Permalänk

NES emulator

Hej! Jag ville återuppleva den gammla känslan ar att sitta vid en schysst 8bitarskonsol och spela bomberman. Då jag upptäckte att min enhet hade gått sönder, så skaffade jag mig en emulator. Jag har provat ett flertal olika emulatorer, och alla verkar hacka mer eller mindre. Jag har inga värstingspecs, men med tanke på att nintendokonsolen inte ens hade tvåsiffrig klockfrekvens så tycker jag att det borde flyta på rätt bra.
Specsen på datorn jag sitter vid är:
intel centrino 1.4 ghz
512 mb ram
intel extreme graphics 2 64 mb dedicated memory

Vad kan vara problemet? Tack på förhand //Axel

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem

din dator skall räcka 10ggr om =P. Om du skall köra en emulator så skall det vara Nesticle. Den funkar nästan alltid bra ^^

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk

Tack så mycket! kommer ihåg att jag har använt det nån gång för länge sen, det funkar utmärkt nu!

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Avstängd

för nes funkar programmet "jnes" jävligt bra för mig...
Specen på min laptop är som du:
intel centrino 1.4 ghz
512 mb ram
80Gb harddrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
för nes funkar programmet "jnes" jävligt bra för mig...
Specen på min laptop är som du:
intel centrino 1.4 ghz
512 mb ram
80Gb harddrive

JNes är nog en av de emst lättdrivna, och som kan köar alla NES roms. Rekommenderar den med. Den enda jag använder när jag kör NES spel.

Jag undrar vad som hände med vårat gamla NES och Sega Saturn. Försvann på "något" sätt när vi flyttade till Linköping från Nyköping :/

Permalänk
Geeks
SweClockers

Emulatorer är inte udda hårdvara. Tråden kommer obönhörligen tangera §7. ->

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)