Permalänk
Medlem

Viewsonic VX2025wm

Finns det någon bättre och billigare skärm som inte har TN-panel?

Har letat men inte hittat något, det är väl P-MVA på den här? Hur stor är skillnaden mot TN på den?

Verkar ju vara en bra skärm iaf, finns ju att få under 4000 spänn nu.

Permalänk

det är en trevlig skärm spelar rätt mycket och de funkar kanon inge ghosting elr nått sånt..lite backlight men inte farligt! inget jag tänker på då de finns så mycket annat att fokusera på skärmen ..har en själv.det där om panel, det har ja ingen aning om bara skärmen funkar men denna ska visst vara het

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=105380

annars kör du på en 2025 du kmr inte bli onöjd vilket fall som helst

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Avstängd

Bale, ehm jag sitter på en vx2025 och arbetar, har även kollat mycket på film på den. Ingen bleeding alls.

Färgerna är kanon, ghosting märker du om du är lite känslig (dock bara i spel).
Den lgn är TN panel så köp inte den om du vill en med riktiga färger.

Spelar du inte mycket snabba spel så är vx2025 nog bland den bästa icke tn skärmen du kan ha för dom pengarna.
Mycket trevlig skärm att sitta vid iaf.

Permalänk
Medlem

Spelar inte speciellt mycket spel, sen jag sålde mitt 7800GT så sitter jag på ett GF4 MX pci. Det går ju knappt att köra cs med så det blir inte mycke spel inte.

Vore hellre bra med en som klarar att visa färger ordentligt då jag håller på lite med foto då och då.

Tack för svaren iaf, låter som en bra skärm.

Permalänk
Avstängd

Min mor använder den också och hon fotograferar i raw och bearbetar dom i samma format. Hon är mycket nöjd för det priset.
Inte alla som har en 10000 att lägga ut på en eizo skärm så.

Permalänk

bleeding(backlight) ? lite finns där..men i win miljö/spel märker ja inte av det. det är endast i mööööörka partier i filmer..men jag är sketa nöjd!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

Ok, då gäller det bara att hitta nåt bra pris på den då

Permalänk
Medlem

Helt nöjd med min, även om den första fick bytas (började slockna och starta om när den blev varm, ca 45 minuter... tog över en månad för Infocare att få fram en ny).

Spelar inte, men använder den till bildbehandling, bl.a. råkonvertering, samt film och TV.

Visa signatur

I serverrummet kan ingen höra dig fisa

Permalänk
Medlem

Spelar mycket och märker inte av ghosting överhuvudtaget, lite backlight är där dohc vid mörka filmer/spel men inte särskilt farligt att man stör sig på det.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S