Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Någon som vet om man kan ändra vilken map som ska va "default" i musikspelaren? Nu när jag startar den så är där bara en "låt". Och det är en fil som en kompis skickade via bluetooth. Den ligger i ./sounds/digital/. Men all min musik ligger i ./music/, så om jag vill lyssna på min musik så måste jag gå in i galleriet sen ladda min playlist.

Hmm jag tror att du kan skapa nya mappar i filhanteraren. Men om det sedan går att flytta runt låtarna till denna nya mapp vet jag ej. Testa! Trial by error. Dock så kan du flytta låten som du fick av kompisen till mappen music.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GriZzm0
Någon som vet om man kan ändra vilken map som ska va "default" i musikspelaren? Nu när jag startar den så är där bara en "låt". Och det är en fil som en kompis skickade via bluetooth. Den ligger i ./sounds/digital/. Men all min musik ligger i ./music/, så om jag vill lyssna på min musik så måste jag gå in i galleriet sen ladda min playlist.

Jag tror du kan lägga musiken var du vill på telefonen. För att sedan få all musik till musikbiblioteket så går du in på "Val" menyn där och väljer "Uppdatera musikbiblioteket" så söker den igenom telefonen efter musik.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Jag tror du kan lägga musiken var du vill på telefonen. För att sedan få all musik till musikbiblioteket så går du in på "Val" menyn där och väljer "Uppdatera musikbiblioteket" så söker den igenom telefonen efter musik.

Aha, det va så simpelt. Tack.

Permalänk

Please! Är det nån´som kan svara på min tidigare post:
Jag får inte videouppspelingen/konvertering att funka! Jag har provat med SUPER och imtoo. Jag har försökt följa instruktioner från denna tråd men det lossnar inte. Jag har fått fram ljud vid uppspelning och i ett par fall så visas videobilden i galeriet men det går inte att spela upp. Nån´som har nåt´som funkar? Vilka inställningar har används då exakt i codecen?? Tacksam för svar.

Happy "halogen" everyhopa!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Please! Är det nån´som kan svara på min tidigare post:
Jag får inte videouppspelingen/konvertering att funka! Jag har provat med SUPER och imtoo. Jag har försökt följa instruktioner från denna tråd men det lossnar inte. Jag har fått fram ljud vid uppspelning och i ett par fall så visas videobilden i galeriet men det går inte att spela upp. Nån´som har nåt´som funkar? Vilka inställningar har används då exakt i codecen?? Tacksam för svar.

Happy "halogen" everyhopa!

Jag har inte haft några som helst problem med att konvertera och spela upp filmer från SUPER i min N73. Har du testat att ändra Video Codec i programmet MPEG-4/H.263?

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Please! Är det nån´som kan svara på min tidigare post:
Jag får inte videouppspelingen/konvertering att funka! Jag har provat med SUPER och imtoo. Jag har försökt följa instruktioner från denna tråd men det lossnar inte. Jag har fått fram ljud vid uppspelning och i ett par fall så visas videobilden i galeriet men det går inte att spela upp. Nån´som har nåt´som funkar? Vilka inställningar har används då exakt i codecen?? Tacksam för svar.

Happy "halogen" everyhopa!

M3 äger allt. Har testat SUPER och Imtoo 3GP converter. M3 är bättre. Tyvärr har jag tappat bort länken.. Men jag kan maila dig filen om du kan ta emot en fil som e 8831KB stor.

Permalänk
Medlem

Något nytt om N73 ME ? Pris och datum?

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lars.akesson
Något nytt om N73 ME ? Pris och datum?

På dustin.se stod det att den skulle komma in den 3 november dvs i förrigår. Nu står det bara inte i lager.

Permalänk
Medlem

Okej, lite tråkigt...
Hoppas den kommer få uppdaterad FW...
Om man jämför den med t ex w810i (den bästa musikmobilen på marknaden just nu?) Så har ju N73 bara stöd för 2gb, sen finns det fler coola tillbehör till w810i (t ex en SKITCOOL bluetooth-klocka som kommer under november, kolla SE's hemsida)

Visa signatur

Vänligen citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lars.akesson
Okej, lite tråkigt...
Hoppas den kommer få uppdaterad FW...
Om man jämför den med t ex w810i (den bästa musikmobilen på marknaden just nu?) Så har ju N73 bara stöd för 2gb, sen finns det fler coola tillbehör till w810i (t ex en SKITCOOL bluetooth-klocka som kommer under november, kolla SE's hemsida)

Jag tror att W850i är bättre. Dessutom finns W950 ute också om än brutalt buggig.

Permalänk
Medlem

vilken scummversion ska man ladda om man vill köra riktig fullskärm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lars.akesson
Okej, lite tråkigt...
Hoppas den kommer få uppdaterad FW...
Om man jämför den med t ex w810i (den bästa musikmobilen på marknaden just nu?) Så har ju N73 bara stöd för 2gb, sen finns det fler coola tillbehör till w810i (t ex en SKITCOOL bluetooth-klocka som kommer under november, kolla SE's hemsida)

Finns det miniSD större än 2Gb nu då? Sen är 2Gb vad nokia lovat. Jag kan sätta en slant på att 4Gb går med.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dammskog
vilken scummversion ska man ladda om man vill köra riktig fullskärm?

