Ljudkort med Dolby Headphone Surround, samt val av högtalare

Permalänk

Ljudkort med Dolby Headphone Surround, samt val av högtalare

Finns det något ljudkort som kan stödjer detta? Sennheiser hade ju en liten manick med Pro Logic-avkodare samt akustikprocessor från Toltec. Men den verkar komplett omöjlig att få tag på.. Har hört mycket gott om denna tekniken. Största fördelen tordes vara att ljudbilden blir mer öppen, blir jobbigt med hörlurar i längden, kaustrofobiskt. Creatives motsvarighet, CMSS, verkar inte lika bra baserat på diverse utlåtanden. Någon som vet? Kan också tänka mig att köpa en extern förstärkare/hörlursförstärkare. Jag har för närvarande inget ljudsystem att tala om och detta skall införskaffas.

Kanske skulle skapa en separat tråd om detta, men vi tar det i samma eftersom det endå flyter ihop. Förutom DH till mina fina lurar, skulle jag gärna ha ett ok 2.1 system. Så prisvärt som möjligt, alltså i det prisintervall där tusenlapparna börjar rulla utan att ljudkvaliten ökar sådär fruktansvärt mycket. Vore intressant om någon kunnig audiofil kunde ta sig tid att dela med sig av sin visdom. Kan säga att det räcker gott runt 20W eller lägre, huvudsaken är att ljudet skall låta bra på LÅGA volymer, kanske runt 75-80db. Något i stil med detta system (den inbyggda förstärkaren exkluderad). Några tips?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Hedersmedlem

Rubrik redigerad

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk

Tack

Detta verkar fint: http://www.guru3d.com/article/sound/399/2/

Kan nog bli ett sådant.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org