Battlefield 2: Eve of Destruction 2 släppt

Permalänk
Relik 📜

Battlefield 2: Eve of Destruction 2 släppt

Citat:

Idag släpper Eve of Destruction sin första publika version till BF2. För Eve of Destruction, som är en mod som baserar sig på Vietnamkriget (1964-1975), är detta uppföljaren på både versionerna till Battlefield 1942 samt Battlefield Vietnam, som var mycket populära bland såväl klan- som publicspelare.

I denna version får vi, precis som i kriget, se en mängd olika vapen från olika tidseror. Det finns både Thompsons och M3-Greaseguns med, men även modernare vapen såsom M60 och XM177. Självklart har vietnameserna fått uppbackning från sina allierade, med vapen som Typr-56, RPG och SVD-Dragunov, vapen som inte är helt okända för BF2-spelarna.

Fordon finns det även gott om, för jänkarna handlar det mycket om Helikoptrar, t.ex. UH-1 Huey, OH-6 Littlebird samt AH-1 Cobra, men även markfordon som M113 och M48 Patton är vanliga. Vietnameserna har det klenare på helikoptersidan, men istället har de en ZPU-23 som är en mobil tvåpipig AA-kanon, samt en Type-54 Tank.

http://www.speltorrents.se/details.php?id=267
http://www.eodmod.com/forum/portal.php
http://www.eodmod.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

hmm nice skall nog testa detta,gillade BF:V så detta verkar vara helt ok.

Yeahaw Lock and Load Soldier!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

tankar direkt, bfv va mitt favorit battlefield

edit: spelade ett tag, även om det känns väldigt "beta" aktigt så var det jävligt roligt

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

"I love the smell of napalm in the morning...."

Ska lätt testa.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

hmm spelet känns en aning ''bugigt''
samt att jag missar den härliga radion som fanns i ''BF:V''

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men vad är "BF:V" ?

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MDA
Ursäkta, men vad är "BF:V" ?

Battlefield: Vietnam

Permalänk
Medlem

Vilken server lirar ni på? Själv håller jag till på Sandviken.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

[...]

Detta inlägg har redigerats eftersom användaren vare sig respekterar upphovsrätt eller forumets regler.

Citat:

http://www.sweclockers.com/forum/regler.php?s=

§ 7 Piratkopiering

Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen kring ”privatkopiering” är väldigt ospecificerad och föränderlig. Vi är inte jurister som kan se till varje enskilt fall och bestämma om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna. Likväl är det tillåtet att diskutera överföring av film och musik till sin bärbara mediaspelare, förutsatt att man inte är tvungen att kringgå kopieringsskydd för att göra det.

Inlägg redigerat av Castor, castor@sweclockers.com

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk

de ser riktigt grymt ut:D
laddar hem de senare idag när jag kommer hem.
men kan ni inte förklara va ni menar med "beta aktigt/bugigt" på villket sätt?

buhuhu.. mej vill ha snabbare bredband!. laddar i max men får ändå vänta en timme
me den som väntar på nått gött.. väntar aldrig för länge

Visa signatur

Jag är nog för gammal för att hänga här...

Permalänk
Medlem

BF:V trode det sög så har alldrig skaffat mig det men om alla tycker den är så bra så kanske jag skaffar den

Permalänk
Avstängd

Tankar, kul med lite variation från öknen.
Har precis börjat lira Desert Conflict vilket är riktigt kul.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Kan nog säga att DC är bättre än EoD2. Det hade ett par brister och dålig balans på vissa banor, t.ex på vissa dog man hela tiden av mortars. Grafiken var inte vacker heller. Men annars så var det nog helt ok. Men håller mig till DC så länge.

DC = Desert Conflict.

Permalänk
Medlem

Tycker det är skitkul! Bra att det är så otroligt mycket buskar och träd överallt så man kan gömma sig

En sak jag inte gillar är dock snipers ^^ på tok för många av dom på vissa servrar

Visa signatur

*-'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Tycker det är skitkul! Bra att det är så otroligt mycket buskar och träd överallt så man kan gömma sig

En sak jag inte gillar är dock snipers ^^ på tok för många av dom på vissa servrar

Jo precis, buskarna är sköna men lite mycket snipers ibland.
Finns buggar fast endå ett skönt lir.
Säger såhär:
Infanteri strider: Eod2
Fordon/flyg strider: DCon (bara älskar littlebird med miniguns)

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

min favorit mod till bf2 lätt (dock är inte Forgotten Hope 2 släppt än!, tycker DCON är alldeles för likt bf2)

gillar banorna starkt! lite patchning så.

- alla snipers kan bli jävligt störande när man spelar med mycket folk

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag får inte igång det :/
Får upp rutan att BF2 startas sen blinkar skärmen till och så är man tillbaka på skrivbordet... Någon som vet varför?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Ska testas

Permalänk
Medlem

Fick igång det nu, var visst tvungen att ha senaste bf2 patchen installerad...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Var väldigt fult.

Permalänk

Project Reality är utan tvenkan den bästa modden till BF2 enligt mig.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Avstängd

Någon tyckte att dcon var för likt bf2 vilket jag instämmer med, bara lite roligare fordon, thats all. Fast bf2 är ju inte dåligt, bf2 + roligare fordon - rank

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Project Reality är utan tvenkan den bästa modden till BF2 enligt mig.

Välgjord mod enl. mig. Tog typ 8gb så jag avinstallerade, fast den är faktiskt riktigt bra kom jag nyss på (var ganska länge sedan jag lirade).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Någon tyckte att dcon var för likt bf2 vilket jag instämmer med, bara lite roligare fordon, thats all. Fast bf2 är ju inte dåligt, bf2 + roligare fordon - rank

Välgjord mod enl. mig. Tog typ 8gb så jag avinstallerade, fast den är faktiskt riktigt bra kom jag nyss på (var ganska länge sedan jag lirade).

Dcon var väldigt likt bf2 orginal, tror jag alla kan hålla med om
Ska testa EoD2 när jag kommer hem.
Men Project är lätt den roligaste, då många servrar "tvingar" en att köra i squad för annars blir man kickad, och då använder dessutom de flesta mic så man har sköna taktiker och sånt. Ger en mer verklig känsla med en squad leader som ger orders på riktigt, körde alltid sniper vilket var soft att ligga bakom och lyssna på killarna i squaden för att få veta vart jag ska skulle "Ta ut" någon

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow