Permalänk
Medlem

Rätt chassi, fel moderkort

Idag fick jag äntligen mitt nya Xion II chassi och jag blev sälvfallet överlycklig. Men när jag förbereder alla delarna märker jag att moderkortet inte passar! Så jag undrar vilket socket 478 moderkort är det som egentligen passar till chassit?

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk
Medlem

Enligt deras sida så ska det passa om du inte har någon konstigt moderkort.
Men alla moderkort ska passa också för alla följer nog atx standarderna.
Och det är väl sånt här chassi du har köpt?

http://www.xionusa.com/product-case-Xion2.html

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Nu är i alla fall mysteriet med moderkortet löst, och allt tack vare min brorsa. Det ska nämligen vara ett Flex ATX kort. Finns det någon liknade fast mordern variant?

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk
Medlem

vad e Flex ATX? (gjorde en googling nyss)
Hmm, dom moderkorten såg inte normala ut direkt xD
Men vissa av dom såg ut som m-atx moderkort dock.
Och modern vet jag inte direkt, om du vill ha kvar ditt chassi så får du nog gå ut på jakt efter ett nytt moderkort eller borra egna hål i chassit där skruvarna sitter.
Annars vet jag inge mer vad man kan göra.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Vadå Flex-ATX? Ingenting som heter det! Var har du köpt skiten? Var ju inte direkt snyggt chassi heller. Rena julgranen...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Hmmmmmmm......Med lite våld, silvertejp och tur kanske det går trots allt, men klockan är lite för mycket nu, så det får bli imorgon.

Visa signatur

Ack nej,
I grottan bor ändast en vis gryta.
VVV=Vilja,Våld och Vaselin

Permalänk
Medlem

Det står ju såhär på deras hemsida:
Support Motherboard: Standard ATX, Micro ATX, Baby AT, Mini ATX

Ska funka med vanliga ATX alltså, vad är det som inte går i?

Permalänk
Medlem

Hans flex atx moderkort.
Och såna finns verkar det som, blandning av m-atx och at moderkort typ, googla så får du se.
Och några skruvar borde gå in iallafall?
Annars så får du göra tejp bollar och sätta dit moderkortet och tejpa fast moderkortet xD
Men om jag gissar rätt så är det en märkes dator va?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz