Varning för Dino.se
Jag vill utfärda en varning till alla som funderar på att handla från dino.se.
Kort version:
2005-10-26 beställde jag en väckarklocka (Aurora) en ac-adapter skulle ingå, jag fick ingen... och där är vi fortfarande idag.
Lång version:
Fredric till Dino 2005-11-03
Hej!
Hämtade gladeligen ut mitt paket idag men blev lite besviken när jag
packat upp. För jag fick inte med någon AC adapter till min Aurora
väckarklocka! Citerat från er sida: "Drivs med 4 st AAA-batterier
(medföljer ej) eller med AC-adapter (medföljer)." Skulle bli väldigt
glad om ni kunde skicka en sådan till mig snarast! Vid frågor kan ni
nå mig på jobbet *********.
Tack på förhand
Fredric T
---------------------------------
inget svar
---------------------------------
Fredric till info 2005-11-19
Hej!
Mailade er för en vecka sedan ang AC adapter till min Aurora
väckarklocka! Jag fick nämligen inte med någon!
Citerat från er sida: "Drivs med 4 st AAA-batterier
(medföljer ej) eller med AC-adapter (medföljer)." Skulle bli väldigt
glad om ni kunde skicka en sådan till mig snarast! Vid frågor kan ni
nå mig på jobbet *********.
Ordernummer: 2005-10-26-1119
Tack på förhand
Fredric T
---------------------------------
Dino.se - Info till mig 2005-11-21
Hej!
Ber om ursäkt, det ska följa med en sån adapter.
Ska fixa det så fort jag kan.
MVH
Dino.se
---------------------------------
inget paket
---------------------------------
Fredric till Dino.se 01 feb
Hej, hur går det med adaptern?
Mvh
Fredric T
---------------------------------
inget svar
---------------------------------
Fredric till Dino.se 11 mar
Ordernummer: 2005-10-26-1119
Hej!
Nu är det lite över fyra månader sedan jag beställde aurora veckarklockan.
Meddelade er ett par veckor senare att jag ej erhållt någon ac adapter då detta enligt eran hemsida ska följa med. Fick då svar ett par dagare senare att en sådan skulle "fixas fram". Sedan dess har jag inte hört någonting. Mailade 1/2-06 och frågade hur det gick med adapter men fick inget svar då heller.
Önskar svar snarast!
Med vänig hälsning
Fredric T
---------------------------------
Dino.se - Info till order, mig 12 mar
Hej!
Det var tråkigt att höra att du inte fått dina grejer som du skulle ha.
Jag skickar mailet vidare till order@dino.se
Du kan även ringa och kolla med dom så det inte försvinner igen.
Tel: 08-411 90 88
MVH
Dino.se
---------------------------------
jag ringer det angivna numret och uppger mitt ärende, blir lovad att det ska skickas snarast... inget paket
---------------------------------
Ringde till dom för ett par veckor sen och då blev jag lovad att det skulle skickas ett paket till mig, med adaptern och nån liten "bonus"... Och tro det eller ej.. JAG HAR INTE FÅTT NÅGOT PAKET ÄNNU.
Kontaktade då konsumentverket och fick idag följande svar:
---------------------------------
******.******@boras.se till mig 11:23(1 timme sedan)
Hejsan!
Har den 28/6 meilat till order@dino.se om ditt problem att inte fått adaptern till din klocka.
Inget svar inkom.
Den 30/6 ringde jag till Dino butiker och fick svar i Täby. Dom svarade där att problemet var att dataservern låg nere, men fick rådet att meila till *******@pcenter.se så skulle han säkert reda ut det hela. detta gjordes samma dag. Inget har hörts från honom heller varför jag i går 4/7 skickade en påminnelse.
Vill meddela dig läget eftersom jag går på semester nu från fredag 7/7. är tillbaka den 31/7.
Du kan ju ev själv också försöka meila till denne ******. Vägrar dom svara är det tyvärr inte så mycket jag kan hjälpa till med eftersom värdet på adaptern inte uppgår till 500:- går det inte att gå vidare till ARN
Vi kan höras i början av augusti för att kolla av vad som ev hänt.
Med vänlig hälsning
Konsument Borås
---------------------------------
Respons tack!