Permalänk
Medlem

Dell UltraSharp 2007WFP?

Tjubre!

Det är såhär att jag har tänkt att investera i en ny skärm, funderade först på en Dell Ultrasharp 2407WFP, men sedan ändrade jag mig för jag tycker inte dom små sakerna man får är värda 5000kr.
Jag är lite sugen på Dell Ultrasharp 2007WFP, någon som har erfarenhet av den? Jag ska ha den till lite spelande, lite chattande, lite surfande.. Ja, i stort sett lite av varje. Är denna något att satsa på då? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du får ju en 22" viewsonic för mindre pengar om man säger så.. surfa runt lite på forumet, finns en hel del trådar om ämnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Du får ju en 22" viewsonic för mindre pengar om man säger så.. surfa runt lite på forumet, finns en hel del trådar om ämnet.

Det är TN-panel på Viewsonicen, ohyggligt värdelöst.
2007WFPn är bra, men den har ju problem med komponent-utgångarna och input-lag.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Det är TN-panel på Viewsonicen, ohyggligt värdelöst.
2007WFPn är bra, men den har ju problem med komponent-utgångarna och input-lag.

Exakt vilka problem är det du syftar på vad gäller Dällen? Jag är nämligen väldigt intresserad av den... Har du källor?

Permalänk
Medlem

Det undrar jag med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Det är TN-panel på Viewsonicen, ohyggligt värdelöst.
2007WFPn är bra, men den har ju problem med komponent-utgångarna och input-lag.

Vad får dig att säga att Viewsonicens TN panel är "ohyggligt värdelöst" ?

Eftersom du med 100% säkerhet inte har RPOVAT den.

Även TN paneler förbättras med tiden, även om den kanske inte är lika bra som MVA, så tycker jag du yttrar dig fel som säger "värdelös" eftersom du ej har provat den...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Dellen är av S-IPS typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikro
Dellen är av S-IPS typ.

Inte mig emot.

Permalänk
Medlem

Vad innebär det? Att den är S-IPS?

Permalänk
Medlem

S-IPS är en av dom bästa panelerna där ute, enda nackdelen är att responstiden inte är den bästa precis.

Ska själv beställa en 2007WFP på måndag.

Input lag på 2007WFP har jag inte läst om någonstans, källa?

Priset har ju sänkts! Kostar bara ~4300kr hos Dell.

Visa signatur