Permalänk
Medlem

Vägrar starta

Hej, jo det ör så att jag skulle byta ut min cdläsare på datorn för att den jag hade inte fungerade. Så då tog ag ut den gamla och satte in den nya.
Men nu vill datorn helt enkelt inte starta! När jag kopplade in strömkabeln till datorn och tryckte på den där bak, men det ända som hände var att nätagget började pipa.

Vad kan vara fel? Måste elkablarna som driver cdläsare + hårddisk sitta i en viss ordning? Hjälp mig.. ös på med tips.

Datorn funkade perfa innan jag skulle sätta in cdläsaren.

Visa signatur

öh. sweet.

Permalänk
Medlem

Strömkablarna måste inte sitta i någon viss ordning.
har du testat att starta datorn med den nya cd-läsaren urkopplad (strömmen)?

Permalänk
Medlem

japp.. jag har testat att starta den utan cdläsaren.. men nätagget bara pep, och när jag säger att inget startar så menar jagförståss att fläktarna inte snurrar osv.

Visa signatur

öh. sweet.

Permalänk
Medlem

Du har möjligtvis inte kommit åt något när du bytte cd-läsaren? statisk elektricitet på moderkortet eller något?

Visa signatur

ASUS Rampage III Extreme
Intel i7 980x @ 3,33 GHz
Sapphire Radeon HD5970 @ 800/1200
12 GB Corsair CM3X2G1600C9 @ 1333 MHz

Permalänk
Medlem

nja, tror inte det.. jag tog iaf på ett jordat element innan jag började pilla i datorn

Visa signatur

öh. sweet.

Permalänk
Medlem

menar du verkligen att nätagget piper?
kan det vara så att råkat komma emot nått av dina ram-minnen?
om du bara har ett minne: möjlighet att testa med ett annat?
om du har 2 eller fler minnen: testa att köra ensamt för att se om nått av minnen är ur funktion så att säga.

Permalänk
Medlem

OKej tack alla för svaren, men problemet visade sig vara något helt annat.
Jag kanske hade fel om att det var nätagget som pep. För jag lämnade datorn på med strömmen i någon timme,och då när jag kom tillbaka hade det slutat att pipa. Jag antar att det var något på moderkortet som behövdes laddas upp eller något i den stilen.

Visa signatur

öh. sweet.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet, du har nu förlorat din chans att få hjälp med frågan.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||