Ännu en P990 Vs TYTN tråd?

Permalänk

Ännu en P990 Vs TYTN tråd?

Jaha nu har 3 släppt p990... Någon som vet om man kommer behöva lämna in telefonen till 3 för eventuella uppgraderingar?

Finns egentligen några program för UIQ 3 ännu? känns torrt...

HTC-TYTN(QTEK 9600) kommer den att släppas hos någon svensk operatör inom rimlig tid?

Har ringt 3´s ITS men de vet ju självklart inget ännu...

Åh vad jobbigt det skall vara... är nog mer sugen på en HTC pga alla program möjligheter... Men när kommer någon svensk operatör anamma den...? har inte råd att lägga 6k kontant för någon av dem.

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem

På katshing.se kan du köpa TYTN med bundet abonnemang till de tre vanligaste operatörerna. Dock finns inte TRE med där.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Re: Ännu en P990 Vs TYTN tråd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Closetland
Jaha nu har 3 släppt p990... Någon som vet om man kommer behöva lämna in telefonen till 3 för eventuella uppgraderingar?

Finns egentligen några program för UIQ 3 ännu? känns torrt...

HTC-TYTN(QTEK 9600) kommer den att släppas hos någon svensk operatör inom rimlig tid?

Har ringt 3´s ITS men de vet ju självklart inget ännu...

Åh vad jobbigt det skall vara... är nog mer sugen på en HTC pga alla program möjligheter... Men när kommer någon svensk operatör anamma den...? har inte råd att lägga 6k kontant för någon av dem.

du kan uppdatera mobilen hemma bara du har en dator å internet, och det funkar problemfritt. (har gjort det själv)

det är helt upp till dig, om du tycker att storlek inte spelar någon roll ska du ha TyTn men om du vill ha storlek så ska du ta p990 ( om du ha stora fingrar ska du nog ta TyTn för p990 är små)

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk

Re: Re: Ännu en P990 Vs TYTN tråd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
du kan uppdatera mobilen hemma bara du har en dator å internet, och det funkar problemfritt. (har gjort det själv)

Men är den p990n 3 brandad?

Ach! Verkar som om man inte kan skriva med pennan i windows mobile? mao kan man inte "handtexta" på TYTN????? Någon som kan bekräfta detta? Qwerty är trevligt men kan vara schysst att handtexta också...suck kan ju till och med min a1000...

Men som jag förstått det är man låst till qwerty på tytn?

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem

Man kan visst det handtexta på TYTN
http://www.smartmobile.se/item.aspx?id=786

Man är låst till qwerty så vitt jag kan se, har dock inte gått igenom exakt alla funktioner i telefonen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Man kan visst det handtexta på TYTN
http://www.smartmobile.se/item.aspx?id=786

Man är låst till qwerty så vitt jag kan se, har dock inte gått igenom exakt alla funktioner i telefonen.

säger du inte emot dig själv nu eller missuppfattar jag dig?

aja men såvitt jag kan förstå så kan man iaf via mjukvara få funktionen med handskrift? det är ju bra iaf... fungerar den lika bra som tex. a1000 motorola eller sony ericssons inbyggda varianter?

Gaaah vill verkligen att denna lur skall komma till tre... vill faktiskt ha kvar tre(konstigt nog)

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem

Jag menade som sådant att med den extra lilla mjukvaran kan man handtexta.

Reflekterade inte över att de två frågorna satt ihop och svarade på att man är låst till en variant av querty och den går inte så vitt jag kan se att byta till ex. dvorak.

Jag ser inga problem & handtexta på en TYTN men föredrar ändå att skriva på tangentbordet. Har inte så värst mycket att jämföra med förutom 3 veckors användande av en motrola A925.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Jag menade som sådant att med den extra lilla mjukvaran kan man handtexta.

Reflekterade inte över att de två frågorna satt ihop och svarade på att man är låst till en variant av querty och den går inte så vitt jag kan se att byta till ex. dvorak.

Jag ser inga problem & handtexta på en TYTN men föredrar ändå att skriva på tangentbordet. Har inte så värst mycket att jämföra med förutom 3 veckors användande av en motrola A925.

well är den lika bra som a925an med textigenkänningen så är jag nöjd

nu återstår det bara att avvakta......... eller byta operatör....