Bara att ta hem senaste versionen. När du väl är i proigrammet är det bara att använda knappkombinationerna 0+2 och 0+3 för att rotera skärmen, 0+4 ändrar du storleken med.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lars.akesson
....Så har ju N73 bara stöd för 2gb,.....

snackar vi officiellt stöd eller faktiskt stöd? vad jag menar är att på de flesta mobiler som det t.ex. bara ska finnas stöd för 1 Gb, funkar 2 och 3 gb utmärkt osv.

man måste ju dra lite skillnad på vad nokia säger sig stödja o vad som faktiskt funkar

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
snackar vi officiellt stöd eller faktiskt stöd? vad jag menar är att på de flesta mobiler som det t.ex. bara ska finnas stöd för 1 Gb, funkar 2 och 3 gb utmärkt osv.

man måste ju dra lite skillnad på vad nokia säger sig stödja o vad som faktiskt funkar

Varför säga att N73 har stöd för 1GB när den har stöd för 2?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Varför säga att N73 har stöd för 1GB när den har stöd för 2?

Det handlar inte om en definitiv gräns utan en gräns som Nokia i detta fall testat och anser OK. När de gjorde testerna fanns troligen inte 4Gb kort att testa med heller. Finns det idag ens? Inte ens 2Gb fanns säkerligen. Man har även i vissa modellfall ändrat gränsen i och med ny mjukvara då man ansett det fungera utan problem.
Om vi ser till historian har Nokia alltid klarar det dubbla mot angedd storlek alltså 1Gb när de sa 512Mb. Men så länge det inte görs 4Gb miniSD så är det ju ingen diskussion

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Det handlar inte om en definitiv gräns utan en gräns som Nokia i detta fall testat och anser OK. När de gjorde testerna fanns troligen inte 4Gb kort att testa med heller. Finns det idag ens? Inte ens 2Gb fanns säkerligen. Man har även i vissa modellfall ändrat gränsen i och med ny mjukvara då man ansett det fungera utan problem.
Om vi ser till historian har Nokia alltid klarar det dubbla mot angedd storlek alltså 1Gb när de sa 512Mb. Men så länge det inte görs 4Gb miniSD så är det ju ingen diskussion

Ok, du vann

Men varför välja en korttyp som "bara" har 2GB som max när man lika gärna kunde tagit vanlig SD-kort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Ok, du vann

Men varför välja en korttyp som "bara" har 2GB som max när man lika gärna kunde tagit vanlig SD-kort?

Storleken.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Storleken.

SD kort är ju inte så jättemycket större.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
SD kort är ju inte så jättemycket större.

Storleken har stor betydelse när det gäller mobiltelefoner.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Storleken har stor betydelse när det gäller mobiltelefoner.

K.

Btw så har jag som sagt skickat in min N73 för att den hade tre fuckade pixlar. Borde få den i veckan nu

Undrar förresten hur det är med att spela upp en 300MB MPEG4-film med mobilen? Tror att filmen skulle bli ungefär så stor efter konvertering från XViD när orginalet är 750MB nånting.

Hackar det när man hoppar i filmen? Blir det segt? Krashar det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WalterEgo
Jag har inte haft några som helst problem med att konvertera och spela upp filmer från SUPER i min N73. Har du testat att ändra Video Codec i programmet MPEG-4/H.263?

Jo jag tror att jag har joxat med video codec inställnigen som du nämnt. Men jag ska testa igen. Förut fick jag bara ljud och ingen bild.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

nån som vet när Nokias egna sidor (!!!) får något innehåll i de länkar som finns i mobilen?
går man på ladda ner program, bakgrnd m.m. kommer man till en sida där det står att det inte finns något innehåll ännu.
ganska patetiskt

Permalänk
Medlem

Seriöst, hur går det för nokia och deras firmware?
Mobilen har ju varit ute i ett halvår nu, och det finns massor med irriterande buggar att fixa, men ändå har man inte hört ett knyst från Nokia. >:(

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure"

Permalänk
Medlem

MP3-Ringsignaler

Hallå alla N73-experter!

Var skall man lägga mp3-ringsignaler så dom inte läggs till/hittas av
"musikbiblioteket"? Lite jobbigt med massa
korta ljudklipp i "Alla Låtar"-vyn.

Går det att byta rad när man skriver sms?

Kan man välja bort att visa kalenderposter på skrivbordet?

En annan sak är att ljudet blir väldigt lågt i handsfree´n när man kollar på film men i högtalarläget låter det ok?????

Ha det bra

Permalänk
Medlem

Re: MP3-Ringsignaler

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJMattz
... Går det att byta rad när man skriver sms?

Om du trycker tre gånger på "0" när du skriver sms så får du fram en symbol för ny rad.

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Medlem

Re: MP3-Ringsignaler

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJMattz
Kan man välja bort att visa kalenderposter på skrivbordet?

Du kan i varje fall välja att få ett helt tomt skrivbord: Verktyg -> Inställningar -> Telefon -> Vänteläge -> Slå av aktivt vänteläge

Visa signatur

P180B, Tagan Easyconnect 580W, E6750, Gigabyte P35-DS4, 8GB GSkill PQ PC2-6400, Gainward 8800GTS, Scythe Mine, Creative X-FI XtremeMusic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Davidow
Seriöst, hur går det för nokia och deras firmware?
Mobilen har ju varit ute i ett halvår nu, och det finns massor med irriterande buggar att fixa, men ändå har man inte hört ett knyst från Nokia. >:(

finns en liten uppdatering, dock så är det inget som släppts på deras live updatering, utan den måste lämnas in för uppdatering. tror det bara är några små buggfixar. kommer nog säkerligen nått till deras liveupdateringstjänst, alltså den för hemanvändare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Finns det "riktiga" msn att få ner till telefonen eller är det bara 3 som lyckats tjata till sig det?

3:e partsprogrammen är sådär

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk