Fortfarande ingen som provat Asus 22" TFT Wide MW221U 2ms?

Permalänk
Avstängd

Fortfarande ingen som provat Asus 22" TFT Wide MW221U 2ms?

Ingen här som köpt eller provat denna skärmen än?

Kostar ju runt samma som andra 22" 5ms.

Hepp, ignorera detta ;> Trodde den hade iaf kommit ut nu vid detta laget men det hade den tydligen inte

Permalänk
Medlem

Den har väl visst kommit, eller? Enligt webhallen.com kom den i oktober

Permalänk
Avstängd

hmm, hittar inga direkt riktiga reviews på den än iaf.
Slut överallt också, frågan är om den kommit eller inte
Webhallens siffror på det litar jag inte riktigt på.

Permalänk

Inte för att det tillhör tråden på något sätt men fick hem min Asus PW201 i måndags. Fysatan vad härlig den är.

Och jo, Asus 22MW221U har kommit.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Och jo, Asus 22MW221U har kommit.

Vart någonstans har den kommit in om man får fråga?

Permalänk
Medlem

Att det ska vara så svårt att få läsa en recension på den här skärmen. Någon borde ju testa den snart tycker jag. Är den så bra som den ser ut på papperet, så ska jag köpa den så fort det bara går.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av corben2
Att det ska vara så svårt att få läsa en recension på den här skärmen. Någon borde ju testa den snart tycker jag. Är den så bra som den ser ut på papperet, så ska jag köpa den så fort det bara går.

Då är vi två

http://www.microhard.se/group.asp?id=46
Den verkar finnas i lager?

Update..

Jag hade lagt en order på computercare i gbg, dom ringde idag och erbjöd min en skärm dom hade fått in. haha,men ja avstod..tycker ni jag är konstig? Anledningen var den att dom inte kunde tänka sig att öpnna den innan köp, och sedan påstod han att dom itne hade öppetköp. Vilken skojare tänkte jag, ja väntar hellre ett tag Min Vx2235 duger sålänge

Godjul

Permalänk
Medlem

Jag har fått min skärm. bestälde den på microhard för inga andra verkade ens vara i närheten på att få in någon... Beställde den på en torsdag och fick den på tisdagen och den är helgrym! så jävla snygg!

Men jag har inte så mycket att jämföra med men till fps spel är den riktigt bra och bilden är bra.

// Fyf

Permalänk
Avstängd

Fyf, har du möjlighet att slänga upp några bilder?

Permalänk
Medlem

japp fixxar de, kommer med edit.

bilderna är tagna med mobilen så de är lite halvtaskig kvalle. sen tog de lite tid för jag hadde problem med syncningen, men här är bilderna:

http://img250.imageshack.us/img250/3209/dsc00237fa7.jpg

http://img157.imageshack.us/img157/4707/dsc00235kj8.jpg

http://img250.imageshack.us/img250/5499/dsc00236nq6.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fyf
japp fixxar de, kommer med edit.

bilderna är tagna med mobilen så de är lite halvtaskig kvalle. sen tog de lite tid för jag hadde problem med syncningen, men här är bilderna:

http://img250.imageshack.us/img250/3209/dsc00237fa7.jpg

http://img157.imageshack.us/img157/4707/dsc00235kj8.jpg

http://img250.imageshack.us/img250/5499/dsc00236nq6.jpg

jag har också en m2ww1u och är ganska nöjd hittills... vad kör du för inställningar på kontrast, brightnes osv?
Jag tycker att det är för ljust när jag surfar/ är på skrivbordet, och tokmörkt när jag spelar.
Sen har jag märkt att om det är mycket mörka färger på skärmen så sänker den brightnes lite, och vise versa. Det gör att ljusstyrkan ändras ganska ofta, främst när jag spelar. Jag är inte speciellt störd av det, men det är rätt onödigt.

ska tilläga att det är första gången som jag kör TFT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreadX
jag har också en m2ww1u och är ganska nöjd hittills... vad kör du för inställningar på kontrast, brightnes osv?
Jag tycker att det är för ljust när jag surfar/ är på skrivbordet, och tokmörkt när jag spelar.
Sen har jag märkt att om det är mycket mörka färger på skärmen så sänker den brightnes lite, och vise versa. Det gör att ljusstyrkan ändras ganska ofta, främst när jag spelar. Jag är inte speciellt störd av det, men det är rätt onödigt.

ska tilläga att det är första gången som jag kör TFT.

kör 93 brightness och 97 contrast, sen brukar jag ändra splendid till game mode när ja spelar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fyf
kör 93 brightness och 97 contrast, sen brukar jag ändra splendid till game mode när ja spelar

men det blir ju nästan helt vitt då? vad har du för grafikkort?

