har du 16lanes på port1 och 1lane på port2
I sli mode har du 8lanes på port1 och 8lanes på port2

En 6800Ultra utnytjar ca 3lanes effektivt i ren bandbredd, så du behöver inte vara orolig för någon direkt prestandaförlust på att köra ett fett gfxkort på 8lanes.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har oxå slitit loss min spärr till pci-e platsen. i min mening är den urkasst konstruerad. Jobbig att komma åt när man ska ha ut kortet och pytteliten. Jag gråter inte över att slippa den...

Permalänk
Medlem

ja satt och rengjorde mitt graffekort och så *knäck* så gick den av...happ aja, så kan de gå. så tänkte ja inte mer på de.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Avstängd

min gick också av med biten försvann. men grafikkortet sitter fast som den gjorde med det klämman fast det går ju att dra ut det från moderkortet

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Medlem

Själv knipsade jag av den med vilje då den var helt hopplös på mitt moderkort, NB kylaren satt på att sådant sätt att det inte gick att använda den ens, satte man i grafikkortet tog det 20minuter att få ut det igen, är lättare att byta nu

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem

Jag har ingen sån på mitt moderkort. Känns mycke bättre när man ska trycka i graffet..

Hoppas dom kommer på snart att dom på minnena är hopplösa också för dom jag har är läskiga.. nästan så man inte vågar trycka i minnena.

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Avstängd

Mitt asus A8N-E:s minne platserna är rätt farliga för när man ska trycka i dem så måste man nästan använda våld. det går inte annars.

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Sötast

Jag knäckte av min, fyfan vilken enormt onödig och störande funktion.

Hjälper absolut ingen att ha den, och den är bara sjukt mycket i vägen när man ska dra ut graffet.

Permalänk
Medlem

På mitt dfi-kort har de en egen liknande funktion. Vet inte ifall den hjälper.