Mus: Creative Fatal1ty 1010 - Bra eller dålig?

Permalänk

Mus: Creative Fatal1ty 1010 - Bra eller dålig?

Funderar lite på att köpa en 1010 från Creative. Har läst en del om den på nätet, både bra och dåliga saker.
Nu undrar jag om någon här har en sådan mus och kanske kan ge lite feedback?

Har hört att mjukvaran ska vara kass, och att det inte går att uppgradera firmwaren i musen (som är buggig från början?). Hur är den egentligen?

Visa signatur

Permalänk

den ser inte så bekväm ut

Permalänk
Medlem

usch vad hämsk den ser ut
ett litet tipps är att inte köpa fatality produkter... dom är bara överprissatta och dt finns utan tvekan bättre möss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
usch vad hämsk den ser ut
ett litet tipps är att inte köpa fatality produkter... dom är bara överprissatta och dt finns utan tvekan bättre möss

Precis, det är ungefär som zalman cpu kylare som heter fatality, ooh dom har lagt på ett lager färg som de säger ska öka värmeöverföringen yea right

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Grejen är den att jag sedan min Wingman Gaming Mouse pajade har letat efter en mus med samma form. Så i mina ögon är den hur skön som helst.
Att priset är i överkant tvivlar jag på. Prestandan ska vara likvärdig med MX518 som kostar en liten slant extra.
Visst tycker jag att hela Fatal1ty-grejen är fånig, men tyvärr är det den enda musen som har "rätt" form.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan inte se på bilder om den är skön eller inte, har du testat den så ok men annars är det inte alls säkert att den är som din gamla wingman.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Jag har givetvis testat den, annars hade det inte varit intressant alls

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den musen är jävligt skön när man vant sig vid den. Men dock så är den rent utav SKIT! Har redan bytt ut min mus en gång och nu ska jag skicka in den igen pga. knapparna på musen är kassa (dubbelklickar ibland) och det kanske inte låter så jobbigt men tro mig, det är det.

Rekommenderar inte denna musen ifall man inte ska byta ut den varannan vecka, knapparna går isönder efter bara någon vecka.

Första gången jag skickade in musen kostade det 70kr i frakt också, som såklart jag får stå för... Så jag ska betala extra för att jag fått en dålig produkt...

Permalänk

När köpte du din? Tänkte om det var en gammal revision eller något...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vann den på DH-summer den 18 juni. Sen skickade jag in den nån gång i juli/augusti.

Permalänk

Min polare har den, somsagt, den är skön när man har vant sig vid den

Han har aldrig märkt några problem som åvanstånde nämnare nämner.

Visa signatur

Main Rigg: Antec Solo, Be Quiet Drak Power 530W, Asus P5W DH Deluxe, Intel E6300 1.86GHZ @ 2.24GHZ @ Ninja Plus Revision B + 120mm Low Noice, Corsair XMS2 PC6400 2x1GB, Sapphire Radion X1950Pro @ VF900-CU, 2 x Nexus 92mm 19.2dB(A) Insug

Permalänk

För den som funderar på att köpa en: Gör det inte.

Köpte en i fredags, lämnade tillbaks den idag. Jäkligt bekväm mus, onekligen, men den faller på den ruttna mjukvaran. Utan Creatives mjukvara funkar den jättebra, men man kan inte binda knapparna som man vill... ...vilket man nog gärna vill om man köper en 3-knappars mus.

Visa signatur

Permalänk

Jag köpte en sådan mus för kanske 3-4 dagar sedan. Har sedan dess haft problem med att få den att fungera som jag vill.
Problemet är det att musen inte reagerar på små rörelser. Det kan handla om en sträcka på 0,5 cm på datorskärmen. Helt värdelöst. Är det någon som vet hur jag kan fixa problemet? Jag har senaste drivisarna.
Tack som fan på förhand!

Visa signatur

DUDE!

Permalänk
Avstängd

Spelat en del med den, skön mus för det finns inte många korta möss.
Obekväm till annat än spel.