Permalänk
Medlem

PSP eller DS Lite

Vilken ska man ha?

Den ska framförallt vara till spel vid slappa hemmkvällar eller tågresor osv... Inte mkt filmtittande eller så.

Gillar sport o bilspel mest men det kan man ju lira på 360n när man är hemma. Vill ha något kul som man kan spela när man inte har nåt att göra eller så bara.

Vilken tycker ni är bästa valet?

Ska man importera och hur mycket tjänar man på det? Vilken är bäst snabbaste importsiten?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Om du gillar snabba, roliga spel samt inga laddningstider ska du ju lätt skaffa en DS Lite. Om du dock föredrar att kolla på film och musik ska du skaffa en PSP.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Vilka är dom bästa spelen till Nintendo DS?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

New Super Mario Bros, Advance Wars och Mario Kart. De roligaste jag har testat iaf

Permalänk
Medlem

Nästan alla spel jag har köpt till mitt DS har varit roliga. Vissa har man iofs tröttnat på snabbare än andra, men man har definitivt haft roligt med alla spelen. Har 7 spel.
Fast Mario & Luigi: Partners in time har jag inte ens spelat igenom än för jag köpte ett annat spel efter ett tag. Sen har man inte orkat bara

Köper du en DS Lite så köp New Super Mario Bros. till det. Har du spelat de gamla Mariospelen på NES eller SNES så kommer du verkligen gilla det spelet. Och har du inte spelat dem så kommer du inte bli besviken ändå.
Mina kompisar, som inte riktigt gillar Nintendo annars, fullständigt älskade New Super Mario Bros

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

trauma center: under the knife är rätt roligt man ska operera folk
contact om du gillar action rpg, rätt skoj iaf.
meteos om du gillar tetris/tetrisattack liknande spel.
children of mana duger ju om du gillar secret of mana serien.
final fantasy 3 kommer snart
resident evil finns ju också.
du bör hålla dig undan ifrån mario hoops 3 on 3 pga den dåliga ai'n.
tony hawk american sk8land är rätt skoj iaf down hill jam har jag inte testat ännu.

kan säga lite mer spel om jag kommer på
EDIT: Till ds dvs

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

kan inte jämföra med DS, men om du gillar din 360 samt de spel som finns till den så passar nog en psp bättre. har även coola crackningmöjligheter om du tycker sådant e roligt. samt att du kan titta på film samt lyssna på musik.

DS passar en lite yngre målgrupp tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag är 30 och är extremt nöjd med min DS Lite.
Det finns spel som passar ganska bred målgrupp.
Inte bara barnspel som många verkar tro.

Nintendo vinner inte när det gäller grafik.
Men när det kommer till spelglädje är dom helt klart långt fram.
Pekskärm och mikrofon används innovativt. Blivit överaskad ett par gånger av att man får använda mic i spelen.
Batteritiden är dessutom alldeles förträfflig.

Senaste dagarna har jag varit helt fast i Elite Beat Agents, riktigt kul spel.

Finns möjlighet att lyssna på musik, se på film eller kolla bilder även på DS om man skaffar tillbehör.
Dock är film och bilder bättre anpassade för PSPns större och bredare skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HalllÅ
New Super Mario Bros, Advance Wars och Mario Kart. De roligaste jag har testat iaf

Är Advance Wars roligt? Jag funderar på att skaffa det, men recensionerna har varit rätt ljumna.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aptass
Jag är 30 och är extremt nöjd med min DS Lite.

Ok, jag e 31 så du har ett helt år att hinna mogna på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harrborg
Ok, jag e 31 så du har ett helt år att hinna mogna på

31 och lider fortfarande av pubertetskris? Jag undrar vem det är som behöver mogna.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Är Advance Wars roligt? Jag funderar på att skaffa det, men recensionerna har varit rätt ljumna.

Jodå det är kul. Kan säga att jag har lagt ner rätt många timmar på det nu :). Det går även väldigt bra att spela 2 på samma ds mot varandara.
Kan säga att grafiken är "barnslig" om man inte tycker om det. Väldigt färgglatt och så men det är ganska bra tycker ja.

Permalänk
Medlem

Damn jag vill ha båda, båda har spel som tilltalar mig, MEn känns mer som DS är roligaste valet, Jag har ju xboxen till snygga mer avancerade spel.

Att lira homebrew och emulatorer? Innehåller detta paket allt jag behöver eller?

SuperCard Lite *White / English* Bundle Inc. PASSCARD-3' / Sandisk 512MB TF

http://www.winsunx.com/list.php?mod=766

Sticker det ut fårn DS Lite eller, det vill jag inte att det ska göra!!

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk

Givetvis är det en DS du ska ha. Vill du inte se film är det bara dumt att välja en PSP.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

givetvis en ds.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Dessutom är DSLite grymt snygg!

Permalänk
Medlem

PSP, köpte NDS Lite också, men ärligt talat är PSPn mycket roligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
PSP, köpte NDS Lite också, men ärligt talat är PSPn mycket roligare.

