Permalänk
Avstängd

BIOS 0309 till P5B?

Läste precis på Techsweden att BIOS 0309 ger max 1,6 V vfsb, och det är ju en hel del bättre än 1,45 V som är max i 0509. Var i sjuttan kan jag då få tag på 0309? Det finns inte kvar på ASUS ftp. Någon här som kan tänka sig att slänga upp någonstans, eller kanske e-posta?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

tjena får jag din mail så skickar jag bioset har suttit å letet som en tok efter den och äntligen hittat den efter många om och men...

vill själv ha det för får mitt p5b moderkort i veckan... du får gärna berätta hur det går med klocningen sen och hur bioset funkar och vad du har för mer grejer i burken...

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
tjena får jag din mail så skickar jag bioset har suttit å letet som en tok efter den och äntligen hittat den efter många om och men...

vill själv ha det för får mitt p5b moderkort i veckan... du får gärna berätta hur det går med klocningen sen och hur bioset funkar och vad du har för mer grejer i burken...

brorsmed(at)gmail.com, tack som attans! Får hoppas att det hjälper, mitt kort är inte speciellt stabilt över 465 fsb nu :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

What!? Bara 1.45V? Jag har inte klockat något efter att jag instalerade senaste bios. Men innan ställde jag in 1.58 och i windows visar den då ca 1.46. Betyder det att jag bara kan ha 1.45v då? Och sen om jag sätter den på 1.45v då blir det typ 1.3V i windows, det är väl det som ai suite visar som stämmer? cpu-z och everest visar ca 1.2V och det tror jag inte så mycket på.

Jag har kommit upp i 3.3Ghz, 1:1 5-5-5-15, 2.1vdimm och som sagt 1.58vcore i bios och i ai suite 1.46v ungefär. Kan det nya bioset hjälpa mig något tror ni? Det verkar ju mer vara minnena och cpun som stoppar

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
brorsmed(at)gmail.com, tack som attans! Får hoppas att det hjälper, mitt kort är inte speciellt stabilt över 465 fsb nu :/

bioset är nu skickat

hoppas det hjälper...
men surt att asus tog bort det bioset direkt nästan från ftp,n
undra varför?
och att dom sen tog bort lite settings i bioset efter

men är flera som jobbar på moddade bios till p5b bigtoe bla... i dom biosarna kommer allt va upplåst typ

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem

För mig så funkade 509 oändligt mycket bättre än 309... 309 funkade t.o.m. sämre än stock-BIOS som var 206(tror jag). Med stock kom jag upp i 325MHz FSB stabilt, med 309 fick jag gå ner till runt 300MHz!

Med 509 så gick botten ur så att säga, och jag kunde direkt peta upp i 400MHz FSB. Min teori är nog att de tweakade minnesparametrarna så att minnet började funka som det skulle, för innan kom jag ju inte ens upp i 333MHz 1:1...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
bioset är nu skickat

hoppas det hjälper...
men surt att asus tog bort det bioset direkt nästan från ftp,n
undra varför?
och att dom sen tog bort lite settings i bioset efter

men är flera som jobbar på moddade bios till p5b bigtoe bla... i dom biosarna kommer allt va upplåst typ

Tack ska du ha! Trevligt att folk vill hjälpa till. Ska testa i morgon efter jobbet.

De där moddade biosversionerna verkar verkligen intressanta, får hoppas att det blir något av det och att allmänheten kan få ta del av det.

Visa signatur

Permalänk

np bara skoj att vara till hjälp ibland...
hoppas det går bra, du får posta lite resultat sen...
jupp kommer att hojta sen när jag vet mer om modbiosarna...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det gick ju sådär bra. Kommer bara upp en ruta som säger att 0309 är äldre än 0509, och sedan kan man inte göra mer än att gå tillbaka. Jag är inte tillräckligt hax för att ändra datumet eller versionen på BIOSet, så jag tror att jag skiter i det här.

Visa signatur