Permalänk
Robot

Nordbryggs kylning! =)

Se & lär! Skratta kommer ni att göra! Så oseriöst som det kan bli!!

Besök albumet: Nordbryggs kylning! av Joakimbeijer

Permalänk
Medlem

Det dära funkar ju också, men lika bra och bara Ta några 40mm fläktar:P

Visa signatur

Intel i5 "3.30ghz @ 1.184 v-core" Gigabyte UD2 A-DATA 1333mhz 640gig WD black
550W - Corsair

Permalänk

skulle kört 80 för att minska ljudet.. sen frågan är om 2 fläktar efter varande hjälper föga.. vet att serverlösningar brukar ha dubbla men det är lite om en går sönder så ska den ena hjälpa till lite

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Ser för jävligt ut, är det en treåring som har gjort det?

Visa signatur

/Stuntkuken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stuntkuken
Ser för jävligt ut, är det en treåring som har gjort det?

Seriöst! Fucking admins, 18+ @ swec ffs, FIXA!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

bra gjort jag rekommenderar att du skruvar på två 80mm på grafikkortet också

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agazza
bra gjort jag rekommenderar att du skruvar på två 80mm på grafikkortet också

ALDRIG! det grafikkortet klarar av at kyla sig självt utan några extra moddar.. Har även tagit bort ena fläkten och kör med en fläkt nu..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

tänkte mer på ljudnivån. när jag gjorde det på en kompis x1600xt så sjönk tempen med 30C under load..

Visa signatur

Pluggat Optoteknik.

Permalänk
Medlem
Citat:

tänkte mer på ljudnivån. när jag gjorde det på en kompis x1600xt så sjönk tempen med 30C under load..

´

Jag trot nog inte att tempen SJÖNK med 30C, men den kanske gick ner till 30C.. men det spelar ingen roll.. har klockat mitt grafikkort rätt bra.. och fläkten är inställd på auto.. ändå ligger bara fläkten på 50% av hastigheten.. och tempen ligger på 27C IDLE och 31C LOAD Och då är kortet ändå rejält klockat!

Visa signatur

CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

jo det låg på 70 load och gick ner till max 40 vid spel.. fläkten skyfflar kanske 15 gånger luftflödet från original så det är inte omöjligt men ajja ifall du inte behöver så behövs det inte

Visa signatur

Pluggat Optoteknik.

Permalänk
Medlem
Citat:

jo det låg på 70 load och gick ner till max 40 vid spel.. fläkten skyfflar kanske 15 gånger luftflödet från original så det är inte omöjligt men ajja ifall du inte behöver så behövs det inte

Okej.. ja då var det ju en annan sak.. tyckte bara det lät så mycket.. men men.. 70C är rätt mycket tycker jag.. mitt högsta jag uppnått genom att överklocka det och köra 3Dmark06 va 56C.. men det är ju som sagt olika grafikkort och kylare!

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Medlem

mitt grafick kort går inte över 36C i spel. ligger på 32 i windows..

Permalänk
Avstängd

Ser inte riktigt det roliga i det där..?
Ganska vanligt sätt att kyla NB för ett antal år sedan (Om än inte med dubbla fläktar.), och om jag inte har helt fel så går dom där fläktarna ganska tyst.
Aningen mer luft lär dom skicka iväg, men knappast så det är värt att ha bägge där. Remember Golden Orb?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
Ser inte riktigt det roliga i det där..?
Ganska vanligt sätt att kyla NB för ett antal år sedan (Om än inte med dubbla fläktar.), och om jag inte har helt fel så går dom där fläktarna ganska tyst.
Aningen mer luft lär dom skicka iväg, men knappast så det är värt att ha bägge där. Remember Golden Orb?

Nej! det är sant.. har tagit bort ena fläkten nu.. tycker det blir bättre med 1 fläkt.. men ska nog köpa något seriöst som är till för nordbryggan.. och en annat moderkort lär det bli snart me, för asus släpper ju fan aldrig någon vettig bios som man kan klocka lite med..

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Medlem

ser bra ut tycker jag, huvudsaken är ju att det fungerar. jag gjorde likadant i min dator, men fläkten jag hade lät så in i h*lve*e så jag fick ta bort den. ska försöka hitta en bättre nästa gång...

Visa signatur

// X

Permalänk
Avstängd

själv har man ju 7 fläktar i datorn ligger på temp 20 grader!