Vilken torrentklient tycker du är bäst?

Permalänk
Medlem

µTorrent!! Längtar bara tills att man får något likvärdigt till linux.

Permalänk
Medlem

Utorrent, hands down.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

<aol>
(i detta menar jag µtorrent om någon undrar...)

Visa signatur

Asus Nforce4 A8N-SLI premium | AMD64-X2 3800+ E6 @ 2,30Ghz (Arctic Cooling Freezer 64 pro) | 2x1GB corsair XMS 2-3-3-7 1T | XFX 7900GT @ 520MHz/1.60GHz | Antec P180 | 2x500GB Seagate 7200.11 2x320GB Seagate 7200.10 SATA2 + 1x250GB Seagate 7200.9 + 2x160GB Seagate 7200.7 SATA1 + 1x160GB Hitachi | NEC 3550A DVD+-RW | Twinhan VisionDTV DVB-S
Bärbar dator: Fujitsu-Simens Si1520, Core 2 duo 1,66GHz, 1GB ram, 80GB hdd.

Permalänk
Medlem

Utorrent!

Permalänk

µtorrent

Permalänk
Medlem

µtorrent (mikrotorrent) gör alltså skäl för sitt namn, och tar liten plats i minnet?
Har använt BitComet i evigheter och trivs bra med det.
Provade µtorrent en gång i tiden och har för mig att det var nåt weising med programmet, om det var att det kraschade och segade eller nåt annat sådant minns jag inte, men jag gick iallafall tillbaka till BitComet omedelbart.

Visa signatur

Cooltek CT600 | Core 2 Duo E6600@Stock | Scythe Ninja PLUS Rev. B@55°C Full load | Asus P5B Deluxe/WiFi-AP | XFX GeForce 7950GT 570M Passiv | Corsair 2 st XMS2 6400 1024 MB | Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 | Chieftec Giga Tower | Creative X-Fi Music

Permalänk
Medlem

Jag använder Bitlord.

Det var den första klienten jag använde så det står jag fast vid

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msl
µTorrent!! Längtar bara tills att man får något likvärdigt till linux.

Torrent Swapper kanske kan vara något?

Kör den i linux själv och den är helt okej enligt mig. Och självklart utorrent i windows.

Permalänk
Medlem

För ni som har skrivit Bitlord så tycker jag att ni har verkligen fel. Använt hela bandbredden någon gång? Om ni gör det så hackar hela datorn, kan inte göra något, iallafall inte för mig. Det är vad jag tycker om Bitlord iallafall. Bytte till µTorrent och det är helt klart bäst, finns inget program som slår det.

Permalänk

Kör Bitcomet....har visserligen inte prövat ngt annat :/ men har aldrig heller haft ngn anledning!!!

Visa signatur

Teddy_Bears...mannen som lyssnar på The knife och älskar att greja med datorer (även fast han inte vet ngt om dem). Om ni har ngt tips om data delar, priser och annat får ni jätte gärna skriva te mig på till min spray eller msn teddy_bears90@hotmail.com

Permalänk

Av alla jag har provat (azureus, bitlord, bitcomet, bittornado med flera) så är µtorrent helt klart bäst.

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Azureus!! Bör jag byta till µTorrent? isåfall vrf?

Jag upplever att Azureus är snabbare än uTorrent, så när. Skulle isf vara för att spara på ditt RAM-minne...

Visa signatur

Gosh!

Permalänk

µTorrent FTW!

Gillade Bitcomet men de segar ner tracker o är därför bannad på många ställen. Använde sen Bitlord som är likadant men de har ad-ware och Azureus drar mkt minne

Permalänk
Medlem

Provat tre olika program men utorrent är faktiskt bäst Nu när jag vant mig vill jag inte byta iaf.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Inaktiv

µTorrent!

Permalänk
Medlem

Jag har ingen Torrent alls, däremot så använder jag Limewire vilket jag tycker är kanonbra:D Anledning till att jag inte använder mej av nån bittorrent är att ingen av de funkar på min dator!! Jag gjorde precis rätt på allt och alla inställningar var rätt inställda men icke sa nicke:(.. Frågade mina mest datorkunniga kompisar som använder sej av bitcomet men ingen av de visste helle vad det var som var galet, kanske nån här som vet eller har haft likadant problem? De jag kommer ihåg att jag har testat var Bitcomet och Utorrent.. det var nåt mer med men det minns jag inte vad det hette:)
Jag hade Opera en gång oxå där det var en inbygd bittorrent och den funkade fint, dock så gick det j*ävligt långsamt:( typ 50 kb/s..
Med Limewire ligger jag iaf på 200Kb/s...

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

µTorrent.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lomkolen
Jag använder Bitlord.

Det var den första klienten jag använde så det står jag fast vid

Sund inställning... pansionär ?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D @ 5,0ghz | Custom H2O Loop | TUF GAMING X670E-PLUS | 32GB Corsair @ 3000mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse
Sund inställning... pansionär ?

Vilken klass går du i? Hehe, jag lärde mig att stava pensionär redan i trean;):P

Förövrigt, någon som vet vad mitt problem är? Läs lite högre upp i den här tråden:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Avstängd

Jag gillar Azureus!! pga alla coola plugins och avancerade inställningar.

Permalänk
Medlem

utorrent

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem

Windows: µTorrent

Linux: rtorrent egentligen, men just nu kör jag torrentflux mest pga lathet, smidigt och bra att kunna adminna allt via et webgränssnitt. Även om python implementeringen är rätt seg så kan jag leva med det.

Osx: Tycker inte det finns nån vettig torrentklient här, Azureus möjligen men det är också en resource hog.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

windows: µTorrent

Linux: Azureus eller va de heter!

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Osx: Tycker inte det finns nån vettig torrentklient här, Azureus möjligen men det är också en resource hog.

Du kanske redan har testat dessa, men de verkar bra iallafall. Transmission och Xtorrent.

Permalänk
Medlem

aldrig tyckt om utorrent, man kan ju inte välja tex bara en rar fil för att tanka och sen ändra torrenten att ladda ner resten, om det går vill jag veta hur!

Permalänk
Medlem

µTorrent

Permalänk

µTorrent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wildie
µTorrent

Permalänk
Medlem