Permalänk

Ni som har en 22"asus skärm, ser ni någon skuggning på muspekaren när ni rör på den i windows miljön??

//Claes

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreadX
men det blir ju nästan helt vitt då? vad har du för grafikkort?

nej de blir inte helt vitt... har ett skit graffe kort, radeon 9550 gammalt o dåligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Claes Böhm
Ni som har en 22"asus skärm, ser ni någon skuggning på muspekaren när ni rör på den i windows miljön??

//Claes

ja, den lämnar ett spår efter sig som är kanske 1 pixel brett. jag har själv inte sett det tidigare. varför undrar du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreadX
ja, den lämnar ett spår efter sig som är kanske 1 pixel brett. jag har själv inte sett det tidigare. varför undrar du?

Jag har precis varit o köpt en packardbell 22" skärm o upptäkte att det blir lite skuggning i windows o då funderade jag på om det var lika på andra 22" skärmar tex då på asusen som jag funderade på att köpa innan det blev denna.

Jag var o kollade upp en samsung 22"are idag också och den hade samma "fel", jag hade säkert inte heller sett detta om det inte var för att jag samkörde min crt-skärm samtidigt som den nya "platta" men men man tänker nog inte på det när man bara kör med den platta.

Permalänk

Halloj jag fick min mw221u för ca en vecka sedan och jag kan säga att den är stor och helt ok... Men i fps spel är den inge vidare....

Jag jämför med min hyundai l90d+ 8ms, Med denna upplevde jag bara en viss tröghet när jag gick från min tidigare crt...

Men när jag bytte till min Asus 22" ser jag som någon sa innan en klart tydligen markering runt musen i windows, Jag ser också kraftiga vita glorior runt svarta detaljler i fps spel. Skärmen känns bra med färger osv men när det börjar röra sig som upplever jag den som rent seeeeeg jämfört med min tidigare l90d+.

Jag misstänkte att de eventuellt skulle kunna vara någon form av overdrive teknik eftersom asus panelen har 2ms, men de verkar juh som att även de andra 5ms panelerna har lite problem när de börjar röra på sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisseberra
Halloj jag fick min mw221u för ca en vecka sedan och jag kan säga att den är stor och helt ok... Men i fps spel är den inge vidare....

Jag jämför med min hyundai l90d+ 8ms, Med denna upplevde jag bara en viss tröghet när jag gick från min tidigare crt...

Men när jag bytte till min Asus 22" ser jag som någon sa innan en klart tydligen markering runt musen i windows, Jag ser också kraftiga vita glorior runt svarta detaljler i fps spel. Skärmen känns bra med färger osv men när det börjar röra sig som upplever jag den som rent seeeeeg jämfört med min tidigare l90d+.

Jag misstänkte att de eventuellt skulle kunna vara någon form av overdrive teknik eftersom asus panelen har 2ms, men de verkar juh som att även de andra 5ms panelerna har lite problem när de börjar röra på sig.

Fick du med drivrutiner til din skärm.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Utvecklingen har inte direkt gått framåt, den gamla devisen "Man får vad man betalar för" lever än...

Jaja det är bara att fortsätta spara tills man har råd med en Eizo i 21" eller 24" modell.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Nån som vet om asus lagt ner tillverkningen av den här skärmen? För den finns inte i lager på en enda j**la datorbutik på nätet. Det fanns ett datum på webhallen när de skulle få in den i lager men det är bort plockat nu.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Avstängd

http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ASMW221...

dock så är de Bristvara Oviss/lång leveranstid!

finns nog på fler ställen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liorcifer
Nån som vet om asus lagt ner tillverkningen av den här skärmen? För den finns inte i lager på en enda j**la datorbutik på nätet. Det fanns ett datum på webhallen när de skulle få in den i lager men det är bort plockat nu.

Det är bara att beställa den, polaren beställde den från webhallen typ i tisdags den kom till webhallen igår och han hämtade ut den...troligen så har de skärmarna i deras lager men inget i butiken... så när man beställer tar det några dagar innan de kommer till butiken.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Lite tester på skärmen
http://www.behardware.com/articles/647-1/which-22-inch-to-cho...

http://www.nindeals.com.au/showthread.php?t=2766

Får ju bra i spel men färgerna verkar vara kassa innan man ställer in dem.

Permalänk
Medlem

När polaren kör tv-out med sin och sätter igång någon film så slocknar skärmen i typ 3 sekunder för att sedan gå på igen.. vad kan det vara för fel? inte fick han med någon skivka med drivisar och diversa justeringsprogram heller vilket man brukar få med skärmar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

finns alla kontakter som man vill ha då? för framtida skäl menar jag, spelar rätt mkt funderar på att beställa en...

För skärmen i sig verkar ju ok, men finns alla

Kontakter man vill ha? någon som kan berätta vilka som finns där? mvh