Permalänk
Medlem

Nya t-bord, möss + ev. skärm.

Nu är det som så, att både jag och min moster är väldigt inne på det här med nytt tangentbord, ny mus och en ny skärm till henne.
Hon kan ungefär lika mycket om datorer som en brödrost så jag har åtagit mig uppdraget att införskaffa grejerna åt henne.

Nå väl, till sak.
Det hon vill ha är ett vitt tangentbord utan massa specialknappar som är billigt, samt en optisk mus med scroll, standardknappar samt 2 tum-knappar för bekväm surfning.
Skärmen ska vara en 19" tft, det är väldigt viktigt att den är låg!! Responstid och liknande är inte viktigt.

Själv sitter jag och kör på ett jävla skit t-bord från dell som låg och skräpade i garderoben, eftersom att mitt gamla pajjade.
Jag spelar en hel del, men vill gärna att det ska vara skönt att skriva på, samt så tyst som möjligt.
Kollade tidigare på ett Z-board men är nu mer inne på saitek eclipse. Den adra upplagan av saitek eclipe är dock lite väl dyr med tanke på att enda skillnaden i princip är en volymratt...

Vad det gäller mus så kör jag i dagsläget en Microsoft laser 6000. Funkar helt okej, men är inte helt fäst vid den...
Funderar på en Logitech MX518 eller en Razer copperhed.
MX518 är ju lite billigare, och dessutom har jag ett gott öga för logitechs prylar. Dessvärre är den musen gjord för ett handbollsgrepp. Jag kör musen väldigt mycket med fingrarna, vilket har fört mina tankar till razern.
Den, å sin sida, verkar ha en tendens att krångla en del, eller har jag fått en felaktig uppfattning?

Så, några tips eller idéer?§

Permalänk
Medlem

Snacka om kass topic...

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampster
Snacka om kass topic...

Tack hampster, du är en ovärdelig hjälp!

Permalänk

Tja, mus finns bara ett alternativ. Microsofts nyrelease av IE 3.0.

Vad gäller skärm är det väl bara köpa en billig tft. Widescreen är givetvis att föredra. Kan iaf rekommendera hp w19 om kraven inte är allt för höga, den fungerar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Mja a vet ej ett t-bord till din moster men om du ska ha ett tyst t-bord(tystare än dom vanliga) så välj Saitek Eclipse (blå/röd, ta blå^^ najs på nätterna) men d enda som är dåligt med d t-bordet e att d tål inte lika mycket om du ska rensa det under knapparna, så var mer vaksam när du tar t.ex. space shift (princip alla med en sån stål pinne på lr vad man säger^^)

Hur som helst e ja hel nöjd med Eclipse

Permalänk

logitech gör ju fina tangentbord, som är båda tysta å sköna att skriva på tycker jag. Dock så dom flesta svarta men det finns ett paket för mac, den funkar ju till pc men snabbknapparna kanske inte funkar. Kolla upp det kostar runt 700 kr för mus och tangentbord. Vidare till skärm så är ju samsung trevliga. Dom har ju allt ifrån billiga prisvärda till dyra.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk
Medlem

Har funderat lite själv på 3.0:an, men det lutar ändå mer åt Razer copperhead.
Beställde själv ett sateik eclipse idag efter nogrant övervägande. Tror det blir ett fint tillskott.

Min moster vill dock ha ett som är vitt, sen om det lyser, har mediaknappar elelr what ever är inte intressant. Det är för surfning och lite sånt.
Funderar på en Microsoft intelli 1.1 till henne... Den är också vit, och har ingen super precision, men är relativt billig...

Vad tror ni?

Permalänk

Kör med ett Logitech Ultra X media tangentbord. Är baserat på laptop tangentbord, låter ingenting. Trådlöst, dock svart och funkar helt perfa :D.

Spelar även och tycker det är fullt funktionabelt till det =).

Oftopic; Om bruden går före burken, jävlar va kosing du måste ge henne då

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Kör med ett Logitech Ultra X media tangentbord. Är baserat på laptop tangentbord, låter ingenting. Trådlöst, dock svart och funkar helt perfa :D.

Ska se om jag kan övertala min moster att vara lite emd flexibel gällande färgerna... Hon begränsar sig ganska bra med enbart vitt nämligen...

Haha, Skönt att någon äntligen kommenterat det. Bara väntat på det... ^^

Nej men jag tänker inte ekonomiskt. Även om hon gnäller som faan på att jag lagt ut så mycket pengar på burken, och inte bjudit henne på middag på jätte länge! Ska försöka kompensera det med lite glitter och gulligull på lördag. Hoppas det funkar... ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom

Logitech Ultra X Media är inte trådlöst och inte svart heller. Du menar Ultra X Flat, eller? Jag har själv ett Ultra X Media.

Jag tror MX518 skulle passa henne fint. Vitt tangentbord? Ingen aning Finns ju en hel del billiga TFT skärmar som fungerar perfekt för internet så det är ju bara leta och ta en som du hittar, kvittar för det mesta om hon ska bara surfa.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att jag fått hem mitt Saitek Eclipse nu.
Helt otroligt att skriva på. Mjukt och skönt, ger bra respons!Lyser fint gör det också. ^^
Känns kvalitativt och bra! Kalas!

Då är det bara musen kvar då..
Razer Copperhead blir det nog.

Permalänk
Medlem

Jag har även också tänkt köpa nytt tgb + mus.

Verkar bli Saitek Eclipse 2, kollade på Logitech G11 men det verkar inte vara lika bra, inte ens usb 2.0.

När det gäller mus vet jag inte riktigt ännu. Antingen Copperhead, MX518 eller G5. Steelpad S&S som musmatta!

Om pengarna drar iväg så kan man ju alltid satsa på Logitech Ultra Flat(tror den heter så) som tgb och typ en billigare mus som diamondback eller krait!

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad som gör att du väljer eclipse 2?

För övrigt har jag nästan skrotat planerna på en ny mus. Kommer nog köra vidare på min Microsoft laser 6000 även om den inte är nämnvärt bra. Lasern börjar strula ibland, men då hjälper det fan att slå lite på den!
Älskar när våld är lösnignen på elektroniska problem. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zelian
Får man fråga vad som gör att du väljer eclipse 2?

För övrigt har jag nästan skrotat planerna på en ny mus. Kommer nog köra vidare på min Microsoft laser 6000 även om den inte är nämnvärt bra. Lasern börjar strula ibland, men då hjälper det fan att slå lite på den!
Älskar när våld är lösnignen på elektroniska problem. ^^

Eclipse 2 verkar vara ett riktigt bra och snyggt tangentbort även om det är lite stort och klumpigt. Förvanansvärt bra med knappar som lyser ifall man spelar i mörkret! Logitech G15 är lite dyrare och har skärm vilket jag tycker är onödigt!