Chassi designat av Pininfarina

Permalänk
Melding Plague

Chassi designat av Pininfarina

Att leja designfirmor som designar datorprodukter har blivit en trend som bara växer. Tillverkaren Spire har i dagarna lanserat ett chassi som är designat av företaget Pininfarina vilket i sin tur har designat många Ferarri-bilar, bland annat den relativt nya Enzo.

Läs nyheten: Chassi designat av Pininfarina

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Tyvärr är Enzon den fulaste Ferrarin någonsin men det är bara min egen åsikt. Trevligt med lite design på chassin iaf.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

enzon är ful tills du sätt den på riktigt
dessutom har pinifarina designat ungefär ALLA(?) ferraribilar...

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

Varför är bilden lila? Kollar man på deras sida är ju chassit blått.
Rätt snyggt men inget jag skulle köpa.

Visa signatur

nej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
enzon är ful tills du sätt den på riktigt
dessutom har pinifarina designat ungefär ALLA(?) ferraribilar...

Nejdå, långt i från alla Ferrarin. http://www.pininfarina.com/index/storiaModelli/modelli.html?m...

Stiliga grejor har dom designat genom åren, men jag faller inte riktigt för det här chassit.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk

Hursomhelst var det väl ljusår bättre än allt skit i rött med Ferarri-loggan på som översvämmat marknaden de senaste åren. Här var det ju frågan om nån som gjort ett annorlunda formgivet chassi - inte ett "bilchassi".

Visa signatur
Permalänk

säga vad man vill, men det där chassit är det fulaste chassit jag någonsin skådat. Dock så är enzo etc väldigt fina!

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare...chassit är ju fult som stryk :/

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Smart design som faller mig helt i smaken. Tycker man sen inte om färgerna så kostar en burk med färg drygga 60:- ... Mitt nästa chassi javisst

Permalänk
Medlem

Pininfarina blandar skräp med fina saker. Ta Hyundai Matrix som exempel, ingen vacker bil...

Permalänk
Medlem

Har inte sett på sidan än men tycker att chassi-sidan man ser på swec. var ful som stryk.

Resten var dock rätt najs.

Handtaget och fläkthålen var riktigt fula, den svarta färgen i sig var det inget fel på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Pininfarina blandar skräp med fina saker. Ta Hyundai Matrix som exempel, ingen vacker bil...

Jo man får väl vad man betalar för, kan tänka mig att Maserati fick pröjsa mer för designen på sin nya Quattroporte än vad Daewoo mfl får ge.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

ush ush . de va nog ett av de 'fulare' chassin jag skådat. hmm

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cusion.se
säga vad man vill, men det där chassit är det fulaste chassit jag någonsin skådat. Dock så är enzo etc väldigt fina!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellen
Håller med föregående talare...chassit är ju fult som stryk :/

Håller helt å hållet med er två alltså... "design firma" ?? ehh ja du inget ja skulle anlita iaf...

Jaja GOD JUL på er alla and don't panic ffs!

EDIT: till chassi design alltså ;P

Visa signatur

"Öl är beviset på att gud älskar oss och att han vill att vi ska vara lyckliga" - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Ett av de fulare chassin jag sett tror jag...

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Hmm, en "blå" bula fastsatt på en fyrkantig låda
mm känner verkligen energin från detta konstverk.

Homer simpson skulle kunna göra bättre.
De kunde iaf gjort den lite mindre fyrkantig.

Det är ju mer design i denna

och den kostar under 500 kr.

tror bula chassit går på 2-3 tusen

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Vilken elegans och så smart utformad, jag håller inte med er! Det den inte har visuellt kompenserar den för i praktiken! kanske blir en sånhär låda till min nya dator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Hmm, en "blå" bula fastsatt på en fyrkantig låda
mm känner verkligen energin från detta konstverk.

Homer simpson skulle kunna göra bättre.
De kunde iaf gjort den lite mindre fyrkantig.

