Program & Spel som funkar i Windows Vista 64 bitar

Permalänk
Medlem

Re: Program & Spel samt drivrutiner som funkar i Windows Vista 64 bitar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goliath2000
*Massa text*

Riktigt bra tråd! Skulle faktiskt inte ha något emot att gå över till Vista eftersom de stöder allt jag behöver. Fast då är det ju priset. Man ska ju ha minst Home premium, annars Ultimate och den kostar, 4k?

Permalänk
Medlem

FarCry och SvenskaSpels pokerklient funkar!

Permalänk
Medlem

Men de flesta spelen ska väl funka till 64bits OS även om de inte är skrivna i 64bits kod?

Aja i vilket fall kommer jag köra dubbla OS mins ett halvår framöver eller tills det har börjat dyka upp servicepaks

Permalänk
Medlem

Funkar Truecrypt?

Permalänk
Medlem

Hur har ni som fått Steam/HL2 att funka gjort? Jag kan verkligen inte få igång det..

Permalänk
Medlem

World of Warcraft fungerar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spiken
Funkar Truecrypt?

Jag kör 32-bitars Vista business och har truecrypt.
Dock på hemsidan anges det i framtida versioner "fullt stöd för vista". Så jag vågar inte köra hur som helst nu. Jag har skapat behållare som jag testskrivit till, stängt, öppnat och sett att det fungerar.
Men partitionen med mina dokument (som jag kör från truecrypt i XP) monterar jag som read-only så länge. Vill inte att något ska förstöra den.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Tack för svaren gubbar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Hur har ni som fått Steam/HL2 att funka gjort? Jag kan verkligen inte få igång det..

Jag blev faktiskt förvånad hur smidigt det gick att installera Steam.
Kändes som att det smidigare än vad tidigare gjort med mitt xp av någon anledning
Jag tankade bara hem steaminstall från deras sida och därefter installerade jag mina spel. Dock inte HL2, men känns ju som att det borde gå lika smidigt det

Visa signatur

Stationär Asus P5W DH Deluxe, Core 2 Duo E6600, Corsair DDR2 2x1024MB PC6400cl4, Samsung 200GB - Western Digital My Book 250GB, GeForce Asus 8800GTS 640 MB, 19" Samsung SyncMaster 940BF, Corsair 520W.
Bärbar Acer Aspire 5024WLMi - AMD Turion64 ML34, 2x512 MB, 100GB, ATi Mobility Radeon x700 128 MB, 15.4" CrystalBrite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micke7
Jag blev faktiskt förvånad hur smidigt det gick att installera Steam.
Kändes som att det smidigare än vad tidigare gjort med mitt xp av någon anledning
Jag tankade bara hem steaminstall från deras sida och därefter installerade jag mina spel. Dock inte HL2, men känns ju som att det borde gå lika smidigt det

Nu skrev jag inte det, men jag kan installera steam, men när man startar det så ska ju programmet kolla efter uppdateringar osv, men står bara och stampar på 0%, det enda mankan göra är att trycka cancel eller döda det med aktivitetshanteraren. Det kanske är nåt med min dator (nätverkskortet?), för jag har problem med msn-protokollet, oavsett chattprogram, samt att Firefox är assegt och knappt laddar in hemsidor.

Permalänk
Medlem

Putty fungerar
Steam fungerar (CS 1.6, HL, HL2, CS:S, CZ) Behövs tweakas lite smått.
Frefox 2 fungerar
F.E.A.R SP fungerar
WoW fungerar
VituralDub fungerar
Oblivion fungerar
NERO fungerar
Ad-Aware fungerar
FlashFXP fungerar
Photoshop CS2 fungerar
Need for spee: Carbon fungerar

Allt jag testat hitils..
På en C2D E6300, 2gb ram.
Windows Vista Ultimate x64

mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Steam fungerar (CS 1.6, HL, HL2, CS:S, CZ) Behövs tweakas lite smått.

Vad har du gjort och varför/ samt hur ? tack för svar... alltid bra och roligt att få veta nya saker spec. när vista har sina sjukdomar nu så här i början ..

kör också vista ultimate x64, hade lite små hackigt ett tag.

Visa signatur

*Jag är inte dum, har bara lite otur när jag tänker*

Permalänk
Medlem

Ställde om till D3D (HL/CS 1.6 och CZ) istället för OpenGL.. Thats it

Citat:

kör också vista ultimate x64, hade lite små hackigt ett tag.

