Permalänk
Medlem

min obundna/unbrandade hittade då ingen ny mjukvara när ja testade nyss

Gorgeous-George: hehe, du, det gör ju programmet själv automatiskt när det startar. så lär ju inte vara det som är problemet, utan att det inte finns nån för obrandade telefoner

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Re: Re: Uppdaterad!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Är din telefon obunden/unbranded då?

Japp, min är obrandad... en "generic Nokia N73". Uppdateringen fanns inte för mig heller förräns ca 9:30 i morse.

Har testat runt lite nu, och jag tycker mig märka att OS'et är faktiskt lite snabbare generellt sett. Har inte hunnit ta några bilder i mörkare miljöer, men tycker mig inte se någon kvalitetsskillnad i ljusa miljöer.

vad ni kan göra är att kolla era produktnummer under batteriet. Om ni har samma som mig, DVS, 0529605 så har ni också en obrandad N73 (skandinavisk).

PS:
Tänk också på att det är olika produktkoder för de olika färgerna. Min är Plum/Silver, men red/white har en annan produktkod. Kanske det inte finns en ny till den?

Permalänk
Medlem

mm, jag har en röd/vit, men vafan, måste ju vara samma mjukvara tycker man ju.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Re: Re: Re: Uppdaterad!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Str0Be
Japp, min är obrandad... en "generic Nokia N73". Uppdateringen fanns inte för mig heller förräns ca 9:30 i morse.

Har testat runt lite nu, och jag tycker mig märka att OS'et är faktiskt lite snabbare generellt sett. Har inte hunnit ta några bilder i mörkare miljöer, men tycker mig inte se någon kvalitetsskillnad i ljusa miljöer.

vad ni kan göra är att kolla era produktnummer under batteriet. Om ni har samma som mig, DVS, 0529605 så har ni också en obrandad N73 (skandinavisk).

PS:
Tänk också på att det är olika produktkoder för de olika färgerna. Min är Plum/Silver, men red/white har en annan produktkod. Kanske det inte finns en ny till den?

Oki. Min är red/white så det är en annan "modell" då. Hmm. Jag får väl vänta å se.
Om du orkar så testa om kameran tar bättre bilder av motiv med mycket lila eller rött. (oftast blommor) Jag hoppas på att dom har gjort om lite där så att kameran klarar av dom förgerna bättre och inte smetar till bilden!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
mm, jag har en röd/vit, men vafan, måste ju vara samma mjukvara tycker man ju.

I och med att det är olika produktkoder så kan det vara så att Nokia inte fått tummarna loss och uppdaterat just den produktkoden. NSU letar just efter produktkoden när den kollar modellen av N73'an.

Samma mjukvara är det dock!

Jag ska prova att ta lite bilder till och se om det förbättrats!

Uppdatering:
Jag har tagit några bilder i lite mörkare miljöer nu, och ta mig fan att det lila filter (som ska vara svart) knappt syns nu. Det ser mycket bättre ut! Kan ju vara som jag inbillar mig, men jag ska jämföra med gamla bilder som jag tagit innan.

Permalänk
Medlem

VAR är uppdateringen???

Permalänk

ja dom är ju inte direkt snabba..kan ju inte vara mycket som ska ändras i programkoden om det skiljer sej mella färger på telefonerna!
Vi som har rödvita telefoner vill också ha ny firmware nuuuu!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Lugn jag har plum/silver å inte hittar programmet några uppdateringar för mig heller.. Ett annat produktnummer har jag dock..
Men att att det ska ha nåt att göra med att den är "skandinavisk" vet jag inte då det på min låda till mobilen står Sweden CV plum/silver..

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorgeous-George
Lugn jag har plum/silver å inte hittar programmet några uppdateringar för mig heller.. Ett annat produktnummer har jag dock..
Men att att det ska ha nåt att göra med att den är "skandinavisk" vet jag inte då det på min låda till mobilen står Sweden CV plum/silver..

Det kanske inte är produktnummret som inte stämmer....vi kanske har fel postnummer!?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Det kanske inte är produktnummret som inte stämmer....vi kanske har fel postnummer!?

Ahh så är det nog
Uppdateringen har inte kommit hit till Norrland än

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorgeous-George
Ahh så är det nog
Uppdateringen har inte kommit hit till Norrland än

Det har inte ens hunnit upp hit till Östergötland

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Jag fattar ingenting.. Vilken uppdatering snackas det om? VAR FINNS DEN?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Jag fattar ingenting.. Vilken uppdatering snackas det om? VAR FINNS DEN?

