Warcraft3 HJÄLP! kompis får mig disconnected

Permalänk
Medlem

Warcraft3 HJÄLP! kompis får mig disconnected

Okej kan förklara min frustrerande situation först.'

Är såhär att en kompis hade en Wc3 nyckel som han hade vunnit så gav han den till mig men även en kompis till som sitter på 56K.

Jag har försökt göra såhär att jag ska vara inloggad hela tiden på accontet, funkar såklart men! När han på 56K loggar in så blir ja disconnectad, man sitter i en viktig match sen blir man disconnectad och sen sitter kompisen på nyckeln så man inte kan använda den.

OTROLIGT frustrerande detta, hur kan detta ske? Han blir inte disconnectad när ja försöker logga in.

Svar på onödiga frågor:
Nej jag kan inte kontakta kompisen
Nej tänker ite köpa en annan key
Jag har min port öppen till spelet (kanske är detta?)

Permalänk

Är gjort så att man inte ska kunna köra två personer samtidigt, enda lösningen är att köpa ett till spel.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=2593

99:- för WC3 är riktigt billigt. Klaga inte på när någonting som är gratis inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Jag vet detta att man inte kan spela två samtidigt på samma nyckel det är inte de som är frågan.

Frågan som ställs hur f*n han kan få mig disconnectad?

Okej det kostar inte 99kr, du ska ha Wc3 Frosen Throne också sen frakt på de, blir strax över 300kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Jag vet detta att man inte kan spela två samtidigt på samma nyckel det är inte de som är frågan.

Frågan som ställs hur f*n han kan få mig disconnectad?

Okej det kostar inte 99kr, du ska ha Wc3 Frosen Throne också sen frakt på de, blir strax över 300kr

lr så bor man i stockholm och hämtar det i butik... dvs runt 200kr då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToBeAs*
lr så bor man i stockholm och hämtar det i butik... dvs runt 200kr då

Nu är de väll de lilla problemet att jag inte bor i sthlm då

Och här kostar spelet 300 kr i butik och de känns lite väl mycket med tanke på att jag vill bara ha svar på min fråga, och inte vad spelet kostar.

Vet inte riktigt om jag skriver otydligt?

Men som sagt frågan ÄR fortfarande hur detta kan ske med utloggningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Jag vet detta att man inte kan spela två samtidigt på samma nyckel det är inte de som är frågan.

Frågan som ställs hur f*n han kan få mig disconnectad?

För att blizzard designat systemet på det sättet, hade dom inte gjort så hade man utan problem kunnat spela på en delad CD-key utan problem så länge man ser till att vara inloggad hela tiden.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Jag vet detta att man inte kan spela två samtidigt på samma nyckel det är inte de som är frågan.

Frågan som ställs hur f*n han kan få mig disconnectad?

Okej det kostar inte 99kr, du ska ha Wc3 Frosen Throne också sen frakt på de, blir strax över 300kr

Beställer du båda samtidigt blir det 267 kr inkl frakt & postförskott etc.
Svaret på din fråga "Frågan som ställs hur f*n han kan få mig disconnectad?" besvarades av swedish-hero, då det är därför du blir dissad (varför inte han blir dissad vet jag inte, han kanske bara är snabb på att logga in igen? ).

Permalänk
Medlem

okej nu är de ju så att jag VET om detta, jag vet om att man inte kan spela två samtidigt på samma nyckel.

MEN detta är ju inte frågan. frågan är den hur han kan få mig disconnectad men ja kan inte få honom de?

Permalänk
Medlem

bad luck...

Permalänk
Medlem

verkar så

Känns ju dumt på de viset att han vinner ju också om ja köper en nyckel

Permalänk
Medlem

Du får helt enkelt skylla dig själv om du ger bort cd-keys hur som hällst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten0
Du får helt enkelt skylla dig själv om du ger bort cd-keys hur som hällst.

Wow.. du läste inte första inlägget va?

Kompis1 vinner en key
Kompis1 ger den till trådskaparen och kompis2

Trådskaparen kan inte "skylla sig själv" för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Wow.. du läste inte första inlägget va?

Kompis1 vinner en key
Kompis1 ger den till trådskaparen och kompis2

Trådskaparen kan inte "skylla sig själv" för det.

Tack Xerbee

Permalänk

Men hur installerade du WC3 osv då? Du hade väll inte en PIRATversion och anväde orginal nyckeln? Hädelse!