Förklara? Jag ahr inte haft några problem alls, tkr det är mkt snabbare än XP x64 med!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Finns det nåt liknande Speedfan som funkar med Vista Ultimate x64??

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Står såhär på Speedfans sida, så antar att han arbetar på det!

Citat:

I'm about to release SpeedFan 4.32 Final. In order to do so, I want to add full support for Windows Vista signed drivers, needed for 64 bit support. I purchased the needed certificate from Thawte, but now I'm stuck. If you are willing to help me, feel free to visit my blog (www.speedfanblog.com) and post your suggestions. Thank you so much!

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Fungerar uTorrent, Diskeeper och Opera?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeII
Fungerar uTorrent, Diskeeper och Opera?

Har bara installerat uTorrent, och det funkade perfekt.

Visa signatur

Stationär Asus P5W DH Deluxe, Core 2 Duo E6600, Corsair DDR2 2x1024MB PC6400cl4, Samsung 200GB - Western Digital My Book 250GB, GeForce Asus 8800GTS 640 MB, 19" Samsung SyncMaster 940BF, Corsair 520W.
Bärbar Acer Aspire 5024WLMi - AMD Turion64 ML34, 2x512 MB, 100GB, ATi Mobility Radeon x700 128 MB, 15.4" CrystalBrite

Permalänk
Medlem

uTorrent fungerar fint

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

vista och warcraft 3 tft

fungerar warcraft 3 tft på vista?

Visa signatur

JOhaN LArsSoN

Permalänk
Medlem

Warcraft 3:TFT fungerar kanon, Mafia fungerar om man kör som adminstratör.

Asus A8N-SLI drivutiner fungerar/Mobo,ljud och nätvärk)

Sli verkar inte gå att aktivera med beta drivutinerna. Finns i alla fall inte som alternative.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Program & Spel samt drivrutiner som funkar i Windows Vista 64 bitar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Riktigt bra tråd! Skulle faktiskt inte ha något emot att gå över till Vista eftersom de stöder allt jag behöver. Fast då är det ju priset. Man ska ju ha minst Home premium, annars Ultimate och den kostar, 4k?

Nopp...
kostar endast 1999:-

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66604

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Måste man installera om alla spel på vista partitionen för att de ska fungera? Mitt BF 2142 fungerade å skyllde på att någon drivis saknades. Dock fungerade WoW felfritt

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Program & Spel samt drivrutiner som funkar i Windows Vista 64

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Nopp...
kostar endast 1999:-

http://www.webhallen.com/prod.php?id=66604

Finns billigare med
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=146275

Detta är dock OEM versionen, ska du ha "fulla" blir det att punga ut ca 4400kr

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Program & Spel samt drivrutiner som funkar i Windows Vista 64

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Finns billigare med
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=146275

Detta är dock OEM versionen, ska du ha "fulla" blir det att punga ut ca 4400kr

Mvh Jim

Igen sillnad alls på själva Windowset.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Program & Spel samt drivrutiner som funkar i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Igen sillnad alls på själva Windowset.

Men uppgraderar du...

Permalänk
Medlem

Jag har fått blåskärm flera flera gånger, har Vista Home Premium. Kan t.e.x sitta och läsa på swec så "poff" så blir skärmen helt blå i nån sec sen omstart. Vad kan detta bero på?

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Program & Spel samt drivrutiner som funkar i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zooLiz
Men uppgraderar du...

Ehm, va?

Permalänk
Hedersmedlem

FYI: O&O Defrag V8.6 -> http://www.oo-software.com/home/en/products/oodefrag/

Citat:

Supports 64-bit versions and Microsoft Windows Vista

Permalänk
Medlem

Kommer i håg när jag hadde Windows Xp 64 pro och alla problem man hadde med spel och liknade fans där fixar till här, så det kan vara värt att kolla om man har proble med spel för fixarna som gick i Xp 64 kanske går i Vista 64:)

http://www.planetamd64.com/

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Program & Spel samt drivrutin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ehm, va?

Om du have ett köpt Xp innan kan du ju uppgradera till en mindra smärtsam summa pengar.

Permalänk

Nån som vet om tex Rhino3D och Maya (antingen 32 eller 64bitars) funkar på Vista?