GigaWorks ProGamer G500 fjärrkontroll?

Permalänk
Medlem

GigaWorks ProGamer G500 fjärrkontroll?

Tja!

Jag har tröttnat på att va tvungen att gå fra till datorn för att höja och sänka ljudet när jag t.ex. ser på film eller lyssnar på musik. Har som ni kanske förstår ett GigaWorks ProGamer G500 paket med en trådbunden fjärrkontroll. Tänkte bara kolla om det är någon som vet om det finns en tillsats till mitt G500 så man kan slänga in en "riktig" fjärrkontroll så att den blir som en G550W. Hittade inget på creative's hemsida så det finns antagligen ingen, men det skadar inte att fråga

Permalänk

Om du har bluetooth på datorn kan du använda din mobiltelefon (med bluetooth såklart!) för att fjärrstyra datorn, helt gratis...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, förlåt för att jag lägger mig i denna tråden, men berätta gärna hur ?
Blev riktigt nyfiken..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Om du har bluetooth på datorn kan du använda din mobiltelefon (med bluetooth såklart!) för att fjärrstyra datorn, helt gratis...

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk

Tja, först vill jag gärna veta vad du har för mobil och vad du har för dator (eller bluetooth dongel)
Har du en Sonyericsson av en nyare modell så är det bara att gå till underhållning och sen fjärrstyrning i menyerna, sen väljer du ditt datornamn som enhet som ska fjärrstyras, då kommer det upp ett meddelande från datorn om du vill tillåta att telefonen ska fjärrstyra datorn, välj ja och kör på!

Visa signatur
Permalänk

Lite långsökt med smart knep, är att om du råkar ha ett tv-kort, konfigurera dens fjärrkontrol för winamp. Kör själv så och det är väldigt bekvämt.

Permalänk
Medlem

Och om jag inte har en Sony Ericsson utan en Nokia N73 ?
Jag har bluetooth på min dator då jag kör med bluetooth tangentbord & mus !!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Tja, först vill jag gärna veta vad du har för mobil och vad du har för dator (eller bluetooth dongel)
Har du en Sonyericsson av en nyare modell så är det bara att gå till underhållning och sen fjärrstyrning i menyerna, sen väljer du ditt datornamn som enhet som ska fjärrstyras, då kommer det upp ett meddelande från datorn om du vill tillåta att telefonen ska fjärrstyra datorn, välj ja och kör på!

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)