Vad är din mest udda pryl?

Permalänk

kan inte du försöka göra ngn datorgrafik på en film och ladda upp det här så får vi se :P?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zwinto
"Uddaste".. härlig komparation.

hmm har mycket udda prylar alltifrån SGI till enorma minneskort som trots storleken bara innehåller 512 KB hehe
Men en udda pryla jag har är mitt Genlock till Amigan. En dosa som gör det möjligt att lägga datorgrafik över videofilm. Funkar finfint än idag.

Eller så är det min Amiga 1000 ..den är cool..den första Amigan..med konstruktörernas (the dancing fools) signaturer på insidan av locket..

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Jag har en skön pryl i en låda på vinden...

En "joystick" där toppen på spaken är en mus och man kunde röra den i 3d (som en joystick plus vertikalt)...
Kommer inte ihåg vad den heter men jag tror det var logitech (kanske ms) och den var speciellt utvecklad för ett Doom-liknande spel som man flög runt i... Kanske att spelet hette Decent eller liknande...

Den inköptes 96-97 nånstans... Jag kan ju säga att jag var kung i kvarteret med denna.

Ja just det, nån som minns "The Final Cartridge II" till c64:an? Man klämde i den i slotten och fick ett op-system som man styrde med joysticken. Filhanterare och hela köret...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Descent tänker du på.

http://en.wikipedia.org/wiki/Descent_%28computer_game%29

Så var det, Tack!

Permalänk
Medlem

Min mest udda pryl är helt klart min flickvän...
Den enda personen jag vet som går in på c promten och markerar allt och deletar det för att hon ska få mer plats på hårddisken...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toggelito
Så var det, Tack!

Tror snarare ni tänker på http://en.wikipedia.org/wiki/Fury3

Det spelet kom bundlat med en joystick från Microsoft.

Tror den hette ngt med sidewinder och släpptes i samband med Windows 95 vill jag minnas.

Edit: The Sidewinder 3D Pro hette den. http://www.sunstorm.com/ceo/reviews/3dpro-2.gif

Edit 2: Det var alltså spelet som följde med joysticken och inte tvärtom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Tror snarare ni tänker på http://en.wikipedia.org/wiki/Fury3

Det spelet kom bundlat med en joystick från Microsoft.

Tror den hette ngt med sidewinder och släpptes i samband med Windows 95 vill jag minnas.

Edit: The Sidewinder 3D Pro hette den. http://www.sunstorm.com/ceo/reviews/3dpro-2.gif

Edit 2: Det var alltså spelet som följde med joysticken och inte tvärtom.

Nej, det var inte den joysticken.

Jag är helt säker på att den användes till descent, den ser inte alls ut som en vanlig joystick. Tänk dig att du tar en joystick och sätter en standard ms-mus på pinnen istället för ett handtag.

Permalänk

Min Ericsson GH337
Mobilen är välanvänd men tålig
Har ett extra batteri och billaddare
Kartong, manual och packningsmaterial i princip oanvänt
Den är väldigt tålig pga en metall/aluminium? ram som går runt hela telefonen:)
Var i bruk fram till 2003/2004

På dom sista bilderna ville inte imageshack göra som jag ville och jag försökte flera gånger så dom bilderna är i 640x480

Edit: Skrivfel
Edit2: Stavfel
Edit3:Tilläg

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toggelito
Nej, det var inte den joysticken.

Jag är helt säker på att den användes till descent, den ser inte alls ut som en vanlig joystick. Tänk dig att du tar en joystick och sätter en standard ms-mus på pinnen istället för ett handtag.

Aha, nu är jag med. Trodde du menade att det satt en liten minisak uppe på handtaget.
Tror dock inte jag sett det du beskriver, verkar ju häftigt.

Hade den joysticken jag länkade till. Fury-spelet var väl ingen hit, men jag minns att jag spelade en hel del X-wing vs Tie-Fighter med den.
Har för mig att jag körde en del Descent med den också...

Permalänk
Medlem

Kan joysticken du tänker på vara en wingman? Från logitech.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk

Helt klart en Zip drive som satt i en HemPc från 1998. Har aldrig använt den vad jag kan komma på.

Permalänk
Medlem

har någon gammal commodore 64 liknande dator som heter något i stil med beebee och så itter det en liten bild av ett bi på, kanske skulle man dra igång den någongång o se vad det är!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
har någon gammal commodore 64 liknande dator som heter något i stil med beebee och så itter det en liten bild av ett bi på, kanske skulle man dra igång den någongång o se vad det är!

MicroBee.

