Nu är det som så, att både jag och min moster är väldigt inne på det här med nytt tangentbord, ny mus och en ny skärm till henne.
Hon kan ungefär lika mycket om datorer som en brödrost så jag har åtagit mig uppdraget att införskaffa grejerna åt henne.
Nå väl, till sak.
Det hon vill ha är ett vitt tangentbord utan massa specialknappar som är billigt, samt en optisk mus med scroll, standardknappar samt 2 tum-knappar för bekväm surfning.
Skärmen ska vara en 19" tft, det är väldigt viktigt att den är låg!! Responstid och liknande är inte viktigt.
Själv sitter jag och kör på ett jävla skit t-bord från dell som låg och skräpade i garderoben, eftersom att mitt gamla pajjade.
Jag spelar en hel del, men vill gärna att det ska vara skönt att skriva på, samt så tyst som möjligt.
Kollade tidigare på ett Z-board men är nu mer inne på saitek eclipse. Den adra upplagan av saitek eclipe är dock lite väl dyr med tanke på att enda skillnaden i princip är en volymratt...
Vad det gäller mus så kör jag i dagsläget en Microsoft laser 6000. Funkar helt okej, men är inte helt fäst vid den...
Funderar på en Logitech MX518 eller en Razer copperhed.
MX518 är ju lite billigare, och dessutom har jag ett gott öga för logitechs prylar. Dessvärre är den musen gjord för ett handbollsgrepp. Jag kör musen väldigt mycket med fingrarna, vilket har fört mina tankar till razern.
Den, å sin sida, verkar ha en tendens att krångla en del, eller har jag fått en felaktig uppfattning?
Så, några tips eller idéer?§