Nån som har beställt från www.alphacool.de haft problem med leveransen?

Permalänk
Medlem

Nån som har beställt från www.alphacool.de haft problem med leveransen?

Beställde lite grejer den 17:e mars och fick mail från http://www.alphacool.de att de skickat grejerna med GLS den 22:a mars. Har dock inte fått nåt paket än och har varit i kontakt med Schenker och www.alphacool.de sedan dess. Schenker distribuerar GLS produkter här i Sverige. De kollade upp mitt pakettnummer och konstaterade att de inte fått den utan den sågs sedast på väg ut från Tyskland hos GLS och bad mig ta kontakt med stället där köpte grejerna för att de skulle göra en reklamation till GLS.

Saken är den att www.alphacool.de verkar fullständigt skita i mina mail. Har säkert skickat 10 mail nu den senaste månaden och påpekat att mitt paket är försvunnen och att jag har väntat så länge. Fick ett par svar där de frågade om jag fått paketet "duh" eller att de inte fattade vad som menades och inget konkrett vad som hänt med mitt paket.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Det enda som återstår är att kontakta GLS men eftersom jag är kund så vet jag inte om de lär hjälpa mig. Ska nog vara företaget som skickat paketet som ska ta hand om detta och inte jag. Iaf så är jag förbannad på www.alphacool.de att de inte bryr sig ens utan behandlar sina kunder som skit.

Några tips på vad mer man kan göra för att få tillbaks pengarna eller det försvunna paketet?

Permalänk

Mitt tips är att ringa dem. Visst det kostar men då får du karanterat svar från deras support.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Problemet är att de snackar tyska där :D. Såg dock att de hade en irckanal och fick nyss hjälp där! En av killarna ringde upp nån där och det vissade sig att paketet har försvunnit och de ska skicka ny så fort dom möjligt. Fan att man inte gjorde detta redan för en månad sedan hehehe.

Permalänk
Medlem

OK måste varna alla för den här siten!!!

Trotts den trevliga supporten på irc verkar det inte hända nåt. Stötte också på en annan svensk nyss där och han har också väntat i två månader på hans grejer!!!! Känns som man har blivit blåst på pengarna eller så tar det flera månader innan man får grejerna. Han kunde inte ens begära RMA då han inte fått nåt RMA nummer. Det är rena skandalen ju!

Så. STOR VARNING FÖR WWW.ALPHACOOL.DE

Permalänk
Medlem

Schenker är inblandade... märkligt. Jag har själv problem med en beställning från england där innehållet stulits under transport och där Schenker inte har koll på vart sakerna är, inte reagerar på att vikten minskar under transport (trots att de tydligt ser det i sina system), inte meddelar mottagaren om att paketet är utkört och dessutom har de levererat paketet till fel ort där det blivit liggande. Vid returen av paketet har de återigen inte koll på det, det tar en vecka innan det ens lämnar sverige, ytterligare en vecka innan det påstås vara tillbaka i england, där företaget ännu inte fått något paket... Hela ärendet; leverans till sverige, retur till england har tagit över 5 veckor. Vid samtal med företaget så kryper det fram att de inte heller garanterar tjänsten Euro48, vilket försändelsen skickats som från england och som butiken och i slutänden jag får betala för. Så se även upp med fraktföretaget Schenker.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande Schenker som används? stod DHL Germany på check-out sidan så det bör väl vara DHL Sverige som levererar det vidare?

Synd om det vore krångel med www.alphacool.de då dom har ett bra sortiment, där många produkter inte går att få tag på här i sverige...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Jag kan bekräfta att alphacool inte är att lita på. Beställde för €200 för ett par månader sen men har inte fått något vettigt svar från dem.

Permalänk
Medlem

Har beställt från de två ggr nu.
Första gången var det inga problem. (1 ½ -2 år sedan)
Andra gången (typ ½ år sedan) tog det ca 2 veckor innan jag fick grejerna. När jag fick de, var det bara 1 sak kvar i, och det visade sig att posten, förmodligen GLS hade snott sakerna...
Det var ju DHL som det egentligen skulle skickas med, men nått svar på varför de skickade med GLS fick jag inte... Men de var snabba på att svara på mina mail iaf.
Efter lite mailade och förklarande iaf så skickade de ett nytt paket ganska snabbt efter jag mailat de, och det tog 4-5 dar bara innan jag fick det (DHL express).

Fast sen fick jag ju betalningspåminnelse därifrån 3 st, med 1 månads mellanrum. Men nu har jag inte fått nån på ett tag iaf...

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem

ok, så då är det rätt säkert att beställa där ifrån ... dom ordnar upp saker om det skulle gå fel ... tänkte bara lägga en beställning på ca: 1000:- för dom har lite slangar och sådant som är billigt och inte går att få tag på i svenska webshoppar ...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
ok, så då är det rätt säkert att beställa där ifrån ... dom ordnar upp saker om det skulle gå fel ... tänkte bara lägga en beställning på ca: 1000:- för dom har lite slangar och sådant som är billigt och inte går att få tag på i svenska webshoppar ...

Slangar får man billigare på hemma fronten än vad man tror, att webshoparna är tok dyra vet ju vem som helst

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Slangar får man billigare på hemma fronten än vad man tror, att webshoparna är tok dyra vet ju vem som helst

har inte lyckats hitta någon som har Tygon R3603 11.2/8mm transparent för 45:-/metern ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du hade sett trådarna som blivit borttagna i deras forum skulle du nog dra andra slusatser.

Citat:

Permalänk
Avstängd
Citat:

har inte lyckats hitta någon som har Tygon R3603 11.2/8mm transparent för 45:-/metern ...

Vet ej vad Tygon är men köpte 25M för 100kr, transparent är den dock.. väldigt elastiskt är den med(inte bara böjbar utan man kan dra den i längden), 11-12mm invändigt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hello

Here is the supporter from alphacool, we´ve heard about this thread, but i don´t understand swedish, can you pls contact me unter this email:
o.zachertz@alphacool.de
and we get a chance to solve the problem what ever it is!
Our server has an problem, so the the system spec. emails don´t get in.
Thats why i tell you my own address here to get in contact with us.

But pls only in englisch.

best regard

Oliver Zachertz
Alphacool GmbH

Permalänk
Korsordsguru

Hallo! Was ist los?!

Schenker är väl kända för att tappa bort paket och dessutom verkar deras anställd vara jävligt klåfingriga. De kanske har för lösa policys vad gäller stöld? Vet inte alls hur de arbetar med att förebygga sådant men det verkar ju i alla fall inte fungera. Gör en sökning på Schenker här på forumet så borde du hitta några trådar. Kolla även in andra forum.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick replay på ett mail jag skickade till snubben som svara i tråden ...

Hello,
this is a fact we don’t know about schenker, but we do not send anymore with DHL, 80% of ALL delivers are lost, that was the problem we got!
That we delete negative threads issen´t true, we get in direct contact with the users and solve the problem and delete the threat when it’s done.
The delay of the delivers and negative thread with lost or very long time on deliver is one of the effects with DHL i wrote before.

Best regard
Alphacool GmbH

Visa signatur