Jasså, vilka spel lirar du på båda? Varför är PSPn roligare?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aptass
Jag är 30 och är extremt nöjd med min DS Lite.
Det finns spel som passar ganska bred målgrupp.
Inte bara barnspel som många verkar tro.

Nintendo vinner inte när det gäller grafik.
Men när det kommer till spelglädje är dom helt klart långt fram.
Pekskärm och mikrofon används innovativt. Blivit överaskad ett par gånger av att man får använda mic i spelen.
Batteritiden är dessutom alldeles förträfflig.

Senaste dagarna har jag varit helt fast i Elite Beat Agents, riktigt kul spel.

Finns möjlighet att lyssna på musik, se på film eller kolla bilder även på DS om man skaffar tillbehör.
Dock är film och bilder bättre anpassade för PSPns större och bredare skärm.

Tyvärr inte som standard så där vinner PSP. Annars tycker jag att DS Lite är helt överlägsen.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Jag tycker att PSP:n är överlägsen i allt. Går knappt att jämföra PSP med DS Lite, det är som att jämföra en X-Box med en X-Box 360 liksom. Spelen som släpps till PSP är det inget fel på, var en tid då det var lite torrt med spel men på sistone har det släppts massor med nya roliga spel:

Killzone : Liberation
GTA - Vice City Stories
Metal Gear Solid : OPS (Kommer någon gång innan jul)
SOCOM - US Navy Seals 2
Dungeon Siege - Thrones of Agony
Ace Combat X - Skies of Deception
Medal of Honor - Heroes
FIFA 2007
Ridge Racer 2
Bounty Hounds
Ghost 'n Goblins
LocoRoco
Untold Legends 1 & 2
Syphon Filter : Dark Mirror (Kanske inte så nytt, men fyfan vad bra det är)

Det är några av spelen som har släppts på sistone, folk som klagar på dåligt spelutbud vet nog inte vad fan dom snackar om överhuvudtaget... Dessutom har ju PSP:n utmärkta emuleringsmöjligheter och kan emulera NES/SNES/SEGA/GB/GBA och ganska många konsoller till utan problem, samt att den är utmärkt för att kolla på film och lyssna på musik!

Permalänk
Medlem

Personligen så är jag mest sugen på en PSP just p.g.a spelen som Elvis_z89 nämner. Sedan så kommer man inom en snar framtid (PS3-launch) att börja kunna ladda ner PS1 spel tilll den.

Om du planerar att införskaffa en PS3 inom närmsta åren kan den vara ett bra komplement då man kommer kunna streama saker fram och tillbaka mellan enheterna. Film, musik, (spel?)

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Letar du efter en portabel spelmaskin med roliga, snabba spel?
DS

Letar du efter en portabel media center, som är lätt att hacka, mycket homebrew och customization?
PSP

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Jag lägger min röst på DS:en också. PSP:n har många spel som jag bättre spelar på PS2:an än på tåget med en liten skärm och sämre grafik (alla spel är ju inte portningar men många är det).

DS:en är lite roligare spel som passar en handhållen enhet bra också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Personligen så är jag mest sugen på en PSP just p.g.a spelen som Elvis_z89 nämner. Sedan så kommer man inom en snar framtid (PS3-launch) att börja kunna ladda ner PS1 spel tilll den.

Om du planerar att införskaffa en PS3 inom närmsta åren kan den vara ett bra komplement då man kommer kunna streama saker fram och tillbaka mellan enheterna. Film, musik, (spel?)

Problemet ligger i den extremt dåliga batteritiden samt dom otroooligt långa laddningstiderna. Men jag är väl bortskämd med min DS Lite

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk

Vart har du fått dom "oootroligt långa laddningstiderna" ifrån? Dom allra första spelen till PSP hade skapligt långa laddningstider, så det där är bara bullshit. Och jag tycker att batteritiden är helt okej, jag kan spela i 5-6 timmar med ett vanligt batteri innan det dör och då kör jag ändå PSP:n i 333 Mhz istället för 222 Mhz som är stock.

Permalänk
Medlem

Det är coolt att basha Sony's produkter för de är onda japaner som stängt ner Lik-Sang.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Avstängd

Testat en DS, ägt en PSP.
Rekommenderar DS'n. Såvida du inte har ett stort behov av att kolla film som andra sagt.

Permalänk

Så din PSP är överklockad? Jag lägger min röst på NDS Lite. Helt otroligt fin liten spelmaskin. Ska skaffa en till julen. Underbart underbart! Snart kommer Zelda till den också.

Permalänk
Medlem

Axel Del Piero, antar att du inte väntar dig svar från min men PSP använder inte sin fulla processorprestanda just för att spara på batteri, den använder bara 333 mhz när det behövs. Så "överklockad" är den inte...

Permalänk
Medlem

Jag föredrar PSP istället för DS, grafikmässigt.. bra om du har bråttom så man kan lyssna på musik medans, eller titta på film i sängen när man har tråkigt..

Spelen är underbara, specielt de nya, exempel. GTA Vice city stories, Killzone osvosv, bilspelen undviker jag förutom Gran Turismo 4: Mobile som kommer såsmåningom.