Permalänk

Nytt modem vid 24mbit?

Hej!

Har net at once bredband fr.o.m idag.
Kör med Dlink's hårdvara.

Router: DI604
Modem: DSL-300G

Klarar jag mig med detta eller måste jag skaffa nytt modem/router?
Är modem för 24mbit dyrare än de andra?

Mvh. Robin!

Permalänk
Avstängd

* Auto-sensing 10/100Mbps dual-speed Fast Ethernet connection
* Up to maxmimum 8Mbps downstream and 1 Mbps upstream
* Operates over existing telephone wire

Du behöver ett nytt modem för 24....

Permalänk
Medlem

...och en ny router. D-Link 604 klarar inte mer än 20 mbit/s (vanligtvis), men det kanske är lagom för dig

Visa signatur

hej

Permalänk

Jag vill självklart uppnå maximal hastighet. Sedan om det är värt det är ju frågan...

Var hittar jag ett ADSL2+ modem/router billigt? Finns det netgear prylar på nåt ställe som inte är alltför dyrt?

Mvh. R

Permalänk
Avstängd

frågan är ju hur långt du har till telestationen , kan ju vara bra och veta så man kan veta på ett ungefär va för hastighet du har...

kolla det här:
http://tele.iocc.hack.se/

Permalänk

Ledningslängd: 1480 m (±10%)
Tjänst: Porterad till annan operatör

Men vi har haft 8mbit innan, och allt jag vill veta nu är var jag hittar billiga netgear modem med inbyggd router. Det borde inte vara några problem med avståndet..?

Permalänk
Avstängd

då gissar jag på att du får ut runt ~ 15-16 mbit....

alltså behöver du inte byta router i alla fall...

billiga bra modem får nån annan hjälpa dig med då jag fick mitt modem av min isp...

Permalänk

Okej, är det "säkert" att jag inte får ut mer? Vi verkar ha ganska bra lina för övrigt, bra ping iallafall.

Men då kikar jag på prisjakt.se efter ett netgear modem, det borde väl fungera ihop med min Dlink router?

Mvh. R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinJacobsson
Men då kikar jag på prisjakt.se efter ett netgear modem, det borde väl fungera ihop med min Dlink router?

Mvh. R

Det du snarare skall fokusera dig på är att modemet fungerar ihop med din ISP och vald tjänst.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk

Okej... Hos farsan har vi Wexnet och ett Dlink modem/router. Det funkar i princip inte alls... farsan ringde till en tekniker där som säger att det sitter "2 kort" i modemet som töms när man startar om det, och det har faktiskt fungerat att starta om modemet, sedan efter några minuter börjar det krabba igen.

Hos morsan har vi netatonce, jag vet inte alls vad som passar till vad, men det borde väl fungera med netgear..?