Permalänk
Musikälskare

Visa eran vattenkylning!

kanske redan finns en tråd om detta men ja isf kan nån moderator låsa denna

Har haft vattenkylning innan men måste leta reda på bilderna :s

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Vattenkylning behöver inte vara dyrt, komplicerat eller vackert
Pump och radiator är ifrån någon traktor, fick dom mer eller mindre, pumpen pumpar runt 900l/h, slangen kostade typ 6kr/m på järnia och zalman(tabbe av mig)blocken som var dyrast gick på några hundra.
Fläktarna går på 5volt så dom snurrar knappt, skulle praktiskt taget kunna stänga av dom helt.

Undrar om jag är den enda här som kyler min dator med traktor komponenter

Permalänk
Medlem

freknemuff: hehe, är pumpen från en traktor? jag kan tänka mig att det är lite tungare att pumpa vatten genom den radiatorn än dom som just är anpassade för datorer.

Permalänk
Avstängd

landatorn nr1

Permalänk
Medlem

Reserverar denna platsen till då jag får tummen ur röven och orkar ta kort på min vattenkylning.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Reserverar denna plats tills imorgon då jag ska koppla in min K800i i min nyformaterade dator, som har kort på min rigg

Permalänk
Medlem

K, provar att lägga upp några bilder på min budget-kylning. Allt intryckt i ett ascooolt chassi från -97.Köpte lite prylar begagnade så det kostade mej en tusenlapp. Danger Den Maze 3 block, CPU/GPU, kör fläktarna på 7 volt.

Mest för att få en tyst dator (AM2 3800X2 @2800Mhz)

Visa signatur

mvh elNico
"But they are certified... Ya Certified to remove cash from your wallot"

Permalänk
Medlem

Lika bra jag slänger upp några bilder på mitt system också då

Komponenterna syns i sig

Permalänk

Zalman Reserator 2 testas, kommer att användas i en HTPC senare och "riktig" vattenkylning ska in i WS.

Komponenter i sign, 24/7-hastigheter på allt. Ursäkta bildkvalitén, ingen van fotograf.
/Mikael

Visa signatur

"Main" R6C-TG | RM750x | 9900k | Aorus Master | 32GB | RTX 4070 | EVO 970 | W10 Pro | MAG341CQ
"Retired" P182 | HX520 | Q6600 | IP35 Pro | 8GB | 7950 3GB | X-Fi | Intel 335 | W10 Pro

Permalänk
Medlem

En väldigt rymlig och gratis tank, ska flyttas till fronten så småningom. Har absolut inga höjdargrejer i kylningen, fick det billigt... Den gör sitt jobb, håller datorn tyst, så jag är nöjd

Visa signatur

Misopedist | SWECLOCKERS FORUM : 109000 medlemmar - Men räkna inte med att få svar på dina frågor!