Snabb fråga om Opera.

Permalänk

Snabb fråga om Opera.

Hej.

När jag trycker ner skrollen så centreras musen vilket jag finner irriterande.
Är det någon som vet hur man kan få bort det?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Klicka en gång till och det försvinner?
Men det är väl bara att inte trycka ner den?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Re: Snabb fråga om Opera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kiwiz
Hej.

När jag trycker ner skrollen så centreras musen vilket jag finner irriterande.
Är det någon som vet hur man kan få bort det?

Tack på förhand.

låter som en config i din drivrutin till musen.. kolla i Control Panel

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Det går inte att ändra i opera vad jag vet. En mycket störande sak som finns olika åsikter om vad som är bäst. Själv tycker jag dom borde fixa så man själv kan välja hur man vill ha det.
Dock kan du ändra händelse när du klickar på scrollen genom att hålla inne SHIFT när du scrollklickar.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk

Okej.. tack för era svar. Jag tror inte att det är något i drivrutinerna eftersom det bara händer i opera.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför detta skulle vara ett problem som vissa ser det?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Förstår inte varför detta skulle vara ett problem som vissa ser det?

Tänk dig att du ska "mouse 3"-klicka på några länkar, och så missar du en av dem. Då kommer musen automatiskt flyttas till mitten av skärmen, så måste du flytta tillbaka den igen. Jag tycker i alla fall det är irriterande

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite:

När ja ska starta opera får ja upp frågan vart ja vill börja tex vid startsidan eller där ja va senast osv osv...

fast de kommer bara upp va 5e gång eller nåt sådant, oavsett va jag väljer för altenativ

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Förstår inte varför detta skulle vara ett problem som vissa ser det?

Om man vill autoscrolla och läsa texten samtidigt är det störande med en fet muspekare som skymmer texten.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är så jävla irriterande, dumt att man kan få välja själv. När dom fixar detta kanske jag kan överväga att prova skiten en gång till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Om man vill autoscrolla och läsa texten samtidigt är det störande med en fet muspekare som skymmer texten.

Kanske är så men man kan faktiskt flytta pekaren tillomed utanför Opera fönstret när man scrollar.
Klart vägen dit är lång

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Kanske är så men man kan faktiskt flytta pekaren tillomed utanför Opera fönstret när man scrollar.
Klart vägen dit är lång

Enligt mig är den vägen lång då den är större än noll, dvs allt över noll är för mycket.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Jag använder autoscroll-funktionen hela tiden, och retar mig på detta konstant. När man ibland surfar i IE påminns man om hur mycket "centreringsfunktionen" i Opera suger.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste väl förfasen gå att fixa i någon *.ini fil vart start positionen är?
Ingen som har forskat i detta?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Måste väl förfasen gå att fixa i någon *.ini fil vart start positionen är?
Ingen som har forskat i detta?

Det har diskuterats på operas forum och jag har inte sett någon lösning till det.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.