Går inte att skruva dit korten i NetVista (IBM) chassi!! HjälP!

Permalänk

Går inte att skruva dit korten i NetVista (IBM) chassi!! HjälP!

En gång skulle jag stoppa in en nätverkssladd och så ramlade kortet in. Det här är ju liffsfarligt ju! På alla andra shassin är det ju så att man kan skruva dit korten så att de sitter där. Men här finns det inget hål. Bara en knöl där hålet ska vara där man ska skriva dit en skruv.
Och nu ska jag sätta dit mitt matroxgrafikkort (som jag tidigare frågat nånting om) , men det blir ju tråkigt om det plötsligt börjar dra i VGA sladden dära och så flyger kortet ut och man går knöla av locket på burken. blöö

nånn som har nått bra förslag så man kan sätta en skruv?? Om man borrar så kommer det kasnke smått spån på moderkrtet och så ju väl alltså liXom typ.

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Det skall finnas ett "bleck/bygel" som man klämmer/skruvar fast som då klämmer fast dina pci kort..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Å

Hmm, denna låda me mobob och agg hittades i ett sopprum.

Min hårdisk ska också ha nånn sånn grejj har jag hört, men den är var ju inte med när ven slängdes. Och nånn bygel till att sätta fast korten har jag itne då alltså. Jag lir så ledsenn! ää . , Vad kan jag göra?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Silvertejp?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Plastic padding, kanske

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Ska nog kunna skaka fram en bygel åt dig dock kanske du inte har lust att betala frakt summan för det.

Ett annat alternativ är att borra hål och gänga dessa så du kan skruva fast korten. Får du även något att pyssla med.

Vad är det för spec på maskinen? En gammal P2:a?

Permalänk
Medlem

Det ska sitta en lila plastbygel där, men det är en värdelös konstruktion.

Skulle göra som Bingolotto säger och borra & gänga nya hål.

Det sitter förövrigt en P4'a i min gamla IBM NetVista

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk

aha, borra hål allttså? Vilken ställning ska jag borra i? uppochner med datan? krångla av moderkortet? Hmm,

WOW, på skolan har jag sätt en lika dan dator som den jag har och den används av en Utlänks Bibliotekarie som heter Muhammmed och alla tjafsar med honnom.
Men den datorn har en p4 och 4 kortplatser och WinXP pro och nätverkskort inbyggt i moderkortet. WOW ja vill osso ha så ! Jippi(för vadå) !!
jag har en me 800 mhz och utbyggt nätverkskort (:S , memmen inte något nätverkskort på moderkortet) och tre slottar där bak.

japp hur gör jag med borrningen nu igen?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Jadu, det där är ett ganska knepigt ställe att borra på med tanke på att det är en bula där hålet ska vara. Det skulle vara om man har en pelarborr och kan spänna fast chassit. Annars om du har ett multiverktyg av valfri tillverkare (dremel, co-tech, ferm mm) kan du pröva att slipa bort bulan och få fram ett hål du kan borra efter.

Jag rekommenderar att du tar ut all hårvara innan du börjar arbeta med lådan då metallspån kan ställa till med problem om dom hamnar på fel ställen

Edit:

en liten bild för att visa vad jag menar

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.