mitt MSI NX7900GTO klockar dåligt

Permalänk

mitt MSI NX7900GTO klockar dåligt

hej jag har ett MSI NX7900GTO som just e känt fär att clocka bra men så fört jag vrider upp minnesclocken det minsta blir den ostabil, riva tuners interna test fixar den men skärmen börjar bara flimra och sen hänger den sej drivrutinerna e dom nyaste från nvidia, har jag misat något eller har jag bara otur med ett fåligt kort, hjälper det att flacha gtx bioset?

Permalänk
Medlem

Du ska nog inte flasha kortet till ett GTX om det inte klarar minneshastighet på minst 1600MHz (800 MHz x2)

Sen så vet jag inte varför just ditt kort klockar dåligt

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Det finns en anledning till varför kort som ska vara t.ex. ett 7900GTX klockas ner till ett 7900GTO... de klarar inte den frekvens tillverkarna tycker och därför klocka ner och byter namn.
Det finns INGEN garanti att kortet når bra klock. De klockas ner för en anledning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Det finns en anledning till varför kort som ska vara t.ex. ett 7900GTX klockas ner till ett 7900GTO... de klarar inte den frekvens tillverkarna tycker och därför klocka ner och byter namn.
Det finns INGEN garanti att kortet når bra klock. De klockas ner för en anledning.

Har tyvärr oxå märkt detta med mitt nuvarande 7900GTO kort. Kunde inte höja hastigheten till 1600MHz som det är på GTX. Kom max upp i 1500 sen fick jag oxå flimmer och blinkande skärm.

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk
Medlem

Om ni kollar i 7900GTO tråden(jag vet att den är förskräckligt lång) så finns det i de senaste sidorna information om hur ni flashar till en .09 bios istället för en .15 som tydligen ska klocka mycket sämre.
Så kontrollera om era bios är .15 versioner eller .09, är det .09 så är det väl bara att era kort tyvärr inte klockar bra.

Så kolla här.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Om ni kollar i 7900GTO tråden(jag vet att den är förskräckligt lång) så finns det i de senaste sidorna information om hur ni flashar till en .09 bios istället för en .15 som tydligen ska klocka mycket sämre.
Så kontrollera om era bios är .15 versioner eller .09, är det .09 så är det väl bara att era kort tyvärr inte klockar bra.

Så kolla här.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Jag hade .15 på mitt såg jag. Kanske vi har en lösning där. Aja, vad dåligt man läser ibland. Lätt att tappa bort sig bland alla inlägg. Tack för upplysningen Blubben!

Visa signatur

Core 2 duo!

Permalänk

håller med underbart med nån som orkar vissa oss irande forommedlemmar rätt :