Några har fått uppenbarligen fått en ny firmware-uppdatering möjlig genom NUS hos nokia men vi är många som inte har fått nåt´-alltså uppdateringsprogrammet säger att det inte finns nån´ny firmware till "din" telefon. Men dom har olika produktnummer beroende på olika färger på telefonerna och, självklart, olika operatörsbindning. Min gissning är att dom håller på å lägger ut fler (olika) firmwares på servern men att det (uppenbarligen) tar tid.
Sorry om jag svarade på fel fråga.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Några har fått uppenbarligen fått en ny firmware-uppdatering möjlig genom NUS hos nokia men vi är många som inte har fått nåt´-alltså uppdateringsprogrammet säger att det inte finns nån´ny firmware till "din" telefon. Men dom har olika produktnummer beroende på olika färger på telefonerna och, självklart, olika operatörsbindning. Min gissning är att dom håller på å lägger ut fler (olika) firmwares på servern men att det (uppenbarligen) tar tid.
Sorry om jag svarade på fel fråga.

Vad är NUS?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
Vad är NUS?

NUS - de e la noika updating service. Fast det heter kanske PSU- phone update service.
http://europe.nokia.com/A4176089?E61

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

men asså fattar han allt sjä'lv vid uppdatering, att man ska ha svenska menyer och allt sådant och opertören ska vara tre osv?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
men asså fattar han allt sjä'lv vid uppdatering, att man ska ha svenska menyer och allt sådant och opertören ska vara tre osv?

Det styrs ju av ditt SIM kort så det är inga problem

Updaterat: Lite info varför det inte funkar för vissa av oss..
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=53354

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

hej! har funderingar ang n73 hur är den nu? är den stabil? finns det något minneskort på över 1gb som är 100% kompitabelt me kameran?

hur är ljudet i den när man lyssnar på musik? kan man koppla in sina porta pro i den?

Permalänk
Medlem

mitt sandisk 2gb verkar funka iaf..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om det finns några bluetooth-hörlurar(modell small, inte snäcka) som man både kan lyssna musik och prata i. Ge gärna några ex om det finns. Prisklass 500-1500.

Samt vad finns det för koder man kan trycka in? Typ så man ser vilken firmware version man har osv. Har en splittny telefon och är väldigt nöjd! Vill kolla så att det är rätt version nu innan jag slänger in allt för mkt skit i telefonen=)..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pgojim
hej! har funderingar ang n73 hur är den nu? är den stabil? finns det något minneskort på över 1gb som är 100% kompitabelt me kameran?

hur är ljudet i den när man lyssnar på musik? kan man koppla in sina porta pro i den?

Ja stabil känns min telefön...känns inte alls buggig. Dock hänger den sej om man har för bråttom o trycker på en massa knappar för snabbt när man håller på å fotar med kameran. Men det kanske har speedats upp nu med nya firmwaren (som nokia inte har lagt ut för vitröda obundna N73 än!)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Mitt Corsair miniSD 2gig kort funkar också utmärkt.

Permalänk
Medlem

Giiiissa vem som håller på att uppdatera sin mobil

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Giiiissa vem som håller på att uppdatera sin mobil

Hmm fuskigt! Och du har en obunden telefon? Färg/"modell" på telefonen?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Obunden och röd/vitt skal

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
Obunden och röd/vitt skal

Jamen va är det för fusk? Jag har ju exakt samma jue! Vad har du använt för specialtricks då då?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

testade bara att uppdatera...Å de gick på en gång...

Har inte hunnit testa så mycket...Men ja lovar....satan va jobbigt att flytta alla 80 spel man hade då...dom hade lagt sig i program mappen
Ska testa lite fler prylar strax...ska bara återställa telefonen först...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaderud
testade bara att uppdatera...Å de gick på en gång...

Har inte hunnit testa så mycket...Men ja lovar....satan va jobbigt att flytta alla 80 spel man hade då...dom hade lagt sig i program mappen
Ska testa lite fler prylar strax...ska bara återställa telefonen först...

Hmm märkligt! Jag testade nu och det funkade ej. Undrar om du hade en äldre firmware från börja än vad jag har. V 2.0628.0.0.1 är min firmware nu. Jag köpte min för en knapp månad sedan.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Hmm märkligt! Jag testade nu och det funkade ej. Undrar om du hade en äldre firmware från börja än vad jag har. V 2.0628.0.0.1 är min firmware nu. Jag köpte min för en knapp månad sedan.

Jag var nog nummer 150 på sin höjd med att ha den i sverige

*EDIT*
Jag har nu
V 3.0638.0.0.1
30-10-2006
RM-133
Nokia N73 (03)

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Hmm märkligt! Jag testade nu och det funkade ej. Undrar om du hade en äldre firmware från börja än vad jag har. V 2.0628.0.0.1 är min firmware nu. Jag köpte min för en knapp månad sedan.

Om du kollar sidan jag länkade till så verkar det som om det är olika produktnummer på telefonerna å det är bara vissa som fungerar, än...
http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=53354

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850