Starkt jobbat, Microsoft

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat, Microsoft

Som inbiten ff-användare tog det många dagar innan jag vågade mig på nya IE 7. Men idag fick jag en stund över på jobbet och tänkte: va tusan, man får ju inte vara så förstockad att man inte ger den en chans. Sagt o gjort, tankade hem uppdateringen, installerade, startade om datorn, öppnade IE7, klickade i inställningarna som krävdes *pust* och gav mig ut på nätet. Snacka om antiklimax!!! Vilken jäk** ski*! Tabbed browsing som är ett måste när man använt ff funkar ju inte!!! Installerade den svenska versionen men vilket språk står i menyer mm.? Engelska!!!

Nä kamrater, jag ber om ursäkt för denna otrohet! Jag har lärt mig läxan: Aldrig mer IE!!!!!!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm får man fråga varför du skapade denna tråd och till vilket syfte ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
hm får man fråga varför du skapade denna tråd och till vilket syfte ?

Jag gissar att han ville starta en diskussion om IE7.
Är det inte det man har ett forum till så säg.

Tyckte IE7 funkar hyfsat men jag kör ändå på Firefox 2 som nu funkar helt klockrent för mig.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Jag gillar faktist ie7 starkt! Större skillnader än den nya fx 2.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Re: Starkt jobbat, Microsoft

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michwen
Tabbed browsing som är ett måste när man använt ff funkar ju inte!!! Installerade den svenska versionen men vilket språk står i menyer mm.? Engelska!!!

Flikarna fungerar utmärkt, jag förstår inte vad du pratade om. Mellanklick, högerklick eller klick-infångning går jättebra på varenda burk jag installerat det på. Dessutom så finns bara den engelska versionen att tillgå än så länge, vilket filnamnet skvallrar om, om du inte fattade det efter att ha sett de första raderna i installationen blir man ju fundersam...

EDIT: Ändringar efter påtryckningar från språkpolisen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Re: Starkt jobbat, Microsoft

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michwen
Tabbed browsing som är ett måste när man använt ff funkar ju inte!!! Installerade den svenska versionen men vilket språk står i menyer mm.? Engelska!!!

Flikarna fungerar fint för mig och för de allra flesta, om inte alla. Vad exakt är problemet?
Och du måste ha den engelska versionen, simple as that.

Edit: Rättade efter Geils påpekande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vågar man sträcka ut ett finger och påpeka att "tabbar" heter flikar på Svenska? Tabbar betyder misstag.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geil
Vågar man sträcka ut ett finger och påpeka att "tabbar" heter flikar på Svenska? Tabbar betyder misstag.

Hehe:P
Själv kör jag opera just nu.. men funderar på att återgå till ff igen.. ska prova den nya varianten iaf..
Men en stor fördel för oss webbprogrammerare finns det med IE 7.. den stödjer alpha-transparans i png bilder, wie
(Bara folk använder den oxå)

Permalänk
Medlem

hur är storlekshanteringen och CSS stödet i IE7?

i IE6 så blir ju fonterna större än i FF även om man t.ex väljer 10pt..

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torandi
Hehe:P
Själv kör jag opera just nu.. men funderar på att återgå till ff igen.. ska prova den nya varianten iaf..
Men en stor fördel för oss webbprogrammerare finns det med IE 7.. den stödjer alpha-transparans i png bilder, wie
(Bara folk använder den oxå)

men då måste besökarna på hemsidan använda sig av IE7. hur många % gör det??

Permalänk
Medlem

Har inga problem med IE7. Inga alls faktiskt. Precis som med tidigare version av IE. Jag föredrar dock FF.
Det är mer min smak som gör att jag har valt FF.

Jag tycker att MS gör bra grejer.

Permalänk

roligt att du har hittat en svensk version den ska komma i december Jag har använt IE7 sedan i somras och jag är hel nöjd.

*/Karl

Permalänk
Avstängd

Jag har heller absolut inga som helst problem med IE7. Tycker att det fungerar riktigt bra. Förstår verkligen inte varför så många gnäller på Microsoft. Vissa saker kan jag förstå. Men det finns brister hos alla tillverkare.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
men då måste besökarna på hemsidan använda sig av IE7. hur många % gör det??

Inte många ännu..
(men även opera/ff och alla andra "riktiga" läsare stödjer det)
Men om typ ett halvår lr nått kan man nästan börja "anta" att folk har uppdaterat, annars tipsa dom om att göra det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Jag har heller absolut inga som helst problem med IE7. Tycker att det fungerar riktigt bra. Förstår verkligen inte varför så många gnäller på Microsoft. Vissa saker kan jag förstå. Men det finns brister hos alla tillverkare.

Håller med dig, alla företag har brister. Jag har inte gillat FF speciellt mycket. IE7 är ett bra program av Microsoft tycker jag, fungerat klockrent.

Permalänk
Medlem

tack och lov finns många alternativer till IE. Vill man köra IE som dem flesta gör. be my gast. Vad är problemet? Det finns inga standart, alla kan använda vilken webbrowser man vill. Trivs ni men en program , använd det. Har själv FF för narvarande och trivs med det.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torandi
Inte många ännu..
(men även opera/ff och alla andra "riktiga" läsare stödjer det)
Men om typ ett halvår lr nått kan man nästan börja "anta" att folk har uppdaterat, annars tipsa dom om att göra det..

Förhoppningsvis så släpper de IE 7 som en kritisk uppdatering via Windows Update snart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon som har problem med att forumet upptar ca 80% CPU med ie7?

Permalänk
Medlem

Jag testade IE 7 beta och det såg ...fult och klumpigt ut, men jag får väl tanka det nu när den riktiga versionen har släpts och jämföra. Annars är jag trogen Firefox användare...

Permalänk
Medlem

Jag tycker IE 7 är den värsta skit Windows tagit fram hittills!
Kan inte ens installera det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Jag tycker IE 7 är den värsta skit Windows tagit fram hittills!
Kan inte ens installera det!

No offence, men det känns som att det säger mer om användaren än mjukvaran. Sen hur du vet att det är den värsta skit du har sett utvecklat av Microsoft, utan att ha testat den säger ju också en del.

Permalänk
Medlem

IE7 drar nästan 100 % CPU när den laddar en sida med bilder... bravo m$!

Permalänk
Medlem

Tycker IE7 fungerar utmärkt. Jag kör dock IE7 i Win Vista (RC2).
Har inte testat att köra det i Win XP.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem

Varför ens testa IE när ff 2.0 är så underbart bra

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Förhoppningsvis så släpper de IE 7 som en kritisk uppdatering via Windows Update snart.

det gör de redan

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

är det någon funktion som finns i IE7 som inte finns i FF2 ?

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

IE7 är en meningslös webläsare eftersom den fortfarande inte kalrar av webstandarderna ordentligt vilket ställer till det för alla webutvecklare. Hur kan man släppa en läsare man utvecklat i flera år utan att ha bra stöd för css & html?

Permalänk
Medlem

Nej jag gick in på Microsofts hemsida för att ladda ner skiten så fick jag virus. Jag trodde iallafall att jag skulle få virus med IE7 efter ett par timmars surfande, men att få det innan men ens laddat ner det är ju klockrent.

http://www.myfilestash.com/userfiles/jeeq/microsft.JPG

Jag använde Firefox när det hände, och det brukar aldrig hända annars.

Permalänk
Medlem

Jag har ALDRIG fått virus för att jag har använt IE.
Handlar FORTFARANDE mest om SBS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Jag har ALDRIG fått virus för att jag har använt IE.
Handlar FORTFARANDE mest om SBS.

Alternativt surfvanor ;).

Visa signatur