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=287

Visa signatur

I'm not arrogant, just better than you.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalf
Jo jag har ett PONG närmare bestämt Hockey PONG. För ett tag sedan körde jag och mina kompisar en tunering i det. As ball.(Jag förlorade, tror jag )

har med en sån, används flitigt på förfester, bäst blir det när den e kopplad till projektor

Permalänk
Medlem

nått

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
Jag har ett jätteskumt ljudkort.. Ljudkortet är inkopplad till moderkortet via IDE-kabeln, helsjukt.. Kan inte bekräfta om kortet funkar till någon annan dator än den dator den satt i, had bilder på datorn, men hittar dem inte..

Är det ett sånt här?

isåfall har jag också ett..

Här kommer lite udda/gamla tekniska föremål jag hittade i källaren
(långt ifrån allt)

Macintosh plus
kanske inte så udda men jag har även en väska och nåt skydd(?) för den:

externa hårddisken: (seagate på 20MB, när den är igång får den hela bordet att vibrera, sen låter den lika mycket också)

C128 med 64 basic

coleco telstar alpha remote europa

s3 savage 4 (hette väl pro eller nåt också, men spelar ingen roll, jobbigaste grafikkort jag haft , fick min dator att krascha 2-4 gånger varje halvtimme ungefär)

ati 3d rage II pro +dvd (4mb)

nåt:

vad som är mest udda får ni väl avgöra själva

Visa signatur
Permalänk
Medlem

esselte: Satt ljudkortet i en gammal AST kanske? Jag har en sunkig fan på 133 MHz med liknande grej.

Permalänk
Medlem

Precis, AST advantage 7301 har jag för mig att den hette.. har skrotat den efterssom jag tydligen pajade moderkortet genom att sätta i mer edo-minne. (fast som du såg så har jag kortet kvar ändå ) var synd tyckte jag efterssom den va i fint skick och jag hade alla originalgrejer kvar (skärm, tgb, mus, kartonger böcker skivor ja allt)

var en p1 120mhz i den..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tsk tsk esselte, jag har minsann en modell 7303.

Just nu kör den NT4 Terminal Server med 32 MB RAM, det går faktiskt ok. Vet inte vad jag ska ha den till däremot.

Permalänk
Medlem

Såg att någon nämn Ericsson MC12 innan så jag får väll passa på att visa en bild på hur den ser ut, den är även känd som HP 320LX.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cl3mens
Tsk tsk esselte, jag har minsann en modell 7303.

Just nu kör den NT4 Terminal Server med 32 MB RAM, det går faktiskt ok. Vet inte vad jag ska ha den till däremot.

Överklocka..

Ramlade in en 7301 helt oväntat hos mig för några dagar sen, slet ur moderkortet å lite annat kul och slängde chassit (hade inte plats för det..). Så nu är det bara å koppla in allt så ska de funka.

info
7301 http://www.ari-service.com/blender/cache/503091-019.htm
7303 http://www.ari-service.com/blender/cache/503092-019.htm

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ufos85
Såg att någon nämn Ericsson MC12 innan så jag får väll passa på att visa en bild på hur den ser ut, den är även känd som HP 320LX.

http://img235.imageshack.us/img235/6492/mc12wk4.jpg

James Bond telefon :D... eller?

Permalänk
Medlem

Jag fick en bärbar dator av min farmor, en Dell 320n, 20mhz processor, 5mb ram. Tyvärr var det hard disc failure och ljuset på skärmen var extremt dålig och gick inte att ändra =(

Permalänk
Medlem

Hej på er ,jag är ny på forumet, min mest udda pryl jag har hemma är en commodore CBM Modell 4032 med Dualdrive floppy disk modell 8250.

Permalänk

jag har en hemmagjord joystick/mus omkopplare till amigan.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

jag får fylla på lite, har rotat runt lite och:
En svart power macintosh 5500/275 mhz med svart mus, svart tangentbort och fjärrkontroll till radio tv kortet. Allt Apple.

En talande hub Accton Talking hub
Fast Ethernet hub-8se
Den berättar när en kontakt sätts i och tas ur och även en presentation av sig själv när man tycker igång den.

En Zenith "bärbar"
ZF-171-42

En minidator
ACEL
80386SX
En 386:a med måtten 20x25x5 cm
Kör windows 3.1

Permalänk
Medlem

Ett gammalt notebook ATI Rage 3D LT grafikkort måste vara den äldsta datorrelaterade prylen.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Min comondore 64 om något

Permalänk
Medlem

En Samsunglaptop med bla 70mb HDD från 80talet
Två fibernätverkskort till någon udda buss
Ett grafikkort till mac med fyra platser för mer minne, från 1993

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk

Hmm.. det mest uddaste jag har är väl mitt 3Dfx Voodoo 3 16Mb AGP kort och ett "söndrigt" (mer sönderslitet, bokstavligt) Creative Vibra 16S CT-2504...
Inte så antika men det äldsta o uddaste jag har...

Visa signatur

"I think everybody I know is NPCs"
Intel C2Q Q6660 | 4096MB RAM | GeForce GTS250 1GB