Permalänk
Medlem

Ny dator!

Hejsan. har tänkt att köpa en nya dator innehållande: Asrock dual, c2d e6400, 1gb ram typ ekonomi, spinpoint 250 bg och mitt agp Xfx 6600gt 256ddr3. Hur långt räcker det i dagsläget? Kan spela Fear på medium nu med lite lagg på en p4 1,7, 512 rambus och 6600gt. Det är juh inte mkt pengar. typ 5000kr. tror ni att det är skit eller kan man typ spela spel som fear?

Tacksam för svar.

Mvh Fidde

Permalänk
Inaktiv

Den kommer ju bli rätt mycket snabbare med en e6400, men rent ekonomiskt sätt så kommer du tjäna på att spara pengarna ett tag så du kan köpa ett nytt pciE grafikkort istället för att handla nya grejjer för ett agp kort. lägg ut 7k istället så får du ett riktigt trevligt system.

Permalänk
Medlem

Jo fast där är både pcie och agp. Så jag kan juh vänta lite med pci-e kort. men kan man lira bland dom nyaste spelen med mitt kort tro? och min prolle är lite väl för trött för nya spel , likaså mina minnen! tycker ändå graffet borde räcka längre än resten av mina saker!

Mvh Fidde

Permalänk
Avstängd

på det modoerkortet funkar bara VISSA grafikort i PCI-E slotten köp inte asrock överhuvudtaget det e inte bra!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Inaktiv

vad har du för system nu?

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell p4 1,7 med 512mb rambus minnen och xfx 6600gt.

Mvh Fidde

Permalänk
Inaktiv

hmmm, jadu... jag tror, lägger en betoning på tror att det är smartast att lägga till så du får 1024 i ram istället och vänta med resten tills du känner att du har råd att byta ut grafikkortet med. Då byter du ut hela datorn istället och använder dellen till en htpc eller nått annat kul För att lägga ut de pengarna nu för ett enligt imperialwhale ett sunkigt moderkort för att kunna använda ditt snart föråldrade grafikkort känns lite småonödigt tycker jag. Just det där med att inte alla grafikkort funkar på det känns väldigt läskigt :S

Jag säger som så att vänta tills efter julafton så har du mer cash och bytaut moderkortet till ett asus p5b som ska vara riktigt najs verkar det som och släng in ett nytt grafikkort med så får du en riktigt dunderburk! köp bara en ramsticka med, så blir det lätt att uppgradera till 2 när du känner att det behövs!

Permalänk

Håller med Diggarn.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jag måste nog också hålla med ovanstående... Min gamla burk har liknande specs (fast sämre graffe), jag tänkte slänga ut den på blocket och sälja den som paket för någon tusenlapp, och sedan använda pengarna som grund (tillsammans med ytterligare 6000, då) för ett helt nytt system.

Visst kan du klämma in lite extra minne och hålla den vid liv ett tag till, men rambus är inte jättebilligt. Är det dessutom inte krångligt att klämma in ett nytt moderkort i ett dell-chassi?