Permalänk
Robot

Xorlon CLC

Bygget består av ett modifierat Antec P160 från början, som har fått lite ändringar
CLC Står för Custom Liquid Cooling som står ingraverat på sidan.

Målet med bygget var att bygga ett chassi som ser bra ut utan att se skrikigt ut, som dessutom håller en riktigt låg ljudnivå.

Undersidan av chassit är ljuddämpad runt om, innehåller ljuddämpad pump, 3x120 Radiator, en tank och lite fläktar. Mycket av slangarna och sladdar som jag inte tycker är snyggt att visa i chassisidans fönster är snyggt nerragna och undangömda i denna delen av chassit. Finns också rum för 8 diskar som jag kommer utnyttja när platsen i chassit tar slut.

Systemet är i dagsläget:

AMD Opteron 165 @ 3,4GhzGhz
2GB pc3200 @240mhz fsb
2x7950GT
WD Raptor 74GB
3x200GB
2x300GB
3x500GB
OCZ 530W Modular

Vattenkylningen:
2xDD 7800 block
DD Chipsetblock
DD 12 Pump
DD Black Ice XTreme 3 Radiator
DD waterbay
PolarFlo TT CPUblock.

Besök albumet: Xorlon CLC av Xorlon

Permalänk
Medlem

Riktigt fint 10p

Visa signatur

Jag är inte elite men inte nybörjare !

Permalänk
Medlem

Tackar tackar, alltid kul när man får positivt respons

Permalänk
Medlem

Jag måste instämma, riktigt stilrent

Permalänk

du öppnar inte dörren så ofta eller? Jag tycker nästa projekt borde bli att göra nått fint inanför dören. annars mkt fint

Visa signatur

varför krascha dyrt med SAS, när man kan krascha gratis med windows?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moose lord
du öppnar inte dörren så ofta eller? Jag tycker nästa projekt borde bli att göra nått fint inanför dören. annars mkt fint

Hehe, nej, dörren är tänkt att vara stäng all-time, kännde inte att jag hade några bra idéer på hur jag skulle göra det snyggt med den öppen, så då hoppade jag det helt
Nästa projekt kommer antagligen bli mer genomtänkt på alla bitar isåfall, men antagligen ungefär samma grundidé, dvs diskret stilrent.

Permalänk
Medlem

riktigt fin fint

Visa signatur

AMD Athlon 64, 3ghz x 2 , 2 gig ram , 1.10Tib hdd , Geforce 8600GTS 256MB

Permalänk

nice ...

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|