konvertera filmer ifrån youtube?

Permalänk
Medlem

konvertera filmer ifrån youtube?

Undrar om det går att konvertera filmer ifrån youtube till tex avi filer på datan? om man letat upp filen i cache mappen och sedan klickar på öppna i windows media player så fungerar det. men det är något konstigkt format så undrar om det går konvertera detta? och isåfall med vilket program?

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Medlem

Det är flash. Du kan spara filmerna via keepvid.com och VLC hanterar dem utmärkt.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

exakt hur menar du?

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk

Vad han menar är som jag förstår att du kan göra vad du redan gjort.

VLC är ett uppspelningsprogram precis som WMP.

Om du vill konvertera till .avi så har jag dock inte info om vilket program du kan använda. Google is your friend antar jag.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Formatet YouTube använder sig av är Flash.
Med sidan keepvid.com kan du enkelt spara klippen.
Vilken program som lämpar sig bäst har jag inte en aning om dock?
Ser dock ingen anledning till att bry sig om det när det redan går att kolla på dem.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hund-ONE

Ser dock ingen anledning till att bry sig om det när det redan går att kolla på dem.

Det händer ganska ofta att klipp tas bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLeif
Det händer ganska ofta att klipp tas bort.

Jag menade att jag ser ingen anledning till att konvertera dem när det redan går att kolla på dem med t.ex VLC.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

men hade kanske velat ha ett klipp därifrån men inte hela filmen. därför undrade jag om det fanns ett konverteringsprogram? När man har själva filer så heter den inget mer än fil. att jämföra med en avi-fil eller jpg-fil eller vad det är.

Visa signatur

Hellre död än himmelsblå.

Permalänk
Avstängd

Finns ett program som kan konvertera dom vid nedladdning, men jag kommer tyvärr inte ihåg namnet :). Jag hatar själv .FLV formatet, det räcker med en uppspelare på datorn

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Google är som sagt din vän.

första steget är att tanka ned flv filen. Finns guider för det.
Andra steget är att konvertera flv -> AVI och det finns det program för om man letar lite. Kommer tyvärr inte ihåg namnet just nu

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Nu vill inte jag gnälla eller vara nån viktigpetter, men är inte material från typ youtube och metacafe och dyligt skyddat material och därmed borde hamna under §7 i den stora regelboken?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av John the Baptist
Nu vill inte jag gnälla eller vara nån viktigpetter, men är inte material från typ youtube och metacafe och dyligt skyddat material och därmed borde hamna under §7 i den stora regelboken?

nej det är just det, det inte är.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har ett Freeware program som kan konvertera Flv-filer till avi.
Det heter Internet Video Converter och kan laddas ner från http://www.ivcsoft.ca.cx

///Aluhuru

Visa signatur

CPU: Intel Celeron D 3.06 Ghz | RAM: 512 MB RAM | ATI Radeon 9550, 256 MB | ST3200826AS 200GB.