Tips om spännande mmorpg

Permalänk

Tips om spännande mmorpg

Godkväll

Jag har nyss slutat spela World of Warcraft och är väldigt sugen på att testa något nytt. Jag kommer ihåg WoW när man nyss börjat spela det och allt var så spännande och maffigt, nu har man lirat på för hög nivå och inget kan få tillbaka den är nybörjar känslan i WoW igen. Så jag har beslutat att sluta och testa något nytt.

Det är här problemet kommer, jag är inte den största mmorpg kännaren och WoW var mitt första. Innan ni kommer med era tips vilket jag vet ni har många av så skulle jag faktiskt vilja att det fanns någon form av trial först. Jag tänker inte köpa något mmorpg spel utan att testa det eftersom min ekonomi inte tillåter det.

Länkar och annat hjälper jättemycket när ni tipsar

Mvh Kim

God Jul

Visa signatur

---------------------------

Permalänk

EVE Online, blir inte bättre än så

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

Grattis till valet och viljan att sluta spela WoW, du har klarat det vissa stackare inte klarar.

Som förra inlägget säger, EVE.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

hmm.... Själv lirar jag Guild Wars... Det har iof ingen offentlig trial, men de som köpt Collector's Ed. får med "kompisnycklar" som fungerar som 'testa-på-nyckel' som fungerar i 10h på 14 dagar eller vad det nu var... Så om du får tag i en sådan så tycker jag du bör testa

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk

RYL? Det är ju gratis testa det

Permalänk

Tack för svaren
Ska testa EVE!

Jo jag installerade Guild Wars i tron att det var gratis (vet i katten var jag fick för mig det) och det verkade riktigt maffigt =). Så ifall någon har en kompisnyckel som ligger och ruttnar skicka gärna PM.

Mvh Kim

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

Vill du se på pampig och maffig grafik så bör du prova Everquest 2 nu när 3dmotorn är ny-optimerad och om-kodad.

Hackar fortfarande på dagens bästa spelmaskiner men iaf spelbart på högsta inställningar, var inte direkt det förrut.

Personligen så tycker jag det är kul och alltid lika spännande.
Finns otroligt många zoner att spela i nu när nya expansionen kom ut för lvl 1-70 spelare.

Tycker fortfarande det är lika roligt att starta en ny karaktär som jag kände när jag började för 1.5 år sen, nästan roligare nu om jag ska vara ärlig. Finns så mycket content.

PvP är dock inte att rekomenderat i början. Fördel att lära sig känna spelet och zonerna innan man börjar med PvP.

Tillägger att screenshots och filmer från Everquest 2 inte speglar miljön i spelet. Vet inte varför men screenshots och filmer speglar inte spelet riktigt.

Ett annat hett tips är Vanguard SoH när det kommer ( release mycket snart ).
Grafiken är mycket fin och spelet i sig är ( va iaf när jag testade ) otroligt utmanande och svårt.
Dock har det samma sjukdom som everquest 2. Flyter skitkasst på dator 3 i signatur på medium grafik.

EVE har jag provat och rekomenderar det. Hade jag inte sysslat med Everquest 2 skulle jag nog spela EVE istället.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Får väl gå in och rekommendera EVE Online. Klarar du tutorialen är du fast

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

EVE online lätt finns inge max level eller nåt sånt trams

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Grattis till att du slutat med WoW, är väl ett halvår sen jag slutade har aldrig ångrat mig eller längtat tillbaka

Börja lira supremedestiny

Permalänk
Medlem

Alla snackar om EVE, får ta och kolla in det jag med antar jag

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Avstängd

Tänk på att Eve Online är en ganska bra bit ifrån WoW i spelsätt. Det är ingenting man kommer in i på en vecka utan det tar lite tid att ens förstå hur spelet fungerar.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Jag har testat e del på slutet men inte hittat nått som jag är direkt sugen på. Eve föll mig inte i smaken, för "segt" och tråkiga strider, RF online vara bara helt fel, Rappelz är ok, underbart ljud men känns fortfarande som nått fattas.
Space Cowboy online är kul att spela då och då men lyckas som aldri engagera mig nå särskilt. Guildwars var också sådär, välpolerat men tyckte att upplägget saknade något.
Ska installera Xiah ikväll. och testa.
Har nån något tips är det välkommet, Dock inte WOW (som jag avgiftade mig ifrån får ett bra tag sedan) eller lineage /eq2

Verkar dock som det kommer en hel del gött:
Vanguard
Gods & heroes
Spellborn
med mera.

Permalänk
Medlem

Som jag sa; EVE fast, EVE är otroligt mer komplicerad än wow, och är inget för den som inte gillar att tänka. Mer mogna spelare och inga 14isar där. Är du under 18 skulle jag nog inte rekommendera spelet, då snällt sagt man är inte helt klar i huvudet ( inte alla men många ).

Och det är verkligen inga tråkiga strider, då man kan vinna över spelare som har spelat ca 2år eller mer. Det är på det sättet man spelar som man vinner på. Man styr själv över striden än att klicka slag slag slag hack hack hack osv. Tänkte mest på det ulath666 sa, om striderna är tråkiga.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
Som jag sa; EVE fast, EVE är otroligt mer komplicerad än wow, och är inget för den som inte gillar att tänka. Mer mogna spelare och inga 14isar där. Är du under 18 skulle jag nog inte rekommendera spelet, då snällt sagt man är inte helt klar i huvudet ( inte alla men många ).

Och det är verkligen inga tråkiga strider, då man kan vinna över spelare som har spelat ca 2år eller mer. Det är på det sättet man spelar som man vinner på. Man styr själv över striden än att klicka slag slag slag hack hack hack osv. Tänkte mest på det ulath666 sa, om striderna är tråkiga.

Mer mogna spelare? Hallå! Olika människor tycker om olika saker, mognad har inte med saken att göra. Möjligtvis en kapacitet av inlärning av spelet. Men mognad är helt fel att säga.

OT: Så skulle jag nog rekumendera något av alla de Guild Wars som finns. Har bara spelat den första utgåvan själv, å denna va otroligt kul. Fixa med dig lite polare så ni kan köra quest å annat tillsammans så har ni mycket rolig spel tid framför er. Tycker bara personligen det är roligare att spela med sin irl polare. Grafiken är otroligt mycket maffigare än wow, mer verklighets relaterade miljöer. Sök lite screens på webben så får du dig en snabb inblick.
Å jo spelet kostar att köpa, men sedan inget i månaden.