Det är ju mer design i denna http://www.nzxt.com/image/2/77/

och den kostar under 500 kr.

tror bula chassit går på 2-3 tusen

Det där måste vara ett av de fulaste chassin någonsin, Pininfarinas variant har ju åtminstone lite stil...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
Hmm, en "blå" bula fastsatt på en fyrkantig låda
mm känner verkligen energin från detta konstverk.

Homer simpson skulle kunna göra bättre.
De kunde iaf gjort den lite mindre fyrkantig.

Det är ju mer design i denna http://www.nzxt.com/image/2/77/

och den kostar under 500 kr.

tror bula chassit går på 2-3 tusen

Det där chassit var iaf 318 ggr fulare!
Tyckte iaf att Pininfarinas chassi såg bättre ut än vad majoriteten av dagens chassin gör iaf.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll

tror bula chassit går på 2-3 tusen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av salmo32
Det där måste vara ett av de fulaste chassin någonsin, Pininfarinas variant har ju åtminstone lite stil...

Devildoll... Chassit lär antagligen kosta runt 1000 lappen, kostar iaf 130 dollar nu...

Salmo... Still?? ehh nee knappast...

Visa signatur

"Öl är beviset på att gud älskar oss och att han vill att vi ska vara lyckliga" - Benjamin Franklin

Permalänk
Avstängd

Behövs knappast en designer för ett sådant chasie

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Herregud så otroligt fult.
Ok, visst, erkänner gladeligen att det finns gott om fulare chassin där ute, men det finns gott om snyggare också och det här är långt ifrån ens nära.
Säga vad man vill om Pinifarina, men 246 Dino, berlinetta och 500/300-bilarna är grymt snygga imo. Enzo är väl som det här chassit i mitt tyckte, en miss så total att någon inte kan ha vart nykter när den gjordes. Ser ut som nått man skulle förvänta sig är gjort i den tunnaste möjliga plåten och säljas för 349:- på rusta...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

tycker om lösningarna, även om utsidan var sådär. sen att ljudnivån var på 47db från 50-70cm är det som sänker denna. dock om man kapar bort fläktgallren, byter fläktar och målar om den så är det helt klart nåt man kan tänka sig!

många som varit på hemsidan och läst??? verkar inte så iaf..

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Hedersmedlem

Ferrari!

Stilrent och snyggt chassi, ful färg. Skulle nog passa bättre i någon roligare färg än blålila.

Permalänk
Medlem

Ritade ett pentagram och sade några verser när jag såg moderkortsfästena.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
enzon är ful tills du sätt den på riktigt

Jag har sett den på väldigt nära håll (1 meter) och den är fortfarande ful :D. Ferrari 575M Maranello som också är designad av Pininfarina är däremot den vackraste moderna bilen som finns så nog kan dom.

Detta chassi hör tyvär till Enzo-kategorin, färgvalet är hemskt och sido plåtarna ser ut som om dom är vända ut och in. Jag hoppas dock att dom gör ett till försök för det finns tendeser till ett snyggt chassi långt där inni och länken ovan visar att dom verkligen kan...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

tja -de har ett par år kvar till en fulländad design

SGI 320 for the win

http://undcon.com/sgi

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
tja -de har ett par år kvar till en fulländad design

http://undcon.com/sgi/pics/320.jpg

SGI 320 for the win

http://undcon.com/sgi

Gräslig :(, typisk nyare industridesign.

Chassit av Pininfarina är judock kanonsnyggt
Var köpa?

Permalänk
Medlem

När man väl läst recensionen så ändrade åtminstone jag uppfattningen om detta chassi. Före tyckte jag det inte såg ut att vara mycket för världen. Det är väl mestadels ljudnivån som kan vara ett problem, men i övrigt ett vettigt chassi och ljudet går förmodligen att lösa relativt enkelt.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

lass is more, synd bara att det inte gällde för de fula handtagen och all annan skit på sidorna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
tja -de har ett par år kvar till en fulländad design

http://undcon.com/sgi/pics/320.jpg

SGI 320 for the win

http://undcon.com/sgi

oh, sicken läcker våtdammsugare! fast handtaget ser lite kort ut..

närå, det var rätt ok faktiskt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint