Permalänk

Tips! Scythe Ninja plus Rev B 349:-

Tänkte bara informera att Scythe Ninja Plus Rev B finns för 349:- hos komplett.se. En bra kylare för de pengarna får man väl säga.

Permalänk
Medlem

Tack, bra tips En fråga innan jag beställer bara, är denna svår att montera? Behöver man ta loss moderkortet osv? eller bara att trycka dit?

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem

Ditt moderkort får du nog plocka ut...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Ditt moderkort får du nog plocka ut...

Okej tack för ett snabbt svar, då köper jag troligen thermatelke big typhoon istället då

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem

Nej, ditt moderkort behöver du nog inte plocka ur. Jag har MSI K8N Neo4- FI och på det kortet kunde man använda ramen som satt på baksidan av kortet från början. Ändå inte så mycket jobb med att plocka ut moderkortet. Lätt värt att köpa ninja, imo. Riktigt trevlig kylare.
Edit: Kom på att jag inte har rev. B, så jag vet inte om det är samma monteringssätt, men ändå väldigt trevlig kylare för det priset.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XYZ-saft
Nej, ditt moderkort behöver du nog inte plocka ur. Jag har MSI K8N Neo4- FI och på det kortet kunde man använda ramen som satt på baksidan av kortet från början. Ändå inte så mycket jobb med att plocka ut moderkortet. Lätt värt att köpa ninja, imo. Riktigt trevlig kylare.
Edit: Kom på att jag inte har rev. B, så jag vet inte om det är samma monteringssätt, men ändå väldigt trevlig kylare för det priset.

Okej låter ju bra Bara det att jag aldrig har vart så djupt inne i en dator som att ta loss eller sätta dit moderkortet förut lite orolig om jag klarar det, fast annars har jag ju alltid nån polare som gör det men ändå.

Fast det här låter ju inte så kul, står i testet här på swec K8 monteringen var ganska omständig. Byt ut bottenplattan mot den medföljande och skruva fast fästanordningen i den. Spänn sedan fast kylaren i fästanordningen och du är klar.

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem

Gillar inte dessa Ninja, Nochtua kylare som ser ut som en skyskrapa skala 1:1500.

Zalman 7700, gärna i x5 format ftw! Täcka hela moderkortet och kyla allt samt måste ha liggande dator pga tyngden. Det är fucking manlingt

OBS. Dreamhack och halv sover. Kom gärna och pilla på mig D21.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en i Göteborg för 425 spänn. Butiken heter för övrigt IT Power och ligger på Olof Palmes plats. Iallafall, eftersom jag läst att man var tvungen att montera en bottenplatta bakom moderkortet på den föregående revisionen av Ninjan så frågade jag om detta (köpet hängde på det faktum att jag INTE pallar att skruva loss moderkortet efter allt krångel).
Det behövs ingen bottenplatta bakom kortet på revision B, så köp den du.

Tycker du att de är gigantiska så är måtten 14x11x11 på kylflänsen och fläkten lägger inte till så mycket på det. Den får plats i chassit utan problem.

Visa signatur

Cooltek CT600 | Core 2 Duo E6600@Stock | Scythe Ninja PLUS Rev. B@55°C Full load | Asus P5B Deluxe/WiFi-AP | XFX GeForce 7950GT 570M Passiv | Corsair 2 st XMS2 6400 1024 MB | Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 | Chieftec Giga Tower | Creative X-Fi Music

Permalänk
Medlem

Och jag som köpte mitt för ca 500 dock så är jag mycket nöjd, väldigt tyst.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 @ 4005 | True 120 Extreme | 2*2048 Corsair Xms2 6400 5-5-5-18 @ 891 | Asus P5Q Deluxe | HD 4850 @ 700/1100 accelero S1 Rev 2 | P180B | corsair HX 520w

Permalänk
Medlem

Snyggt att jag köpte en nu i veckan på komplett för 449:-

Till er som undrar om man måste plocka ut moderkortet för att montera en platta på baksidan, kan jag ge er det korrekta svaret: NEJ det behöver ni inte, det följer inte äns med, man får 3 st olika fästen varav 2 st använder orginalkylarens ram, och den tredje trycker man bara ner i de fyra hålen.
Dom bytade monterings sätt helt på alla plattformar (om jag inte misstar mig) för att den även ska passa på AM2.

Jag kan även passa på att säga att jag är riktigt nöjd med Ninjan!

-Letrix

Permalänk
Medlem

Kanske skulle köpa en ninja och sätta på grafikkortet