Permalänk
Medlem

vad gör de för skillnad? nej jag installerade de orginal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Men hur installerade du WC3 osv då? Du hade väll inte en PIRATversion och anväde orginal nyckeln? Hädelse!

man måste ha både wc3 orginal och tft orginal, funkar inte bara med tft orginal.

Eftersom person2 sitter på 56k så tror jag inte han är online så mycket medans du säkert är inne i b.net. Han loggar in och dissconnectar dig (blir så alltid). Cd-keyn spärras i några minuter för båda och person2 tröttnar och kopplar ur sig, men det händer aldig att person2 är inne medans du vill logga in. Så skulle jag tro det är.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

bra teori... men den stämmer inte, för jag vet att han är inne. Har bevakelse av en annan vän (nej ska inte blanda in en till) som kan kolla att han är inne på B.net

Permalänk
Medlem

Varför kan du inte ta kontakt med den andra killen med samma cd-key? Om han nu är din vän, och du tillockmed har en tredje vän som övervakar när han är inte på b.net måste du ju kunna kontakta honom? Känns som det vore enklast att helt enkelt prata med varandra och bestämma när var och en får spela...

Permalänk
Medlem

Sluta kalla folk för vänner som du inte vågar prata med. Och om du inte vågar prata med dom har du ett större problem än att du inte kan spela Warcraft III. Och om du ändå sitter inne på kontot hela tiden för att han inte ska kunna spela så är det rätt åt dig.

Permalänk
Inaktiv

Uppenbart någon form av du har använt dig av. Annars hade du ju haft 2 CDkeys och inte behövt den där. Tråden borde låsas! Köp spelet!

Permalänk
Medlem

bara en fråga...lirar din polare på online spel på en 56k?..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
bara en fråga...lirar din polare på online spel på en 56k?..

UPPENBARLIGEN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
verkar så

Känns ju dumt på de viset att han vinner ju också om ja köper en nyckel

Han vinner ju inget på att du köper en key. För han kan ju spela när han vill ändå?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

va f** om man tycker ett spel e så j**** roligt då kan man väll lägga de 300kr på skiten...

Visa signatur

Intel Pentium4 2,4 GHZ HT 2GB ram 1TB hd ATI Radeon X850XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
Nu är de väll de lilla problemet att jag inte bor i sthlm då

Och här kostar spelet 300 kr i butik och de känns lite väl mycket med tanke på att jag vill bara ha svar på min fråga, och inte vad spelet kostar.

Vet inte riktigt om jag skriver otydligt?

Men som sagt frågan ÄR fortfarande hur detta kan ske med utloggningen

Men för fan, är det för dyrt så slipp då! Vill du inte pröjsa så behöver du fan inte spela heller. Vill du kunna spela med din polare så MÅSTE ni ha en varsin kopia!

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

ja känns som tråden kan låsas, tror inte de finns någon människa som förstår mitt problem och deffinitivt ingen som kan svara på min fråga.

Tackar de personer som iallafall försökt

Permalänk

learn2play

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
ja känns som tråden kan låsas, tror inte de finns någon människa som förstår mitt problem och deffinitivt ingen som kan svara på min fråga.

Tackar de personer som iallafall försökt

De har ju redan svarat att man inte kan vara inloggad mer än en person på varje CD-key. Och då återstår ju bara att antagligen få honom att sluta använda samma CD-key, eller så köper du en ny CD-key.

Sen är det väl så att när han loggar in så står det att han redan är inloggad, så frågar warcraft om han vill disconnecta och logga in igen? Så är det på ett annat onlinespel jag spelar iaf.

Permalänk
Medlem

så är de inte nä. De tår att man kan inte komma in på servern då din nyckel redan används.

Men jag har redan svarat på min egen fråga. Låste min port och nu har de inte hänt igen.

Tack för all er hjälp verkligen jättehjälp!

Your the best!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiM89
så är de inte nä. De tår att man kan inte komma in på servern då din nyckel redan används.

Men jag har redan svarat på min egen fråga. Låste min port och nu har de inte hänt igen.

Tack för all er hjälp verkligen jättehjälp!

Your the best!

Så när du låste porten för spelet så blir du inte disconnectad? Det låter lite konstigt. Är du säker på att killen med den andra CD-keyn inte testat connecta till battlenet?