Edit: Någon som kör TYTN via 3? Funkar alla funktioner på 3 portalen? Några bekymmer?

edit: tar reda på det själv. Köper en beggad lur använd ca 2-3 dagar för 5700kr av en affärssnubbe. inköpt 26:e aug. ingår 1gb minneskort schysst pris iaf.

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem

Beställde min TyTN idag, får den på fredag. Helskön pryl

Hoppas bara den lever upp till förväntningarna!

Visa signatur

Pentium D 960 3,4Ghz , 2gb DDR2 PC5300 667Mhz CL5 , Asus P5LD2 Deluxe I945P , Asus Radeon X1900XTX. All beautifully mounted in the blackest of black KanDalf™.

Permalänk

mjaa... helt klart kompetent maskin... något knövligare än min a1000 trots win... men vänjer mig nog

Visa signatur

P4 3.0ghz, 1GB pc3200, Abit Ic7-G mobo, 200gb maxtor SATA, Geforce 2gts :(, Aspire 520w, Skitskärm 17" suddig o jvlig ;)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ännu en P990 Vs TYTN tråd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
du kan uppdatera mobilen hemma bara du har en dator å internet, och det funkar problemfritt. (har gjort det själv)

Dibb vilken version uppdaterade du din p990 till då? Jag har R5A006 på min Tre låsta telefon, har för mig att senaste firmwaren är R7A001, men när jag prövade att uppdatera så sa programmet att jag hade senaste. Har pratat med Tre och dom velpellarna är inte säkra på om det ska gå eller inte..

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Ännu en P990 Vs TYTN tråd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JensH
Dibb vilken version uppdaterade du din p990 till då? Jag har R5A006 på min Tre låsta telefon, har för mig att senaste firmwaren är R7A001, men när jag prövade att uppdatera så sa programmet att jag hade senaste. Har pratat med Tre och dom velpellarna är inte säkra på om det ska gå eller inte..

Har R5A006 på min 3-låsta jag med. Har inte försökt uppdater men får verkligen hoppas att man kan uppdatera den via nätet.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Ännu en P990 Vs TYTN tråd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
Har R5A006 på min 3-låsta jag med. Har inte försökt uppdater men får verkligen hoppas att man kan uppdatera den via nätet.

Ringde till deras kundtjänst lite tidigare idag och fick prata med någon "tre tekniker" som hade lite koll. Han berättade att för tillfället så ska det inte gå att uppdatera telefonen via SEUD.. han kunde inte svara på om dom skulle ordna de framöver men som läger är nu måste man alltså gå till en butik å låta dom skicka iväg telefonen nånstans. Tar ca en vecka och då får man en kass lånetelefon under tiden.
Funderar seriöst på att lämna tillbaka den. Betala 1500kr mer och köpa den rätt av sen säga upp tre när mitt abonnemang går ut. Är less på dom.. Dessutom så försäkrade han som först sålde telefonen till mig att de skulle gå att uppdatera den hemma. GAH!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Ännu en P990 Vs TYTN tråd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JensH
Ringde till deras kundtjänst lite tidigare idag och fick prata med någon "tre tekniker" som hade lite koll. Han berättade att för tillfället så ska det inte gå att uppdatera telefonen via SEUD.. han kunde inte svara på om dom skulle ordna de framöver men som läger är nu måste man alltså gå till en butik å låta dom skicka iväg telefonen nånstans. Tar ca en vecka och då får man en kass lånetelefon under tiden.
Funderar seriöst på att lämna tillbaka den. Betala 1500kr mer och köpa den rätt av sen säga upp tre när mitt abonnemang går ut. Är less på dom.. Dessutom så försäkrade han som först sålde telefonen till mig att de skulle gå att uppdatera den hemma. GAH!

Förstår inte varför det inte kan gå att lösa. Den är ju inte direkt jättemycket brandad.

Blir väl till att unbranda den framöver istället då.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ännu en P990 Vs TYTN tråd?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
Förstår inte varför det inte kan gå att lösa. Den är ju inte direkt jättemycket brandad.

Blir väl till att unbranda den framöver istället då.

Jo, jag har också funderat på de. Men ja läste i nån tråd på esato forumet att om man unbrandar telefonen så gäller för de första inte garantin, sen påstods de även att SEUD inte skulle fungera längre.
Vet dock inte hur sant de e .. skulle ju va bittert me en unbrandad telefon utan varken garanti eller updates