Vad behövs för att spela full HD (1080p)?

Permalänk
Medlem

Vad behövs för att spela full HD (1080p)?

Jag undrar vad det krävs för en dator för att kunna sela upp 1080p material. Jag har laddat ner några samples från när olika TV kanaler testar sina sändningar och alla laggar.

Är det mitt grafikkort som inte hänger med?

Jag har en Core 2 duo E6600, 2Gb ram och ett GF7600GT 256Mb. Om inte det är tillräkligt vad är det då som krävs?

MVH
//_boriz

Visa signatur

Asus Prime B360M-A | i7-9600K | Asus ROG STRIX RX5700 XT | Corsair Vengeance LPX Black 2x8Gb 2666Mhz | Kingston A2000 M.2 1Tb | 2x Barracuda Q1 SSD 960Gb

Permalänk

Det borde inte vara några problem vad jag ser. Kan vara mjukvaru relaterat.
Drivrutiner eller codecs som inte är 100%-iga.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

GF7600GT 256Mb har inte stöd för 1080p
720p funkar däremot.
Du får köpa ett 8800 GTS eller bättre för att få stöd för 1080p.

Du behöver en förstående flickvän också. Som förstår varför du måste köpa ett graffikkort för 3000 kr. Det är konstigt: När det gäller kläder så kan de slänga ut bra mycket pengar för att det är bra kvailte på tyget. Bra märke etc. Men när det är kabel som förser en källa med information så är det bara en bit plåt och gummi som man bara köper det billigaste. Det är tur vi killar finns som kan styra upp deras "feltänkande".

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hakan78
GF7600GT 256Mb har inte stöd för 1080p
720p funkar däremot.
Du får köpa ett 8800 GTS eller bättre för att få stöd för 1080p.

Du behöver en förstående flickvän också. Som förstår varför du måste köpa ett graffikkort för 3000 kr. Det är konstigt: När det gäller kläder så kan de slänga ut bra mycket pengar för att det är bra kvailte på tyget. Bra märke etc. Men när det är kabel som förser en källa med information så är det bara en bit plåt och gummi som man bara köper det billigaste. Det är tur vi killar finns som kan styra upp deras "feltänkande".

Eller så skaffar man sig en flicka som vet vad man pratar om

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Ett bättre grafikkort hjälper till att avlasta CPUn vid HD-uppspelning, och din CPU räcker till gott och väl. Din hårdvara ser jag inget fel på.
Jag skulle gissa på codec problem.